• دوشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99072115687
  • خبرنگار : 71415

بحران در پارلمان فیلیپین بر سر تعیین رئیس جدید

بحران در پارلمان فیلیپین بر سر تعیین رئیس جدید

یک فراکسیون بزرگ از قانونگذاران پارلمان فیلیپین امروز، دوشنبه رهبری جدید برای این پارلمان انتخاب کردند اما رئیس فعلی رای گیری مربوط به آن را یک "مضحکه" توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این وضعیت باعث بالا گرفتن تقابل سیاسی شدید بین دو هم‌پیمان رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین شده است.

 دوترته چند روز پیش هشدار داد در صورت تداوم اختلاف میان آلن پیتر کایتانو، رئیس فعلی مجلس نمایندگان این کشور و لورد آلن ولاسکو، رقیب وی و نماینده دیگر این مجلس و تهدید شدن روند تصویب بودجه سال آینده، در این مساله مداخله می‌کند.

این بودجه به ارزش ۴.۵ تریلیون پزو (۹۰ میلیارد دلار) برای کمک به تامین هزینه‌های پاسخ دهی دولت فیلیپین به همه گیری کروناویروس در این کشوری که بالاترین تعداد موارد تایید شده ابتلا در جنوب شرق آسیا را دارد، ضروری است.

این مناقشه با این حال زمانی که حامیان ولاسکو روز دوشنبه به صورت حضوری و اینترنتی در یک باشگاه ورزشی در شهر کوئزون در حوزه منطقه پایتخت تجمع و جایگاه کایتانو را خالی اعلام کرده و ولاسکو را به جای برگزیدند، وخیم‌تر شد.

کایتانو و هم‌پیمانهایش در یک کنفرانس خبری در محل مجلس نمایندگان گفتند که این رای گیری برای انتخاب ولاسکو ناقض قوانین از جمله قوانین مربوط به این مجلس ۳۰۰ عضوی محسوب می‌ شود که تحت کنترل هم‌پیمانان دوترته است. آنها ولاسکو و حامیانش را به خاطر برگزاری این جلسه در یک باشگاه ورزشی در بیرون از کنگره مسخره کرده و گفتند، آنها از یک گرز تقلبی (سمبل اختیار مجلس نمایندگان) استفاده کردند.

کایتانو تاکید کرد: آنها دارند قانون اساسی را کنار می‌گذارند، آنها خواهان یک دولت انقلابی هستند. آنچه امروز اتفاق افتاد واقعا یک مضحکه است.

کمپ حامیان کایتانو عنوان کرد، از حمایت ۲۰۵ قانونگذار برخوردار است و از ولاسکو خواست ۱۸۶ نماینده‌ای که به ادعای اردوی حامیانش به او برای تصدی ریاست مجلس و همچنین به یک چند مقام جدید دیگر آن رای داده‌اند، شناسایی کند.

دوترته خواستار یک نشست ویژه مجلس نمایندگان از روز سه شنبه با هدف تسریع در تصویب بودجه فیلیپین شده اما هنوز مشخص نیست این اتفاق چطور قرار است با ادعای دو رقیب برای این پست رخ دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha