• دوشنبه / ۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99100100696
  • خبرنگار : 30054

صفر تا ۱۰۰ پروتز زیر زانو را بشناسید

صفر تا ۱۰۰ پروتز زیر زانو را بشناسید

آیا با پروتز پا آشنایی دارید؟ آیا می دانید که در چه مواقعی از پروتز زیر زانو استفاده می شود؟ همه افراد پا را عضوی مهم در بدن انسان می دانند و آن را قلب دوم بدن می خوانند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کلینیک تخصصی حکیم، در مواقعی ممکن است که به دلایل مختلفی مجبور باشید با این عضو مهم برای همیشه خداحافظی کنید و یک یا هردو پای خود را از دست بدهید.

این مسئله ممکن است که بر روحیه و زندگی شما اثرات مخربی را به دنبال داشته باشد، اما باید بدانید که غصه خوردن هیچ سودی برای شما ندارد و باید زندگی خود را با روش دیگری پیش بگیرید. در این مواقع پروتزهای مخصوص پا به کمک شما خواهد آمد و به جای عضو از دست داده شما قرار می گیرد.

اگر دوست دارید که اطلاعات بیشتری راجع به پروتز بالای زانو و زیر زانو اطلاعاتی به دست آورید، با ما همراه باشید زیرا در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در چه مواقعی از پروتزهای پا استفاده می شود؟

همان طور که می دانید انواع زیادی از پروتز در بازار موجود است که کارایی خاصی دارد. بعضی از آن ها به جای پاهای قطع شده شما قرار می گیرند و به شما این امکان را می دهند که دوباره مثل قبل به راحتی قدم بزنید و روی پاهای خود راه بروید.

خیلی از افراد مجبور هستند که یک یا هردو پای خود را در اثر بیماری، حادثه های ناگوار، تصادفات و غیره از دست بدهند. ممکن است که این قطعی پا از زیر زانو یا بالای آن باشد به همین دلیل است که پروتز زیر زانو در اندازه های مختلفی وجود دارد که برای شما حسی راحت را فراهم کند.

شاید در اطراف خود بسیاری از جانبازان عزیز را دیده باشید که به وسیله همین پروتز های پا به زندگی خود ادامه می دهند و نیازی به ویلچر یا عصا ندارند. با وجود اینکه انواع مختلفی از پروتز در بازار موجود است استفاده از آن ها باید با تشخیص پزشک باشد. زیرا ممکن است که بدن فرد مورد نظر این پاهای مصنوعی را نپذیرد و باعث عفونت شود.  

قیمت پروتز زیر زانو چگونه است؟

اگر اطلاعی از قیمت این پروتز های پا ندارید، باید به شما بگوییم که جای هیچ نگرانی وجود ندارد. زیرا این اعضای مصنوعی در انواع مختلفی در بازار یافت می شوند و قیمت های متفاوتی نیز دارند. برای مثال قیمت پروتز ها برای زیر زانو و بالای زانو بسیار متفاوت است.

به دلیل استفاده نوع ماده سازنده یا مقدار ماده استفاده شده این قیمت ها متغیر خواهد بود و شما با توجه به تشخیص پزشک به راحتی قادر هستید که بسته به نیاز خود پروتز مناسبی را انتخاب و خریداری کنید.

در انتخاب پروتز پا به چه چیزهای توجه کنیم؟

قبل از اینکه به سراغ خرید این اعضای مصنوعی بروید باید توسط پزشک نوع آن را مشخص کنید. همچنین اندازه گیری دقیق برای اتصال آن به اندام قطع شده شما بسیار اهمیت دارد. زیرا در صورتی که این اندازه گیری به درستی انجام نشود ممکن است که هنگام راه رفتن باعث ناراحتی شما شود.

قیمت پروتز پنجه پا بسیار متفاوت است. برای خرید این محصول بهتر است که از قبل تحقیقات خود را انجام بدهید و هنگام انتخاب محصولی را تهیه کنید که با شرایط شما هماهنگ باشد. علاوه بر این توجه داشته باشید که از جایی معتبر محصولات خود را خریداری کنید.

نکته مهم دیگری که توجه به آن توصیه می شود جنس این پروتزهاست. شما باید جنسی از محصول را انتخاب کنید که به زودی خراب یا دچار شکستگی نشود و به بدن شما نیز آسیب وارد نکند.

در صورتی که پس از استفاده از این پروتزها احساس ناراحتی کردید حتما با پزشک معالج خود این موضوع را درمیان بگذارید.

مراقبت های بعد از عمل پروتز زانو چیست؟

پس از عمل ممکن است که برای مدت کوتاهی مجبور باشید که از ویلچر و عصاهای مخصوص استفاده کنید، اما نگران نباشید. زیرا مدت زیادی طول نمی کشد که با تمرین های مخصوص دیگر نیازی به استفاده از این وسایل کمکی نخواهید داشت و به راحتی قادر هستید که روی پاهای خود راه بروید.

برای انجام فعالیت های ورزشی نیز این امکان را دارید که با پزشک معالج خود صحبت کنید و در صورت اجازه او به ورزش های حرفه ای خود ادامه دهید. حتما مسابقات دو را دیده اید که بعضی از افراد با پروتز های پا در آن شرکت می کنند. پس جای هیچ نگرانی برای شما وجود نخواهد داشت.

بهترین پروتز پا در ایران را از کجا تهیه کنیم؟

معمولا کلینیک های زیادی در سراسر ایران وجود دارد که امکان تهیه این پروتزها را از آن جا خواهید داشت. با این وجود بهتر است که به سراغ مراکز درمانی مطمئن و قابل اعتماد بروید.

کلینیک تخصصی ارتوپدی و پا پزشکی حکیم یکی از بهترین مراکز درمانی در سراسر کشور است. زیرا در این کلینیک خدمات تخصصی برای همه بیماری های پا از جمله تهیه پروتز های مخصوص زیر زانو انجام می شود.

در کلینیک تخصصی ارتوپدی و پا پزشکی حکیم پزشکان متخصصی دور هم گرد آمده اند که مشکلات شما را در زمینه های مختلف به خصوص پروتزهای پا حل کنند. همچنین با مراجعه به سایت این کلینیک به راحتی این امکان را دارید که با انواع خدمات آن آشنا شوید و اطلاعات لازم را درباره بیماری های مربوط به پا به دست آورید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha