• یکشنبه / ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99091612577
  • خبرنگار : 30054

تجهیزات خشکشویی و توضیح درباره این تجهیزات

تجهیزات خشکشویی و توضیح درباره این تجهیزات

لباسشویی صنعتی با توجه به مصرف بالای انرژی می‌بایست از سیستم بهره‌وری انرژی پیروی کرده و از لحاظ مصرف انرژی دارای تاییدیه CE اروپا باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام هلسا، در این مطلب خشکشویی آنلاین هلسا به بررسی فرآیند خشکشویی و دستگاه‌های مخصوص و تجهیزات خشکشویی می‌پردازد.

بخش اول

خشکشویی چیست؟

برای شستن لباس‌ها و از بین بردن لکه‎های مختلف از روی انواع پارچه‎ها می‎توان روش‌های خشکشویی یا آبشویی را به کار برد. قبل از اقدام به شستشو باید تفاوت بین تمیز کردن خشک و معمولی را بدانیم.

خشکشویی فرآیند تمیز کردن لباس ها بدون استفاده از آب است. این روش با روش‎های معمولی تفاوت دارد. در روش خشکشویی از حلال شیمیایی برای شستن لباس‌ها استفاده می‎شود و آب هیچگونه استفاده‎ای در روند تمیز کردن ندارد، در حالی که در روش سنتی، شستشوی البسه کاملا در آب انجام می‎گیرد.

تجهیزات و لوازم خشکشویی

خشکشویی‎های حرفه‎ای از تجهیزات شستشوی جدید و مدرن استفاده می‎کنند که علاوه بر داشتن تجهیزات مختلف، به مقدار خاصی حلال و مواد شوینده برای بیشترین بهره‎وری نیاز دارند.

برای آغاز به فعالیت حرفه‌ی  خشکشویی به یک خشکن صنعتی، لباسشویی صنعتی، پرس اتو و دیگ بخار نیاز خواهید داشت که برای شروع ظرفیت پایین دستگاه‎ها کافی می‎باشند. در ادامه می‎توان یک دستگاه لباسشویی صنعتی، آبگیر صنعتی، ماشین خشکشویی به تجهیزات اضافه کرد و در صورت نیاز تجهیزات اتوکشی را تقویت نمود.

تهیه تجهیزات و دستگاه‌های خشکشویی نو مقرون بصرفه‎تر است، زیرا هزینه تعمیرات را تقریبا به صفر می‌رساند. پس اگر برای تهیه تجهیزات نو و دست دوم مردد هستید، پیشنهاد ما خرید دستگاه‌های نو است. استاندارد بودن تجهیزات و لوازم خشکشویی تأثیر فراوانی در کاهش مصرف انرژی و در نتیجه هزینه‎ها خواهد داشت و استفاده از مواد شوینده نامرغوب موجب آسیب رساندن به بافت پارچه می‎گردد. در نتیجه دقت در انتخاب و خرید لوازم خشکشویی و همچنین مواد مصرفی اهمیت بالایی دارد.

 با سایر تجهیزات و لوازم خشکشویی آشنا شوید:

از دیگر تجهیزات و لوازم خشکشویی می‌توان به کاور لباس، مایع سکاپور، مواد شوینده، چوب لباس دستی و پیچی و لکه‌بر جوهر، زنگ و چربی اشاره کرد.
 
بررسی بهترین تجهیزات و لوازم خشکشویی

ضروری ترین لوازم خشکشویی شامل دستگاه های زیر می‎شود:

دستگاه مانکن اتو

دستگاه دیگ بخار

لکه‌برهای تخصصی

دستگاه های خشکشویی

دستگاه اتو پرس صنعتی

دستگاه آبگیر لباس صنعتی

دستگاه خشک کن لباس صنعتی

دستگاه های آبشویی (ماشین لباسشویی صنعتی+ پتوشویی صنعتی)

لباسشویی صنعتی به عنوان یکی از ماشین‎آلات رختشوی‌خانه تجهیزات‎ لاندری و تجهیزات و لوازم خشکشویی صنعتی بهتر است مطابق با آخرین استانداردهای روز اروپا تولید شده باشد. کلیه لباسشویی‎های ساخت این شرکت مجهز به اینورتر و توأم با آبگیر می‎باشند. که این خود تاثیر غیر مستقیم در مصرف انرژی دارد.

