• شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99090805541
  • خبرنگار : 71234

با اشاره به بیانات اخیر رهبری

رضایی: خنثی سازی تحریم‌ها و غلبه بر آنها مقدمه‌ای برای رفع تحریم‌ها است

رضایی: خنثی سازی تحریم‌ها و غلبه بر آنها مقدمه‌ای برای رفع تحریم‌ها است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر تلاش برای خنثی سازی تحریم ها و غلبه بر آنها در دستور کار قرار گیرد مقدمه ای برای رفع تحریم ها خواهد شد.

ابراهیم رضایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره چگونگی حل مشکلات اقتصادی گفت: راهکار حل مشکلات کشور داشتن  اعتقاد به پیشرفت درون زا و برون نگرا است. بدان معنا که بدانیم پیشرفت ما متکی به استفاده از توانمندی های داخلی و  به کارگیری توان متخصصین خودی است پس تا این بینش در سطح مسئولین ما به وجود نیاید قطعا پیشرفت رخ نخواهد داد.

وی افزود: البته این نگاه منافی روابط بین‌الملل نیست و آن را نفی نمی کند بلکه معتقدیم که روابط بین الملل یک تسهیل گر و نه یک گره گشا است.

نماینده دشتستان خاطرنشان کرد: آنگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در مقابله با تحریم ها دو مسیر خنثی‌سازی تحریم ها و غلبه بر آنها و رفع تحریم ها پیش روی ماست، تجربه تاریخی به ما نشان داده که اگر صرفا با نگاه منفعلانه برای رفع تحریم ها قدم برداریم نتیجه مثبتی عائد ما نخواهد شد چون طرف مقابل چنین رویکردی را از روی ضعف قلمداد خواهد کرد.

رضایی یادآور شد: چنین رویکردی را در پیمان سعدآباد و برجام امتحان کردیم و نشان داد که هر گاه منفعلانه و از سر ضعف با طرف مقابل مواجه شده ایم آن ها جری تر شده و گام به گام به سمت جلو آمده اند لذا راه اشتباه گذشته را آزمودن خطاست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: مطمئن باشید اگر راهکار اول یعنی تلاش برای خنثی سازی تحریم ها و غلبه بر آنها در دستور کار قرار گیرد مقدمه رفع تحریم ها می شود چرا که لیبرالیسم فقط در روابط بین الملل قدرت را فهم می کند و تا قدرتمند نشویم برداشتن تحریم ها اتفاق نخواهد افتاد.

رضایی در پایان گفت: درخواست ما از دولتی‌ها به جای نگاه به بیرون و دیپلماسی ملتمسانه، تکیه بر جوانان و متخصصان داخلی است. مطمئن باشید که اگر بر متخصصان و جوانان داخلی تکیه شود بسیاری از غیر ممکن ها، ممکن خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha