• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 99073022221
  • خبرنگار : 71533

در حاشیه جلسه دولت مطرح شد

توضیحات انصاری درباره تاخیر در آزمون استخدامی و شرایط دورکاری کارکنان دولت

توضیحات انصاری درباره تاخیر در آزمون استخدامی و شرایط دورکاری کارکنان دولت

رییس سازمان اداری استخدامی کشور گفت: اینکه عده‌ای تصور کنند اگر یک‌سوم از کارمندان تعطیل شوند یعنی دورکاری، نه! اینگونه نیست.

به گزارش ایسنا، جمشید انصاری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایسنا درباره علت اعلام‌نشدن دورکاری در ادارات دولتی اظهار کرد: دورکاری یعنی اینکه زیرساخت‌هایی در دستگاه فراهم شود که کارمندان بتوانند از منزل کار خود را انجام دهند و ما گفته‌ایم هر دستگاهی که بتواند این زیرساخت را فراهم کند، می‌تواند از خدمات کارکنانش به صورت دورکاری استفاده کند.

وی افزود: ولی اگر منظوراز دورکاری همان تعطیلی است که اسمش را بگذارند تعطیلی! چرا به آن بگوییم دورکاری؟ الان هم بسیاری از کارکنان از دورکاری استفاده می‌کنند چرا که وظایفشان از طریق دورکاری قابل انجام است.ولی برخی مشاغل  مثل مسئول دفتر که نمیتواند دروکاری کند چون باید تلفن جواب دهد، جلسات را تنظیم کند و این کار نیازمند حضور در محل کار است.

رییس سازمان اداری استخدامی کشور تصریح کرد: اینکه عده‌ای تصور کنند اگر یک‌سوم از کارمندان را تعطیل کردیم یعنی دورکاری، نه اینگونه نیست. البته اشکالی ندارد که ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه‌ها تصمیم بگیرد ابلاغ کند.

انصاری در پاسخ به این پرسش که چرا آزمون استخدامی به تأخیر افتاده است، اظهار کرد: مجلس قانون اولویت‌دادن به استخدام‌ نیروهای بومی را ۱۶ شهریور تصویب کرده بود که به علت تایید دیرهنگام شورای نگهبان و هم‌زمانی آن با ثبت‌نام‌ها به خصوص که اعلام شده بود قانون از زمان تصویب لازم‌الاجراست، ما مجبور بودیم این اولویت را اعمال کنیم و امکان تغییر شغل محل های انتخابی را برای کارکنان غیر بومی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: وقتی مقررات این اولویت را وضع وبه انان ابلاغ کردیم، تعدادی از کسانی که مناطق محروم را انتخاب کرده بودند، به ناچار شغل-محل‌شان را تغییر می‌دادند و این موجب شد که برای رعایت حقوق مردم، مدتی آزمون را به تأخیر بیندازیم. و این تاخیر برگزاری آزمون ربطی به کرونا ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۷-۳۰ ۱۳:۱۵

چرا بومی به تبع همسر اعمال نمیشه؟؟؟؟ واقعا که این مساله با ازدواج و تشکیل خانواده در تضاده!!!! الان متاهلا چکار کنن؟؟ هر کس بره شهر خودش و طلاق بگیرن؟؟؟؟