لباسشویی و پتوشویی صنعتی در اندازه‎های مختلف و برای پارچه‎های مختلف از جمله پنبه، جین، لباس بافتنی، پتو، ملحفه و … طراحی شده است. جنس دستگاه می‌بایست تماماً از فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا باشد که طول عمر آن را افزایش می‎دهد و دارای ورودی آب سرد، گرم و بخار می‎باشد؛ همچنین در مدل‎های دستی، نیمه اتوماتیک و فول اتوماتیک دیجیتال تولید و ارائه می‎گردد که انتخاب هر یک از مدل‌های فوق به عهده خریدار می‌باشد.

تفاوت دستگاهای مدل دستی، نیمه اتوماتیک و فول اتوماتیک دیجیتال در چیست؟

در مدل دستی این دستگاه ورود، تخلیه آب و دور تند به صورت دستی انجام می‎گیرد، در مدل نیمه اتوماتیک فقط ورود آب اتوماتیک بوده و تخلیه و دور تند به صورت دستی انجام می‎گیرد. در حالت اتوماتیک همه مراحل ورود و تخلیه آب و دور تند تماماً اتوماتیک انجام شده و دستگاه مجهز به صفحه نمایشگر و مغز کامپیوتری هوشمند به نام PLC می باشد که قابل برنامه‌ریزی است.

دستگاه لباسشویی صنعتی برای تمامی فعالیت‎های نیازمند شستشو طراحی شده و عمدتاً برای صنعت شستشو و رنگرزی، تجهیزات و لوازم خشکشویی، تجهیزات‎ لاندری هتل‎ها، تجهیزات‎ لاندری مهمانخانه‎ها، تجهیزات‎ لاندری بیمارستان‎ها، تجهیزات‎ لاندری ارتش و پادگان‎ها و … برای شستن انواع لباس مورد استفاده قرار می‎گیرد.
 

ویژگی‎های بهترین دستگاه ماشین لباسشویی صنعتی و پتوشویی صنعتی

ویژگی‎های لباسشویی و پتوشویی صنعتی:

- لباسشویی صنعتی با توجه به مصرف بالای انرژی می‌بایست از سیستم بهره‌وری انرژی پیروی کرده و از لحاظ مصرف انرژی دارای تاییدیه CE اروپا باشد.

- شاسی لباسشویی صنعتی از ناودانی می‌باشد که در بسیاری از تولیدات نامرغوب ایرانی از ورق آهن خم شده به جای آن استفاده شده است؛ همچنین دارای PLC و صفحه نمایشگر لمسی می‌باشد که کاربر می‌تواند کلیه مراحل شستشو را کنترل کرده و خاصیت برنامه‌پذیر بودن دستگاه می‌تواند موجب سهولت در کار شود.
- این دستگاه گاهی در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‎گیرد و باید البسه عفونی را شستشو دهد که طبیعتاً باید برنامه خاصی برای این کار تعریف شود.

- گاهی این لباسشویی در یک پادگان مورد استفاده قرار می‎گیرد؛ در این مراکز شستشوی پتو در اولویت قرار دارد. در برنامه مربوط به شستشوی پتو زمان شستشو، تعداد شستشو، میزان مصرف مواد و … لحاظ شده باشد.
- همچنین ماشین لباسشویی صنعتی می‌بایست دارای بلبرینگ‎های رومانی اصلی ‎باشد.

- کشورهایی نظیر رومانی، مجارستان و یوگوسلاوی سابق کشورهایی هستند که از دیرباز محصولاتی همچون الکتروموتور، بلبرینگ، کاسه نمد، الکتروپمپ، شیر برقی و … با کیفیت بالا تولید می‎کنند. هنگام خرید حتما به محصولات کشور ها دقت کنید.

- برنامه‌های شستشوی استاندارد به منظور کاهش آب، مواد شوینده و مصرف انرژی در راندمان کاری لباسشویی قرار گرفته باشد.

- قابلیت استفاده با برق تکفاز و سه فاز را دارا باشد. نصب اینورتر نکته مهمی برای بررسی در هنگام خرید می‎باشد.

- دارا بودن قابلیت شستشوی ۲۴ ساعته برای پاسخگویی به کلیه سیکل‌های شستشو در لاندری.

- طراحی هوشمندانه و اصولی به منظور استفاده کاربری آسان.

- کارایی و دوام بالا که این ویژگی با استفاده از مرغوب ترین لوازم و قطعات فقط امکان پذیر می‎باشد.

- مجهز به آبگیر باشد تا آبگیری البسه را پس از شستشو انجام داده تا فرایند خشک کردن و اتوکشی آسان تر شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha