• سه‌شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۹ / ۰۱:۰۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 99090302607
  • خبرنگار : 99999

فراخوان ایسنا در آستانه ۱۶ آذر و فرا رسیدن روز دانشجو؛

دغدغه‌ها یا مطالبات این روزهای دانشجویان چیست؟

دغدغه‌ها یا مطالبات این روزهای دانشجویان چیست؟

در آستانه ۱۶ آذر و فرا رسیدن روز دانشجو، خبرگزاری دانشجویان ایران این امکان را فراهم کرده است تا دانشجویان نقطه نظرات خود را در زمینه مسائل آموزشی و صنفی دانشگاه و محل تحصیل‌شان را بیان کنند تا ایسنا نیز رسانه مطالبه‌گر آنها از مسئولان آموزش عالی کشور باشد.

به گزارش ایسنا، امسال شرایط خاصی که شیوع کرونا برای کشور و به تبع آن برای دانشجویان ایجاد کرده است، باعث شده تا همگی شرایط زندگی متفاوتی را تجربه کنیم.

دانشجویان نیز در سایه شیوع بیماری کووید -۱۹ در حال حاضر همانند سایر مردم کشور سبک جدیدی از زندگی را تجربه می‌کنند؛ نوعی از زندگی که دانشجویان در آن به جای حضور در کلاس‌های درس و حضور پررنگ در دانشگاه‌ها؛ به نوعی خانه‌نشین شده و با حداقل زیرساخت‌های لازم در خانه و یا گاه به صورت حضوری در دانشگاه، ترمی کرونایی را پشت سر گذاشتند و همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با شرایط کرونایی هستند.

با اینکه مسئولان آموزش عالی در چند ماه گذشته بحث آموزش آنلاین را جدی‌تر دنبال کردند، اما هنوز برخی نقاط ضعف همچنان پابرجاست و دانشجویان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و تداوم شرایط کرونایی و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها موجب شده تا بسیاری از مشکلات صنفی و آموزشی دانشجویان پشت صفحات رایانه‌ها و تلفن‌های همراه آنان باقی بماند.

اکنون که در آستانه ۱۶ آذر و روز دانشجو قرار داریم و دانشگاه‌ها بدون وجود عنصر اصلی خود یعنی دانشجویان (منظور حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌هاست) تقریباً ساکت و بی‌صدا در گوشه‌ و کنار شهرها، روزهای کم جُنب و جوشی را می‌گذرانند، بر آن شدیم تا به طور خاص و به بهانه روز دانشجو، نقاط ضعف و قوت و کاستی‌های یکسال اخیر در حوزه آموزش عالی که بعضاً گریبان‌گیر دانشجویان شده و به دلیل شیوع کرونا دسترسی برای اعلام این مشکلات فراهم نبوده را از زبان خود دانشجویان منعکس کنیم.

هرچند که سرویس دانشگاهی خبرگزاری ایسنا در تمام ایام سال پیگیر مطالبات دانشجویان سراسر کشور بوده است ولی این بار قصد دارد تا در آستانه روز دانشجو به نوعی ارتباط مستقیم و نزدیکی را بین دانشجویان و مسئولان آموزش عالی ایجاد کند.

از همین رو، خبرگزاری دانشجویان ایران ضمن تبریک این روز بزرگ به همه دانشجویان و دانشگاهیان کشور، از همه این بزرگواران دعوت می‌کند تا نقطه نظرات، توقعات و پیشنهادات در خصوص مسائل آموزشی، صنفی، فرهنگی و رفاهی دانشگاه خود را به صورت صریح و شفاف و البته بدون اهانت و تُهمت به فرد یا مقام مسئولی در بخش نظرات ذیل همین خبر بیان کنند، تا ایسنا بر اساس وظیفه ذاتی خود آنها را از مسئولان مربوطه پیگیری نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۰:۱۱

با سلام و احترام. مشکل بسیار پررنگی که در شرایط فعلی کاملا احساس می‌شود ناتوانی اساتید در برگزاری موفق کلاس‌های مجازی است. در واقع آموزش صحیحی به اساتید داده نشده و آنان در برگزاری کلاس، مدیریت کلاس مجازی، ارائه مطلب با کیفیت حرفه‌ای و تفهیم درست مطالب به دانشجویان ناتوان هستند.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۲:۳۴

از تکمیل ظرفیت صحبت کنید خواهشن میاد چرا چیزی نمی گم

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۷:۲۹

لطفا از تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بگید

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۲:۵۱

سلام لطفآ امتحانات هم آنلاین باشه با توجه به شرایط موجود کشور و شیوع کرونا

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۲:۵۲

#انتقاد بابت مشکل مالی دانشجویان 😷 متاسفانه بحران کرونا بیش از پیش مشکلات مالی دانشجویان را بیشتر کرده و طبیعتا مشکل مالی می تواند حرکت علمی کشور را متوقف کند . هزینه های سنگین خرید لوازم الکترونیک ، خرید بسته های اینترنتی ،خرید کتاب ... باعث نا امید شدن دانشجو از تحصیل شده است. با وجود اعلام سازمان جهانی بهداشت بابت اینکه این ویروس حداقل دو سال ما را به چالش خواهد کشید دانشگاه برنامه ای برای مشکلات دانشجویان ارائه نداده است . سوال این است که چرا بودجه ای صرف اینترنت دانشجویان داخل دانشگاه می شود در حالی که دانشجو در دانشگاه نیست ؟ چرا بودجه سرویس حمل و نقل برای رفاه دانشجو (خرید لپ تاپ )صرف نمی شود ؟ چرا بودجه خوابگاه ؟ چرا بودجه سلف ؟ چرا بودجه هایی که برای مصرف گاز و برق دانشگاه صرف می شد و الان که دانشجو در دانشگاه نیست مصرف این نوع از انرژی که پایین آمده که طبیعتا هزینه دانشگاه هم پایین می اید صرف خرید لوازم مورد نیاز دانشجو ها نمی شود ؟ و چرا های دیگر ....

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۳:۱۵

واقعا ب نکته درستی اشاره کردین ای کاش کسی بود تا رسیدگی کنه

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۵ ۰۱:۴۸

واقعا چرا ....هچ کسی به دانشجو و مشکلاتشان توجه نمیکند‌.و در اخر با کلی تلاش ب خاطر این مشکلات یه دانشجو با بهترین نمرات مجبور درسشو بگذاره کنار .‌

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۳:۱۴

چند ماهی است که فارغ التحصیلان مقطع دکتری که برای آزادسازی مدرک دکتری خود از طریق نامه عدم کاریابی اقدام می‌کنند، به بازپرداخت هزینه دوره فرصت مطالعاتی یا ارائه سابقه بیمه به میزان دو برابر طول دوره فرصت مطالعاتی ملزم می شوند. اکثر این دانشجویان در دوره‌ای به فرصت مطالعاتی رفته‌اند و البته در زمانی دکتری خود را شروع کرده‌اند که رویه آزادسازی مدارک به‌گونه‌ای دیگر بوده است. تا حدود اوایل تیرماه ۱۳۹۹، فرآیند بدین صورت بود که متقاضی مدارک خود را به مدت شش ماه در ادارات کاریابی قرار می‌داد و اگر آن اداره نمی‌توانست متناسب با آن مدرک، شغلی برای متقاضی پیدا کند، نامه‌ای مبنی بر عدم‌کاریابی ارائه می‌کرد. متقاضی با این نامه می‌توانست به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه مربوطه مراجعه کند و اصل دانشنامه خود را به رایگان دریافت کند. حال سؤال اینجاست که در سال ۱۳۹۹ چه اتفاقی رخ داده است که به یک‌باره و بدون اعلام قبلی این قانون تغییر کرده است و هزینه آزادسازی مدرک دکتری از صفر به حدود ۲۰۰ میلیون تومان رسیده. حتی این قانون هنوز نیز اعلام رسمی نشده است. متقاضی یک سال مدارک خود را در اداره کاریابی قرار داده و هزینه کرده است و وقتی برای آزادسازی مدرک خود اقدام می‌کند می‌بیند قانون جدیدی وجود دارد که عطف به ماسبق شده است که این کار در قانون اساسی جمهوری اسلامی مجاز نیست. علاوه بر این، تعداد زیادی از دانشجویان، قبل از تیرماه ۱۳۹۹ مدارک خود را به رایگان دریافت کرده‌اند و یک تبعیض جدی بین دانشجویان جدید و قدیم احساس می‌شود. شاید اگر این قانون اکنون اعلام شود، عده‌ای باشند که از ادامه تحصیل در مقطع دکتری منصرف شوند و برای زندگی خود برنامه دیگری بچینند. اما دانش‌آموختگان نمی‌توانند گذشته خود را تغییر دهند.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۵ ۱۵:۳۰

اون زمان که رفتید خارج با دلارهای دولتی باید فکر اینجاشم میکردید .خواستید بشینید توو مملکت خودتون مثل هزار نفر دیگه درستونو بخونید.حالا به هیچ عنوان برای شماها دیگه حقیقتا جای گلایه نیست.دلارهایی که میشد صرف داروهای کمیاب بشه به امثال شما داده شد تا برید خارج حالا مثلا خروجیش چی شد برای مملکت؟ هیچی.پس تا قروون آخرشو باید به بیت المال برگردونید.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۷ ۱۱:۴۸

خیلی از ما حتی از جیب خودمون برای این فرصت خرج کردیم چون کمک هزینه کفاف خرج ها رو نمی‌داد. مطابق قانون ما وظیفه انجام تحقیق رو داشتیم و خروجی در ژورنالهای معتبر به چاپ رسیده تا مسولان ج ا با افتخار از رشد علمی کشور صحبت کنند. اینکه از نتیجه این تحقیقات استفاده نمیشود و نظام ناشایسته سالاری در کشور حاکم است مسولیتی بر دوش محقق که با تلاش شبانه روزی سعی در پیشبرد اهداف تحقیقاتش دارد نیست. با انصاف باشیم.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۷ ۱۲:۰۴

دلارهای این کسور توسط آقازاده نماها در حال تلف شدن در کانادا و امریکا هست. دانشمندان این کشور این قدر با حیا بوده اند که در قبال خدمتشون منتی نداشته با بازگشتشون به کشور تعهدات قانونی خودشون رو انجام دادن اند.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۳:۲۱

سلام من دانشجویی جدید الورود و کرونا باعث شد که‌ من امسال دانشگاه نرم کلاس های آنلاین بد نیست اما یادگیریش زیاد جالب نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۱

اساتید علوم انسانی میتوانستند دانشجویان را به مشارکت علمی در کرونا دعوت کنند، خصوصا دانشکده ی علوم اجتماعی که رسالتی خطیر در این زمینه داشت.اما انگار برای اساتید این مشکلات و این زندگی در عصر پاندمی تبیین نشده بود و به جای تشویق به مشارکت، دعوت به تکالیف سخت در دوران (به زعم خودشان) تعطیلات نمودند که هیچ با اضطراب ها و نگرانی های دوران کرونا سازگار نبود. البته این نتیجه ی آزمون دانشگاه در دوران کرونا بود تا چهره ی ضعیف اساتید ناآزموده و خام را بیش از پیش به تصویر بکشد. منتتهی این وزارت علوم بود که باید اولویت ها را برای دانشکده ها و به خصوص سطوح عالی تحصیلات مشخص می کرد، اولویت های تحصیل دانشجویان سطوح عالی در دوران بحران، چیزی که قرار نیست بار دوم اتفاق بیفتد تا برای آن تدوین کنند.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۳:۴۷

سلام متاسفانه فاندی که در دوره فرصت مطالعاتی به ما داده شده گفته شده به نرخ روز پس بدین و برای من حدود ۲۰۰ میلیون میشه تا بهتون دانشنامه دکترا رو بدیم فارغ التحصیل دکتر بیکار دانشگاه روزانه از کجا بیاره و پولشو بده؟

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۵ ۱۵:۳۱

خواستی نری حالا که رفتی اونور صفا کردی الان باید دلاراشم پس بدی عزیز جان

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۷ ۱۱:۵۰

کمک هزینه دریافتی قانونی بوده و تمام تعهدات با بازگشت به کشور انجام شده. پیام شما نادرست است.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۳:۵۲

باسلام،مشکل اصلی ماسایتlmsهست،لطفا رسیدگی کنن مسئولان انتن دهی و اینترنت افتضاح بااین وضعیت ما چطور بایدامتحانات میانترم وپایانترم پاس کنیم هیچکس به مشکلات مارسیدگی نمیکنه خواهشا بازتاب بدین 🙏🙏🙏

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۳:۵۴

خبر دارید که سازمان امور دانشجویان از فارغ التحصیلان دکتری روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای آزاد سازی مدرک با وجود نامه عدم کاریابی درخواست کرده؟ بهانه این درخواست استفاده این افراد از فرصت مطالعاتی خارج است که در زمان خود حدود ۴۰ میلیون کمک هزینه دریافت کرده اند و حالا به قیمت روز دلار بر خلاف تعهدات و رویه موجود قبلی باید باز پس بدهند. سازمان امور دانشجویان تا کنون از انتشار متن ابلاغیه جدید خودداری کرده و پی گیری های چند ماهه حدود ۶۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دکتری روزانه در خم بروکراسی موجود به جایی نرسیده است. لازمه پیشبرد مقالات علمی داشتن ارتباط با محققین دگیر است ولی با این تصمیم جدید ریشه این ارتباطات خشکانده می شود.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۵ ۱۵:۳۲

ارتباط با محققین "دیگر" از طریق اینترنت هم امکان پذیره نیاز نیست ارز دولتی رو شما صرف این کنید! بشینید توو مملکت خودتون درستونو بخونید والسلام

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۴:۳۳

خسته شدیم از مجازی خییلی مصخره ست همه چیزش از مشکوک اساتید به دانشجویی ک دو هفته میشینه امتحان میخونه و بخاطر شک بی جای استادی ک داره امتحان شفاهی میگیره با استرسی ک داریم از امتحان شفاهی بازم درست جواب میدیم ولی بازم متهم به باز کردن کتابیم و یگی دیگه نمره بیشتر میگیره نداشتن امکانات تو جایی ک زندگی میکنیم مثل اینترنت پر سرعت مثل نبودن کتاب مثل پیدا نکردن منبع برای تحقیق مث اینکه من برای اجرای عدالت امتحان حضوری میخام در حد افسردگی حاد بخدطر امتحانا رفتم دیگه حس درس خوندن و ندارم منی ک واقعا درس خوندم به تقلب فکر نکردم چرا باید تو آتیش ی دانشجوی متقلب دیگه بسوزم

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۳ ۲۲:۳۱

الهی! شما با این سواد فارسیت دانشجویی؟! یا می خواهی از قصد دانشجوها رو بدنام کنی؟! ک آخه؟! مصخره؟! کاشکی تقلب می کردی و درست می نوشتی.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۲

با سلام با توجه به شرایط کرونا، برای مشکلات پایان نامه ها یک تدبیر اتخاذ شود و یک ترم فرصت بیشتری فارغ التحصیل شدن گرفته شود مثلا در مورد ارشد ترم ۶ جزء سنوات نباشد و از دانشجوهای روزانه شهریه گرفته نشود

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۴:۵۲

با درود و سپاس. مسئولین محترم دانشگاه آزاد لطفا باتوجه به شرایط اجازه دفاع از پایان نامه دکترا را به دانشجویانی مثل اینجانب را که دومقاله شان به چاپ رسید و نمره زبان ۴۰ راکسب نموده اند بفرمایید تا مشکلات زیادی که باان مواجه هستیم رفع گردد .

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۴:۵۶

سلام من دانشجوی ارشد علوم پزشکی و ورودی امسال ۹۹ هستم، یکی از مسایل همین مسیله ی تکمیل ظرفیت هست که امروز سنجش پی آب پاکی رو ریخت رو دستمون و گفت امسال از تکمیل ظرفیت خبری نیست، خبری که امید خیلی ها رو بعد از یک ماه و نیم انتظار به تباهی بدل کرد، می‌دونم بیماری هست، اما شاید یکی همه امیدش به همین تکمیل ظرفیت بوده، کلا ظرفیت رشته ها رو که پایین آوردن امسال، با این حذف تکمیل ظرفیت هم تیر خلاص رو زدن، لطفاً اگه میتونید پیگیر همین مسیله تکمیل ظرفیت بشید، شاید فرجی شد و مسئولان کوتاه بیان، ما هم از این برزخی که توش گیر کردیم آزاد شدیم.... مسیله ی دیگه مسیله ی زیر ساخت های دانشگاه ها جهت برگزاری کلاس های آنلاین هست، الان ۱۰ ماه از شروع بیماری گذشته و مثلا دانشگاه من که علوم پزشکی کرمانشاه هست هنوز نمیدونه کلاسی رو به طور آنلاین در LMS برگزار کنه، چرا؟ چون میگه زیر ساخت ندارم، نمی‌دونم این چه وضعیتیه، حتی با وجود این مسیله اساتید هم نمیان در سایر برنامه ها کلاس شون رو به طور آنلاین برگزار کنن و تمامی کلاس ها رو به صورت آنلاین روی سامانه قرار دادند، حتی از اول مهر و آبان کلاس های کل دوره رو گذاشتند، تکلیف هم دادند و رفتن به سلامت! حتی زورشون میاد یه گروه تشکیل بدن تا دانشجویان و اساتید با هم آشنا بشن، حتی از سایر برنامه های آموزش آنلاین موجود هم استفاده نمی‌کنند. همه چیز شده آفلاین و یک طرفه، بدون هیچ تعاملی، نمی‌دونم آخرش قراره به کجا برسیم، اصلا این برای هیچ دانشجویی مناسب نیست، چه برسه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی... ممنون میشم این ها رو پیگیری کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۷ ۱۴:۰۱

عدم برگزاری تکمیل ظرفیت باعث صرف شدن عمر داوطلبان پشت کنکور و همچنین سو استفاده بیشتر مافیای کنکور از داوطلبان می‌شود

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۵:۰۴

سلام.حالا خوبه بعضی از دانشگاه آموزش آنلاین هست. بعضی از دانشگاهها مثل دانشگاه ما طرف دو تا کلیپ میذاره بعد میره تا هفته بعد.سوالم که ازشون بپرسی با خداست که کی جوابتو بدن. من نمی دونم استادا شغل دیگه ای دارن؟!! اگه دارن بگن ما مزاحمشون نشیم!!

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۴

با سلام واحترام میشه از مسولین زمان ثبت نام کارشناسی درشد براساس سوابق تحصیلی ۹۹وزمان تکمیل ظرفیت ها صحبت کنید خواهشن کی میاد چرا چیزی نمی گن

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۵:۲۴

سلام وقت شما بخیر من این ترم درخواست وام دانشجویی دادم. تقریباً کل پروسه های اداری رو طی کردم رسیدم به نامه کسر از حقوق به مبلغ حداقل ۳۰ میلیون تومان یه سوالی دارم ازتون کدوم ضامنی حاضر میشه که بدون هیچ مناسباتی نامه کسر از حقوق ارائه بده که در قبال دومیلیون تومان وام من سی میلیون تومان در اختیار صندوق رفاه قرار بده. و به صندوق رفاه اجازه بده ۳۰ میلیون تومان از حساب برداشت کنه کلا دو میلیون می خوام وام بگیرم باید ۳۰ میلیون تومان ضامن بده ؟ با این شرایطی که قرار داده شده ضامنی حاضر نیستش که ضامن ما بشه. این بخشنامه امسال قرار داده شده.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۵:۳۵

به نظرم لازم که واکسن کرونا وارد کنین دانشجوها از کلاس آنلاین نجات بدید تمام پایان نامه ها به مشکل خورده به نظرم واقعا سیستم آموزشی غلطی داریم.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۵:۵۸

متاسفانه چندین بار امتحان زبان ای پی تی حذف شد و ما کماکان باوجودی که رساله دکتری من و بسیاری از دانشجویان حاضر است نمیتوانیم دفاع کنیم و باید به دانشگاه ازاد هم پول بدهیم و هم شامل سنوات میشویم لطفا شهریه که کم نشد حداقل این ازمون زبان و شرط داشتن مدرک زبان حذف بفرمایید که هیچ فایده ای برای دانشجویان دکتری ندارد جز استرس فراوان و ازبین رفتن وقت و سرمایه نداشته دانشجویان

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۷:۰۲

توی این شرایط اقتصادی و مالی سخت خانواده ها و تعطیلی خیلیی مشاغل چرا و چرا دانشگاه های آزاد و غیر انتفاعی امسال 20تا30درصد افزایش شهریه ثابت و متغیر داشتن؟ هزینه گرون کتاب و بسته های اینترنت و قطع و وصلی سامانه های دانشگاه مخصوص دانشگاه آزاد اسلامی. الان دارن پول چیو از دانشجویان میگرن؟ چرا باید این همه فشار مالی باشه برای درس خوندن؟

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۸:۰۳

سلام. لطفا در صورت امکان تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه های سراسری را اعلام کنید تا دانشجویانی که در هر دو دانشگاه سراسری و ازاد شرکت کرده اند، بتوانند هر چه سریعتر تصمیم گیری کنند. سپاسگزارم.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۸:۳۰

دانشگاه امیرکبیر مارو از اسفند راه نداده دانشگاه الان برای دانشجویان ترم اخر ارشد 2ماه از مهر تا اذر وقت داده با منت تازه دفاع رو نمره نمی دن فقط قبول مردود+شهریه یک ترم هم کامل می خوان ... زیبا نیست ؟!پولی تکنیک بعد میان رتبه بندی ادعا می کنن

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۱۹:۵۴

هر چند ک رسیدگی نمیشه ولی واسه دلخوشی میگیم دانشگاه آزاد تایم کارآموزی رشته های پیراپزشکی مثل پرستاری و یک سوم کم کرده اما شهریه کامل گرفته میشه این چ وضعیه کسی راضی نیست اما تو این مملکت اسلامی سراسر عدالت دستمون ب جایی بند نیست صدامون ب کسی نمیرسه

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۲۰:۱۳

سلام به خدا من اصلا هیچی ازاین روش مجازی یاد نمی گیرم توراخدا چکارکنم کارشناسی ارشدشیمی معدنی دانشگاه زنجان قبول شدم روزانه باتشکرسیروان پورآذر

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۴ ۲۳:۰۲

با سلام.ما دانشجویان ورودی سال ۹۶ که قصد استفاده از فرصت مطالعاتی رو داریم به دلیل عدم اعلام سهمیه ها بلاتکلیف هستیم.و اینکه اگر هم بتونیم از فرصت استفاده کنیم بعدا باید به نرخ روز مدرک رو آزاد کنیم.لطفا این موارد رو پیگیری کنید.دانشجوی فارغ التحصیل بیکار اینهمه پول از کجا بیاره

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۵ ۰۱:۴۴

سلام .اصلی ترین مشکل اینکه کتاب که استادا توی این اوضاع منبع امتحانی قرار دادن اصلا پسدا نمیشه یا اینکه هزینه برای خرید کتاب یک ترم باید وام گرفت که خودش کلی دردسر داره ب خدا ما دانشجوییم جیبمون به بانک ملی وصل نیست با این اوضاع کردنا و شرایط سخت اقتصادی کاش استادا کمی درک کنند و مشکلات سایت و قطع و وصل شدن سر کلاس که تمومی نداره 😔😭😭

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۵ ۰۳:۲۸

ملکشاهیم دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه امیرکبیر با توجه به شرایط اخیر تقاضای وجود امکان حذف ترم بدون سنوات برای دانشجویان ارشد دارم. احترامات

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۵ ۰۷:۳۲

جناب آقای دکترغلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری با سلام و درود احتراماً به استحضار می‌رساند با توجه به گسترش ویروس کرونا و شرایط ویژه ناشی از آن، معضلات بسیاری برای دانشجویان دکتری به وجود آمده که از آن جمله می‌توان به عدم امکان شرکت در آزمون جامع و پیش بردن رساله به دلیل لغو آزمون‌های زبان اشاره نمود. این موضوع علاوه بر بلاتکلیفی دانشجویان دکتری، موجب شده عده زیادی در آستانه اخراج از دانشگاه قرار گیرند. در این برهه از زمان که مشکلات فراوانی گریبان‌گیر کلیه اقشار جامعه گردیده، هر بخش در تلاش است تا با همکاری و همیاری با مخاطبین از فشارها و آلام ناشی از این معضل جهانی بکاهد. لذا از جنابعالی به عنوان عالی‌ترین مقام حوزه علمی و آموزشی کشور تقاضامندیم در خصوص به تعویق انداختن تحویل مدرک زبان تا زمان دفاع، دستور مساعدت لازم را صادر فرمایید تا با یاری خداوند و همراهی و همدلی از این مرحله سخت عبور کنیم. در پایان ضمن ابراز امتنان از همراهی و مساعدت همیشگی جنابعالی و همکاران ارجمندتان، خواهشمندیم با توجه به شرایط ویژه کنونی در خصوص رفع مشکلات مذکور به قید فوریت همکاری و تدبیر لازم را مبذول فرمایید. پیشاپیش از همکاری شما صمیمانه سپاسگزاریم.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۵ ۰۹:۳۰

خواهشمندم زمان تحویل مدارک کارشناسی را برای ما که30مهر99لیسانس گرفتیم ومحل تحصیلمان شهردیگری بودبرای قطعی کردن ثبت نام ارشدباتوجه به2هفته تعطیلی تااخردی تمدیدکنید

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۵ ۱۲:۴۱

باسلام لطفاً توجه داشته باشید که با این وضعیت قرنطینه زمانی که کسب و کار ها تعطیل شدند یک دانشجو پیام نور باید نزدیک یک ملیون تومان شهریه بپردازد درصورتیکه که اصلا دانشجو ها دانشگاه نمی‌روند و از خدمات استفاده نمی‌کنند همچنین باید هزینه ی خرید کتاب خرید بسته های اینترنتی وسایل الکتریکی را هم بپردازد لطفاً به فکر مشکلات مالی خیلی جدی تر توجه کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۵ ۱۴:۱۸

باسلام خواستم بگم اصلا قصد باز کردن دانشگاه رو دارید؟؟یا اینجوری بهتون خوش میگذره؟؟؟ ما چه گناهی کردیم که نباید درس یاد بگیریم؟ اخه کی با اموزش مجازی دروس مهندسی مکانیک رو یاد میگیره؟؟ کارگاه مهندسی انلاین؟؟ کجای جهان اینجوریه؟؟ دیگه خسته شدیم...

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۵ ۱۴:۲۱

کی قراره مارو نجات بدین از اموزش مجازی؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۵ ۱۵:۲۷

چند ماهی است که فارغ التحصیلان مقطع دکتری که برای آزادسازی مدرک دکتری خود از طریق نامه عدم کاریابی اقدام می‌کنند، به بازپرداخت هزینه دوره فرصت مطالعاتی یا ارائه سابقه بیمه به میزان دو برابر طول دوره فرصت مطالعاتی ملزم می شوند. اکثر این دانشجویان در دوره‌ای به فرصت مطالعاتی رفته‌اند و البته در زمانی دکتری خود را شروع کرده‌اند که رویه آزادسازی مدارک به‌گونه‌ای دیگر بوده است. تا حدود اوایل تیرماه ۱۳۹۹، فرآیند بدین صورت بود که متقاضی مدارک خود را به مدت شش ماه در ادارات کاریابی قرار می‌داد و اگر آن اداره نمی‌توانست متناسب با آن مدرک، شغلی برای متقاضی پیدا کند، نامه‌ای مبنی بر عدم‌کاریابی ارائه می‌کرد. متقاضی با این نامه می‌توانست به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه مربوطه مراجعه کند و اصل دانشنامه خود را به رایگان دریافت کند. حال سؤال اینجاست که در سال ۱۳۹۹ چه اتفاقی رخ داده است که به یک‌باره و بدون اعلام قبلی این قانون تغییر کرده است و هزینه آزادسازی مدرک دکتری از صفر به حدود ۲۰۰ میلیون تومان رسیده. حتی این قانون هنوز نیز اعلام رسمی نشده است. متقاضی یک سال مدارک خود را در اداره کاریابی قرار داده و هزینه کرده است و وقتی برای آزادسازی مدرک خود اقدام می‌کند می‌بیند قانون جدیدی وجود دارد که عطف به ماسبق شده است که این کار در قانون اساسی جمهوری اسلامی مجاز نیست. علاوه بر این، تعداد زیادی از دانشجویان، قبل از تیرماه ۱۳۹۹ مدارک خود را به رایگان دریافت کرده‌اند و یک تبعیض جدی بین دانشجویان جدید و قدیم احساس می‌شود. شاید اگر این قانون اکنون اعلام شود، عده‌ای باشند که از ادامه تحصیل در مقطع دکتری منصرف شوند و برای زندگی خود برنامه دیگری بچینند. اما دانش‌آموختگان نمی‌توانند گذشته خود را تغییر دهند.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۵ ۲۰:۴۶

روز دانشجو رو به همه دانشجویان عزیز تبریک میگم،ومهمتر ازاین اموزش مجازی برای کسانی که درس های عملی دارن اصلا ب درد نمیخوره و خیلی عقب موندیم لطفا هرچه زودتر دانشگاه هارو بازکنین

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۵ ۲۲:۴۶

جرا نظام وظیفه معافیت تحصیلی فارغ التحصیلان مهر99 را که درمقطع ارشدپذیرفته شده اند صادرنمی کند

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۶ ۱۱:۳۲

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری با سلام و درود احتراماً به استحضار می‌رساند با توجه به گسترش ویروس کرونا و شرایط ویژه ناشی از آن، معضلات بسیاری برای دانشجویان دکتری به وجود آمده که از آن جمله می‌توان به عدم امکان شرکت در آزمون جامع و پیش بردن رساله به دلیل لغو آزمون‌های زبان اشاره نمود. این موضوع علاوه بر بلاتکلیفی دانشجویان دکتری، موجب شده عده زیادی در آستانه اخراج از دانشگاه قرار گیرند. در این برهه از زمان که مشکلات فراوانی گریبان‌گیر کلیه اقشار جامعه گردیده، هر بخش در تلاش است تا با همکاری و همیاری با مخاطبین از فشارها و آلام ناشی از این معضل جهانی بکاهد. لذا از جنابعالی به عنوان عالی‌ترین مقام حوزه علمی و آموزشی کشور تقاضامندیم در خصوص به تعویق انداختن تحویل مدرک زبان تا زمان دفاع، دستور مساعدت لازم را صادر فرمایید تا با یاری خداوند و همراهی و همدلی از این مرحله سخت عبور کنیم. در پایان ضمن ابراز امتنان از همراهی و مساعدت همیشگی جنابعالی و همکاران ارجمندتان، خواهشمندیم با توجه به شرایط ویژه کنونی در خصوص رفع مشکلات مذکور به قید فوریت همکاری و تدبیر لازم را مبذول فرمایید

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۷ ۱۰:۲۵

با پولی که وزارت علوم میده فقط میشه خونه اجاره کرد و روزی دو وعده غذا خورد. وعده سوم با خودمونه! وقتی تو سن 27 سالگی، بخوای یک وعده تخم مرغ رو به قیمت 4 یورو از جیب بابا بخوری، میفهمی آنچنان لذتی هم نداره. ایلان ماسک الان داره رو سفر به مریخ کار میکنه، اما مردم ما هنوز چشم دیدن سفر کاری دانشمنداشون به کشورای توسعه یافته رو ندارند. اینو مقایسه کنید با اون سفرای تایلندی که هموطنا با ارز دولتی رفتند. دو روز دیگه که بچه خودت جوونیشو گذاشت کنکور داد و بدبختی کشید تا به درجه دکتری رسید، و کاری براش پیدا نشد، حال ما رو درک میکنی.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۷ ۱۰:۳۶

شما که در یک روز اومدی زیر همه کامنتای فرصت، این کامنتو رو گذاشتی باید بگم که اون دارویی که الان با التماس داری از خارج میخری و براش ارز پرداخت میکنی، حاصل یکی دو قرن کار پژوهشگران اون کشوراست. کلی هم براش خرج شده. اگه یه ذره وضع مالی دانشمندای کشورت خوب بود، اونا هم میموندند و یه چیزی برای کشورشون ابداع میکردن که بتونه ارزآوری داشته باشه. ما که میریم فرصت، کلی دانش برای این کشور میاریم چون میریم و دقیقا تو همون محیطی که اونا تحقیق می کنند، کار میکنیم و تازه میفهمیم چه اشتباهاتی داشتیم و چقدر مسیر رو اشتباه رفتیم. در واقع حاصل یکی دو قرن کار اونا رو تو چند ماه تجربه میکنیم. در ضمن ما نرفتیم که بمونیم. اگر قرار بود بریم و بمونیم، کلا از ارشد یا دکتری میرفتیم. ما رفتیم و بعد از 6-9 ماه برگشتیم و الان در خدمت کشوریم. چند ساله بعد از فارغ التحصیلی هنوز کار مشخصی نداریم.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۷ ۱۱:۲۸

با سلام و احترام زمانیکه م فردوسی ارز رو ۱۳۱۰۰ میفروخت سازمان امور دانشجویان برای فرصت مطالعاتی ارز را بمن ۱۳۳۰۰ فروخت با این دلیل که بسته ارزی از قبل و با قیمت بالاتر خریداری شده... الان پا رو فراتر گذاشتن و میگن طبق قیمت روز هرچی ارز گرفتی پس بده تا مدرک دکتریت آزاد بشه! آیا بحران مالی کشور از طریق جیب دانشجو باید تامین شود؟؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۷ ۱۴:۱۱

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما حالا میگویند پشیمان شدیم لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۷ ۱۴:۱۳

چرا برخی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این شرایط کرونا تلفن را پاسخ نمیدهند و دانشجویان برای امور ساده، با صرف زمان و هزینه به صورت حضوری مراجعه کنند

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۷ ۱۴:۱۵

اینترنت سامانه های آموزش مجازی دانشگاه آزاد را برای دانشجویان رایگان کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۰۸ ۱۲:۰۴

امکان مشاهده کلاس های ذخیره شده اساتید در سامانه وادانا دانشگاه آزاد با استفاده از موبایل امکان پذیر نیست و الزاما باید کامپیوتر داشته باشیم؛که خیلی از دانشجویان به دلیل شرایط اقتصادی امکان تهیه کامپیوتر را ندارند،لطفا رسیدگی شود.

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۰ ۱۴:۱۱

من ۲۵ واحد دارم تموم کنم ولی جون ۲۵ واحده تدم اخری محسوب نمیشم و چون ترم اخری نمیشم باید پیش نیازرو رعایت کنم و چون یه درسم پیش نیاز ۹ واحد دیگه است ۳ تا درس ۳ واحدی و تابستونم ۸ واحد پیشتر نمیدن پس یه درس من میره ترم پاییز و به خاطر یه واحد من یه سال اضافه میرم دانشگاه لطفا پیگیری کنید اصلا این درست نیست این انصاف نیست حد اقل یکاری کنن من ۱۹ واحد خرداد پاس کنم ۶ واحد تابستون و یا پیش نیاز هارو بردارن یا تغیر بدن، رشته ام مهندسی کامپیوتر نرم افزاره و درس شبکه های کامپیوتری پیش نیاز ۹ دیگه است و اصلا برنامه ریزی سازمان مشکل داره