• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99072317463
  • خبرنگار : 30057

حذف ۷۰ درصدی شرکت‌های نوپا از بازار به دلیل نبود تفکر مدیریتی

حذف ۷۰ درصدی شرکت‌های نوپا از بازار به دلیل نبود تفکر مدیریتی

رییس هیات مدیره یکی از شرکتهای فناور با بیان اینکه آمارهای بین المللی و بررسی عملکرد شرکتهای نوپا در سطح دنیا نشان می دهد که ۷۰ درصد از شرکت‌های فناورمحور نوپا بعد از ورود به بازار پس از گذشت مدتی با شکست از بازار خارج می‌شوند، عمده‌ترین دلیل آن را نبود بازار یا تشخیص نادرست آن و عدم تفکر مدیریتی و سیستمی دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی بغدادی امروز در وبینار تبیین نقش استانداردها در توسعه اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۵۰ درصد از شرکت‌های نوپا پس از ۴ سال ورود به بازار، با شکست از بازار خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: در سال اول ۲۵ درصد شرکت‌ها و پس از ۱۰ سال حدود ۷۰ درصد از شرکت‌های کوچک فناور محور جدید، از بازار خارج می‌شوند.

بغدادی با اشاره به دلایل شکست این شرکت‌ها، توضیح داد: بر اساس این آمارها که از بررسی و تحلیل عملکرد بیش از ۳۵۰ شرکت فناور محور کوچک در سطح دنیا بدست آمده اند، ۴۲ درصد از این شرکت‌ها به واسطه نبود بازار و ۲۹ درصد از شرکت‌ها به دلیل اتمام منابع مالی از بازار خارج می‌شوند.

وی تصریح کرد: ۲۳ درصد از شرکت‌ها به دلیل فقدان تیم کاری مناسب و ۱۹ درصد به دلیل عدم رقابت پذیری شرکت با شکست در بازار مواجه می شوند و ضعف در بازاریابی و در نظر نگرفتن مشتریان، فقدان مدل کسب و کار مناسب و ...  از سایر دلایل شکست این شرکت ها هستند.

بغدادی، ضعف تفکر سیستمی و مدیریتی را یکی از دلایل زمینه ای شکست و عدم موفقیت شرکت‌ها دانست و ادامه داد: بنیانگذاران شرکت‌های دانش بنیان، تکنولوژیست‌ها هستند که بیشتر قابلیت‌های دانشی و فناورانه دارند تا قابلیت‌های مدیریتی و سیستمی؛ از این رو در زمان تاسیس این شرکت‌ها توانمندی‌های فناورانه نقش مهمتری ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های نرم تجاری نظیر توانمندی‌ در بازاریابی، تبلیغات، توزیع، سیستم‌ها و استانداردهای مدیریتی و ... در ارتقای توانمندی شرکت‌ها، این فناوری‌ها را سیستم‌های دانشی کاربردی و نشات گرفته از علوم انسانی و اجتماعی دانست که از حیث ایجاد تغییر و خلق ثروت، از اثرگذاری بالایی برخوردارند و مشتمل بر انواع ابزارها، رویه ‏ها و مقرراتی برای حل مسایل کسب و کاری هستند.

بغدادی بهبود عملکرد سازمان و توسعه توانایی‌ها و قابلیت‌‎های آینده را از مسایل اصلی بنیانگذاران شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد و یادآور شد: استفاده از سیستم‌های مدیریتی مبتنی بر استاندارد شامل مزایایی است که از آن جمله می‌توان به استفاده اثربخش‌تر از منابع، بهبود عملکرد مالی، بهبود مدیریت ریسک و ارتقای توانمندی تولید محصولات و خدمات بهتر اشاره کرد.

انتهای پیام     

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha