• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022518254
  • منبع : بازار

برگزاری نشست هم‌اندیشی راهکارهای گسترش همکاری‌های تجاری_اقتصادی ایران و عراق

برگزاری نشست هم‌اندیشی راهکارهای گسترش همکاری‌های تجاری_اقتصادی ایران و عراق

در جریان سفر وزیر تجارت عراق آقای سلمان الغریری به ایران جهت حضور در ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق، نشست هم اندیشی راهکارهای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و عراق برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گروه توزین، این نشست با حضور آقای سلمان الغریری وزیر تجارت عراق، آقای دکترفکری معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های مالی کشور، آقای دکتر آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق، آقای ربیهاوری مدیر کل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران و دیگر مقامات سازمان توسعه تجارت ایران بهمراه ۴۰ شرکت منتخب و فعال در حوزه تجارت با عراق در روز سه شنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در هتل اسپیناس پلاس برگزار شد.

در ابتدای این نشست و پس از صحبت های آقای سلمان الغریری وزیر تجارت کشور عراق آقای دکتر مرتضی پویان موسس و بنیانگذار گروه توزین بعنوان اولین سخنران این مراسم درخصوص پیشنهاد ارتقاء استاندارد های کشور عراق در حوزه اوزان و مقیاس ها با هماهنگی سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین استفاده از مهندسین و نخبگان ایرانی و ظرفیت شرکت های دانش بنیان ایرانی در جهت هوشمند سازی حمل و نقل جاده ای و ریلی کشور عراق گفتند:

کشور عراق بعنوان دوست و یار همیشگی ایران می تواند با ارتقاء استاندارد های خود در حوزه اوزان و مقیاس ها در حوزه سیستم های های حمل و نقل هوشمند ITS پیشرفت بسیار چشمگیری داشته باشد. ایشان گفتند اینجانب بعنوان فردی که توانسته ام برای اولین بار بعنوان یک ایرانی جایزه مرد سال اندازه شناسی دنیا را از سازمان جهانی اندازه شناسی قانونی OIML در خصوص کمک به بهتر وزن کردن دنیا دریافت نمایم آمادگی دارم در صورت حمایت های هر دو دولت ایران و عراق اقدام به سرمایه گذاری در حوزه هوشمند سازی حوزه حمل و نقل زمینی و ریلی عراق نمایم. وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: ایران و مهندسین زبده آن و شرکت های دانش بنیان ایرانی از ظرفیت بسیار بالایی جهت انتقال دانش و تکنولوژی خود برای کشور برادر و دوست خود عراق برخوردار می باشد. لذا با یک برنامه ریزی و تعامل دو سویه می توانیم در آینده نزدیک شامل هوشمند سازی جاده های کشور  عراق در حوزه حمل و نقل باشیم. 

برگزاری نشست هم‌اندیشی راهکارهای گسترش همکاری‌های تجاری_اقتصادی ایران و عراق

پس از پایان صحبت آقای دکتر مرتضی پویان، آقای سلمان الغریری وزیر تجارت کشور عراق  از اینکه امروز توانسته است با یک نخبه ایرانی ملاقات داشته باشد بسیار ابراز خوشحالی نمود و جهت این همکاری اعلام آمادگی نمود.

لازم بذکر است آقای دکتر مرتضی پویان بعنوان موسس گروه توزین طراح و مبتکر تولید سیستم های هوشمند توزین در حال حرکت بر پایه لودسل می باشند. این سسیتم ها توسط شرکت فرد ایران که سابقه ۶۵ سال فعالیت فعالیت در حوزه صنعت توزین و یک دهه فعالیت شرکت در حوزه حمل و نقل هوشمند را دارد هم اکنون  در بیش از ۱۲۰ نقطه از شریان های اصلی کشور عزیزمان ایران نصب شده است و یکی از دقیق ترین سامانه هایی طراحی شده در جهان برای انجام عملیات توزین حین حرکت با قابلیت جریمه آنلاین می باشد.  لازم بذکر است تعدادی از این سامانه ها نیز به کشور عراق و سایر کشور های همسایه تاکنون صادر شده است و هم اکنون با شناختی که کشور های دیگر از عملکرد فوق العاده این سیستم در توزین حین حرکت و دقت بالای آن پیدا نموده اند درخواست های بسیار زیادی برای همکاری با مجموعه فرد ایران از کشور های مختلف ارائه شده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha