• سه‌شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99072921331
  • خبرنگار : 71592

وزیر خارجه تونس: موضع ما در قبال فلسطین ثابت است/ از مذاکرات لیبی-لیبی حمایت می کنیم

وزیر خارجه تونس: موضع ما در قبال فلسطین ثابت است/ از مذاکرات لیبی-لیبی حمایت می کنیم

وزیر خارجه تونس اعلام کرد، کشورش از توافق سیاسی لیبی-لیبی و نیز از حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس حمایت می کند.

به گزارش ایسنا، عثمان جیرندی، وزیر خارجه تونس در گفتگوی با عربی۲۱ گفت، تونس همواره از تلاش های منطقه ای یا بین المللی که به دنبال کمک به لیبی برای رسیدن به راه حل جامع برای بحران این کشور همسایه است، حمایت می کند. موضع ثابت تونس مبتنی بر توافق، آشتی لیبی و لزوم دستیابی به راه حل جامع لیبی -لیبی بدون به حاشیه بردن یا تبعیض قائل شدن است.

وی در خصوص میزبانی کشورش از گفتگوی سیاسی مستقیم لیبی که قرار است برای اولین بار ابتدای ماه نوامبر برگزار شود، گفت، این نشست در راستای اجرای نتایج کنفرانس برلین برگزار می شود و امید است که نقطه شروعی سرنوشت ساز برای آشتی لیبی و اعلام تفاهم میان طرف های درگیر در این کشور باشد.

جیرندی ادامه داد، همه این نشست ها تلاش بین المللی و منطقه ای برای دستیابی به راه حل بحران لیبی است اما یک اصل باقی می ماند و آن غلبه منافع لیبی است و اینکه مردم لیبی خودشان تصمیم نهایی را در دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز و جامع تحت نظارت سازمان ملل بگیرند، راه حلی که مطالبات ملت لیبی را برآورده و تمامیت و حاکمیت این کشور را حفظ می کند.

وی افزود، تونس امیدوار است همه طرف های بین المللی و منطقه ای در راه حل سیاسی لیبی -لیبی مشارکت داشته و برای موفقیت این روند تلاش کنند تا طرف های لیبی راه حل هایی را پیدا کرده و برای تشکیل دولتی با ثبات و دارای حاکمیت قدم بردارند و این دولت بتواند نقش مهمی در برقراری امنیت و صلح در منطقه ایفا کند.

وزیر خارجه تونس درمورد فلسطین نیز گفت، موضع کشورش درباره مساله فلسطین اصولی و ثابت است و از حق ملت فلسطین در بازپسگیری حقوق مشروع خود و در راس آنها تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس حمایت می کند. این حقی غیر قابل تصرف است و با گذشت زمان از بین نمی رود. همه باید درباره این مساله توافق نظر داشته باشند چرا که این مساله حق و عادلانه است. همه می دانند که تهدیدات برای نابودی مساله فلسطین جدی است و به همین دلیل این مساله در یک پیچ خطرناک است. همه باید به گزینه های ملت فلسطین برای تحقق آرمان ها و مطالبات مشروعش احترام بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha