• چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99073022353
  • خبرنگار : 71415

با اعلام حمایت رئیس سابق کمیته ملی حزب جمهوری خواه،

نزدیک به ۳۵۰ مقام کنونی و سابق جمهوریخواه به بایدن رای می‌دهند

نزدیک به ۳۵۰ مقام کنونی و سابق جمهوریخواه به بایدن رای می‌دهند

مایکل استیل، رئیس سابق کمیته ملی حزب جمهوریخواه آمریکا در حالیکه تنها دو هفته تا روز برگزاری انتخابات باقی مانده به جمع ۳۴۷ جمهوریخواه برجسته دیگری که در این انتخابات به جو بایدن، رقیب دموکرات دونالد ترامپ رای می دهند پیوسته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از نیوزویک، این جمهوریخواهان از صف حزبشان جدا شده‌اند تا با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مخالفت کرده و علنا در انتخابات از جو بایدن حمایت کنند.

یکی از شاخص‌ترین گروه‌های جمهوریخواه مخالف با ترامپ پروژه لینکلن نام دارد که تحت رهبری چند جمهوریخواه برجسته شامل جان ویور، ریک ویلسون، جورج کانوی، رید گالن و جنیفر هورن است. جان کیسیچ، فرماندار سابق اوهایو که چهار سابق قبل در نامزدی از جانب حزب جمهوریخواه ترامپ را به چالش طلبید و خودش را جمهوریخواه برای تمام عمر خوانده تبدیل به چهره برجسته جنبش مخالفان جمهوریخواه ترامپ به نام "ترامپ هرگز" شده است.

کمی بعد از کنوانسیون حزب دموکرات نیز چارلی دنت، نماینده جمهوریخواه سابق ایالت پنسیلوانیا هم حمایتش از بایدن را در مطلبی در سی ان ان اعلام داشت.

از جمله دیگر حامیان جمهوریخواه سرشناس بایدن سیندی مک کین، همسر بیوه سناتور جمهوریخواه فوت کرده، جان مک کین است.

به همین ترتیب کارکنان کمپین ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ میت رامنی سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا در نامه سرگشاده‌ای از بایدن حمایت کردند.

۴۳ تن از کارکنان سابق کمپین و دولت جورج دبلیو بوش نیز تحت رهبری کارلوس گوتیرز، وزیر بازرگانی اسبق آمریکا هم بر ضرورت انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا تاکید کردند.

کالین پاول، وزیر خارجه دولت جورج دبلیو. بوش، تام ریج، وزیر امنیت داخلی دولت بوش و بیل کوهن، وزیر دفاع دولت بیل کلینتون و سناتور سابق جمهوریخواه هم به طور مجزا از نامزد دموکراتها در انتخابات امسال حمایت کرده اند.

مایکل هایدن، رئیس اسبق سازمان سیا، ویلیام وبستر، از روسای اسبق سیا و اف.بی.آی، جان نگروپونته، مدیر اسبق اطلاعات ملی آمریکا و چاک هاگل، وزیر دفاع اسبق آمریکا هم جزو ۷۳ مقام اسبق امنیت ملی هستند که از بایدن در یک بیانیه مشترک حمایت کردند.

اولیویا تروی، دستیار سابق مایک پنس، معاون فعلی ریاست جمهوری ترامپ هم از جمله جمهوریخواهان دیگر حامی بایدن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha