• دوشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99091712977
  • خبرنگار : 30054

۱۳ نکته طراحی فولدر تبلیغاتی

۱۳ نکته طراحی فولدر تبلیغاتی

با تنگاتنگ شدن رقابت شرکت‌ها برای جذب بیشتر مخاطب و مشتری، بازار تبلیغات بیش از پیش داغ شده و باید از روش‌ها و قابلیت‌های زیادی برای تبلیغات گسترده و چشم‌نواز استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چاپ بازار، چاپ و طراحی فولدر تبلیغاتی از بهترین ابزارهای بازاریابی است که از آن برای قرار دادن اسناد، قراردادها و سایر اوراق شرکتی استفاده ‌می‌شود. در این متن به بیان ۱۳ نکته طراحی فولدر تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

 طراحی و چاپ فولدر سفارشی مطمئناً تأثیر زیادی روی مشتریان بالقوه شما می‌گذارد،‌ و حرفه‌ای بودن شما را به مشتریان نشان می‌دهد. با قراردادن سربرگ سفارشی، کاتالوگ‌ها، بروشورها و... ‌می‌توانید از فولدرها در جلسات کاری و بستن قرارداد با مشتریان خاص‌تان استفاده نمایید.

علاوه‌ بر این هم در زمانی که در یک رویداد یا نمایشگاه تجاری حضور دارید، با ارائه این پوشه‌ها ‌می‌توانید چشم اندازها  یا صنایع خاص، محصولات یا خدمات‌تان را به مشتریان خود معرفی نمایید.

رعایت نکاتی که در ادامه بیان می‌شود در داشتن فولدر تبلیغاتی تأثیرگذار بسیار با اهمیت است که باید از شرکت طراح بخواهید این نکات را به شما گوشزد نمایند و به آنها اهمیت دهند. شرکت چاپ بازار در زمان طراحی و چاپ فولدر تبلیغاتی برای مشتریان خود پیشنهاداتی در جهت لاکچری بودن و اثربخشی فولدر تبلیغاتی کاربران خود به آنها ارائه می‌کند.

 نکات مهم در هنگام طراحی انواع فولدر

 ۱. جوهر PMS برای طراحی‌های یک رنگ یا تطبیق رنگ بهترین است.

جوهر PMS از قبل مخلوط شده و هنگامی‌ که طراحی شما فقط دارای یک رنگ است بسیار مقرون‌ به‌ صرفه خواهد بود. همچنین درصورت نیاز به مطابقت با رنگ دقیق رنگ‌های یک شرکت، بهترین انتخاب خواهد بود و  تغییرات جزئی که CMYK ‌می‌تواند ایجاد کند را نخواهید داشت.

۲. CMYK برای طراحی با چند رنگ بهترین است.

از CMYK با توجه به اینکه امکان دسترسی به طیف کاملی از رنگ را ‌می‌دهد، برای طراحی‌های چند رنگ استفاده‌ می‌شود. (اگر چه تولید برخی از رنگ‌ها مانند آبی تیره و نارنجی دشوارتر است)

 ۳. "سیاه خالص" بهترین رنگ سیاه نیست.

هنگامی‌که از CMYK استفاده ‌می‌کنید و ‌می‌خواهید بخشی از طراحی شما سیاه خالص باشد، طبیعتاً ممکن است بهترین راه برای رسیدن به این هدف را تعیین ٪۱۰۰ سیاه و ٪۰ هر رنگ دیگر فرض کنید. اما در حقیقت، شما ‌می‌توانید با فرمول زیر به رنگ سیاه بسیار عمیق‌تری دست یابید: ٪۶۰ فیروزه‌ای، ٪۴۰ سرخابی، ٪۴۰ زرد ، ٪۱۰۰ سیاه.

 ۴. برای رنگ آبی واقعی، ٪۳۰ فیروزه‌ای بیشتر از سرخابی استفاده کنید.

مشابه ساخت رنگ مشکی، رنگ آبی، رنگی پر از حیله و تزویر است که اغلب در محصول چاپی سفارشی نهایی، بنفش به نظر ‌می‌رسد. برای دستیابی به رنگ آبی غنی‌تر و خالص‌تر، اط‌مینان حاصل کنید که رنگ فیروزه‌ای ۳۰ درصد بالاتر از سرخابی تنظیم شده است.

به عنوان مثال، اگر منطقه ای ۴۰ درصد سرخابی باشد، باید ۷۰ درصد فیروزه‌ای باشد تا بتوانید به رنگ دلخواه خود دست یابید.

۵. از رنگ‌های فلزی یا فلورسنت استفاده کنید.

با استفاده از جوهر PMS شما می‌توانید خلاقیت‌های چشم‌نواز و درخشانی با استفاده از رنگ‌های فلزی (که شامل ذرات فلزی بازتابنده هستند) و فلورسانت‌های زیبا ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که تنها  با استفاده از  فرآیند رنگ نمی‌توان به این اثرات دست یافت.

 ۶. کلمات یا نقوش خود را منبت یا برجسته کنید.

نقش برجسته و برجسته‌سازی به شما امکان ‌می‌دهد تا با بالا بردن یا فشردن کاغذ، طرحی را مستقیماً روی کاغذ نقش نمایید. این کار بسیار چشم‌گیر و قابل‌ توجه خواهد بود.

 ۷. از فونت‌های خیلی کوچک یا نازک در نقوش برجسته فولدر استفاده ننمایید.

در صورتی که روی فولدر خود از نقش برجسته یا فرورفته استفاده نموده‌اید دقت نمایید که از فونت‌های بسیار کوچک استفاده ننمایید، زیرا باعث عدم خوانایی متن ‌می‌شود. اطمینان حاصل کنید که تمام عناصر متن برجسته یا نقش برجسته شما دارای ضخامت حداقل ۲ pt باشند.

۸. پرتی کاغذ را تا حد ممکن کاهش دهید.

برای این کار باید، قبل از برش، فولدر در دو قطعه استاندارد ۶۰ در ۴۵ و یا ۵۰ در ۷۰ باشد تا با کاهش پرتی کاغذ، هزینه چاپ تا جای ممکن کاهش یابد.

۹. درب فولدر باز نماند

دقت داشته باشید که هرگز درب فولدر باز نماند. برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلی ‌می‌توانید با طراحی یک برش و زبانه کاغذی، قفل کاغذی ایجاد نمایید. توجه نمایید که هرگز از چسب دوطرفه برای بستن درب فولدر استفاده ننمایید چون ‌علاوه‌بر اینکه زیبایی کارتان را کاهش ‌می‌دهد، از عمر پوشه نیز ‌می‌کاهد.

۱۰. برای فولدر خود عطف در نظر بگیرید.

اگر چناچه ‌می‌خواهید اسناد زیادی را در پوشه خود قرار دهید و یا برای قراردادن کاتالوگ از فولدرتان استفاده نمایید حتما ۱ سانتی‌متر عطف برای کارتان در نظر بگیرید.

۱۱. از عکس محصول خود روی فولدر استفاده ننمایید.

در طراحی‌های قدیم از عکس استفاده می‌شد اما در سال‌های اخیر طراحی‌ها  به صورت فلت دیزاین و با کمک اشکال هندسی، لوگو و رنگ سازمانی هر مجموعه طراحی ‌می‌شود، پس شما هم به روز باشید.

۱۲. بر روی فولدر تبلیغاتی خود فقط شعار و لوگوی خود را قرار دهید.

از نوشتن مطالب زیاد روی فولدر خودداری نمایید این کار نه تنها زیبا نیست بلکه باعث سردرگمی ‌و گیج شدن مخاطب ‌می‌شود. فقط آدرس، نام سایت، لوگو و شعارتان را قرار دهید .

۱۳. از روکش روی فولدرتان استفاده نمایید

استفاده از روکش‌های مختلف مانند سلفون مات، سلفون براق و…‌ علاوه‌ بر ایجاد زیبایی دو چندان به کارتان، باعث افزایش استحکام و دوام فولدر شما نیز ‌می‌شود.

 کلام آخر

فولدرهای چاپ بازار با کیفیت و مقرون‌به‌صرفه بوده و برای ارائه به مخاطبین شما بسیار مناسب است. شرکت چاپ بازار با دارا بودن طراحان حرفه‌ای و مجهز بودن به به‌بروزترین دستگاه‌های چاپی قادر است فولدرهای بسیار زیبایی را که از بهترین مواد موجود در بازار است طراحی و چاپ نماید و دراختیار شما قرار دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha