• شنبه / ۸ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99090805727
  • خبرنگار : 71477

منابع امنیتی: کره شمالی به دنبال سرقت اطلاعات محرمانه انگلیس درباره واکسن کرونا بوده است

منابع امنیتی: کره شمالی به دنبال سرقت اطلاعات محرمانه انگلیس درباره واکسن کرونا بوده است

منابع امنیتی اعلام کردند، کره شمالی به یک گروه سایبری تحت حمایت دولت اجازه داد تا به عنوان شکارچی عمل کرده و اطلاعات محرمانه انگلیس درباره واکسن کووید ۱۹ را سرقت کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این خلافکاران سایبری شرکت داروسازی " آسترازنکا" را که برای تولید واکسن کووید ۱۹ انگلیس با دانشگاه آکسفورد همکاری می‌کند، هدف گرفتند. نتایج اولیه حاکی از آن است که این واکسن دانشگاه آکسفورد چیزی بین ۶۰ تا ۹۰ درصد موثر بوده و اکنون از تنظیم‌کنندگان خواسته شده تا آن را ارزیابی کنند.  

این هکرها با پیشنهادات کاری جعلی و ساختگی به کارمندانی که با شرکت داروسازی آسترازنکا مستقر در مقرش در کمبریج کار می‌کردند، نزدیک شدند. آنها خودشان را در قالب استخدام‌کنندگانی که برای شرکت‌های رقیب کار می‌کنند، جا زدند و طی هفته‌های اخیر پیام‌هایی را از طریق شبکه اجتماعی تجاری "لینکدین" و همچنین از طریق اپلیکیشن "واتس‌اپ" ارسال کردند.

سپس برای کارمندان شرکت داروسازی آسترازنکا اسناد و مدارکی ارسال شد که ادعا می‌شود فرم رزومه‌ای بوده که شامل کد کامپیوتری مخربی نیز بوده است. این کد کامپیوتری مخرب به گونه‌ای طراحی شده که به هکرها اجازه دسترسی به سیستم‌های کامپیوتری این شرکت را می‌دهد.

ابزارها و روش‌های استفاده شده توسط این گروه سایبری معمولا توسط کره شمالی به کار گرفته می‌شود و منابع امنیتی تایید کرده‌اند که گمان می‌رود پیونگ‌یانگ پشت این حمله هکری نافرجام بوده است. منابع اعلام کردند، گمان می‌رود این حمله ناموفق بوده است.

هدف گرفتن شرکت داروسازی آسترازنکا یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که دفتر نخست وزیری انگلیس در اقدامی غیرمعمول علنا روسیه را به دست داشتن در یک حمله سایبری "کثیف" دیگر به دو تیم انگلیسی که بر روی تولید واکسن کووید ۱۹ کار می‌کنند یکی در آکسفورد و دیگری در کالج امپریال لندن متهم کرد.     

مرکز ملی امنیت سایبری که یک آژانس اطلاعاتی محسوب می‌شود و وظیفه‌اش حفاظت از انگلیس در برابر حملات سایبری است، در آن زمان گفت: به شدت گمان می‌رود که کرملین پشت این حمله بوده است.

مرکز ملی امنیت سایبری روز جمعه از ارائه جزئیات بیشتر درباره حمله سایبری کره شمالی امتناع کرد اما این مساله را که این اقدامات توسط دولت سرکش پیونگ‌یانگ برای سرقت اطلاعات محرمانه واکسن کووید ۱۹ صورت گرفته بود، رد نکرد.

یکی از سخنگویان این مرکز گفت: مرکز ملی امنیت سایبری با همکاری با متحدانمان متعهد است تا از مهم‌ترین اموالمان، بخش بهداشت و تحقیق و توسعه واکسن حیاتی کووید ۱۹ در برابر تهدیدات حفاظت کند.  

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد، این گروه سایبری کره شمالی افراد بسیاری از جمله کارمدان بخش تحقیقات درباره واکسن کووید ۱۹ انگلیس را هدف گرفت اما گمان می‌رود که در این مسیر ناموفق بوده است.

این در حالی است که نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل در ژنو از هرگونه اظهارنظر در این باره امتناع کرد. پیونگ‌یانگ پیش‌تر انجام هرگونه حملات سایبری را رد کرده است.  

شرکت داروسازی آسترازنکا نیز که یکی از سه شرکت پیشرو در تولید واکسن کووید ۱۹ محسوب می‌شود از اظهارنظر در این باره امتناع کرد.   

منابع تاکید کردند، این حملات بخشی از کمپین حملات هکری کنونی است که مقامات آمریکایی و محققان امنیت سایبری آنها را به کره شمالی نسبت داده‌اند.

این کمپین پیش‌تر بر کمپانی‌های دفاعی و سازمان‌های رسانه‌تی متمرکز بود اما در هفته‌های اخیر بر اهداف مرتبط با کووید ۱۹ متمرکز شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha