• پنجشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99110906600
  • خبرنگار : 71477

برای گرفتن رای سنا

حمایت تمام قد سفیر احتمالی آمریکا در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی

حمایت تمام قد سفیر احتمالی آمریکا در سازمان ملل از رژیم صهیونیستی

سفیر احتمالی آمریکا در سازمان ملل متعهد شد تا از رژیم صهیونیستی در برابر آنچه آن را "هدفگیری ناعادلانه" خواند، حمایت کند. او گفت: من کشورهای عربی را که اخیرا روابط خود با دولت تل‌آویو را عادی کرده‌اند، تحت فشار می‌گذارم تا از اسرائیل در سازمان‌ها و نشست‌های بین‌المللی حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست آی، "لیندا توماس گرینفیلد"، سفیر احتمالی آمریکا در سازمان ملل در جریان جلسه تایید صلاحیتش در سنا با سوالات متعددی از سوی قانون‌گذاران درباره رژیم صهیونیستی و چگونگی دفع انتقادات بین‌المللی علیه سیاست‌های این رژیم مواجه شد.

وی با اظهارات قانون‌گذاران مبنی بر اینکه سازمان ملل و آژانس‌هایش با تل‌آویو خصومت دارند و مرتبا در خصوص دولت رژیم صهیونیستی تبعیض قائل می‌شوند و با آن متفاوت از دیگر دولت‌ها برخورد می‌کنند، موافق بود.

توماس گرینفیلد گفت: اگر من به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل تایید شوم، برای حمایت از اسرائیل و ایستادن پشت آن در برابر هدفگیری‌های ناعادلانه و قطعنامه‌های بی‌رحمانه که به صورت ناعادلانه علیه اسرائیل پیشنهاد می‌شوند، تلاش خواهم کرد.

وی افزود: امیدوارم با سفارت اسرائیل و سفیر اسرائیل همکاری نزدیکی داشته باشیم تا برای تقویت امنیت آن، توسعه فرصت‌های اقتصادی برای اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها و وسیع‌تر کردن این حلقه صلح تلاش کنیم.

توماس گرینفیلد تصریح کرد: فکر می‌کنم می‌توان گفت که اسرائیل هیچ دوست نزدیکی جز آمریکا ندارد و من تلاش خواهم کرد تا در اقداماتم در سازمان ملل این مساله را نشان دهم.

این سفیر احتمالی درباره دولت‌های عربی که با تازگی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌اند، گفت: ما باید این کشورها را برای تغییر رویکردشان در سازمان ملل تحت فشار بگذاریم.

وی افزود: اگر قرار است آنها اسرائیل را در "توافقات ابراهیم" به رسمیت بشناسند پس باید حقوق اسرائیل را نیز در سازمان ملل به رسمیت بشناسند و من در صورت تایید صلاحیت به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل، از این جایگاه خود برای ترغیب آنها در این مسیر استفاده خواهم کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا توافقات عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات، بحرین، سودان و مراکش را میانجی‌گری کرد.

توماس گرینفیلد جنبش "تحریم، سلب و تحریم رژیم صهیونیستی" به رهبری فلسطین را محکوم کرد؛ جنبشی که برای تحت فشار گذاشتن غیر خشونت آمیز اسرائیل برای پایان دادن به بدرفتاری‌هایش با فلسطینی‌ها تلاش می‌کند.

وی گفت: من اقدامات رویکردی را که این جنبش علیه اسرائیل اتخاذ کرده، غیرقابل قبول می‌دانم. چنین رویکرد و اقداماتی این جنبش را به یهودستیزی نزدیک می‌کند و مهم است که به آنها اجازه داده نشود تا صدایی در سازمان ملل داشته باشند و قصد دارم قویا علیه آنها فعالیت کنم.

این سفیر احتمالی همچنین تاکید کرد: آمریکا مجدد به سازمان‌های بین‌المللی که ترامپ از آنها خارج شده بود، خواهد پیوست تا شکایت‌ها و گله‌های خود را مطرح کند و مذاکرات را به صورت داخلی پیش ببرد.

وی اظهار کرد: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که ما به شورای حقوق بشر در ژنو مجددا ملحق خواهیم شد چرا که وقتی سر میز نشست‌ها باشیم، قطعنامه‌های ضد اسرائیلی اندکی وجود خواهند داشت.

توماس گرینفیلد گفت: ما می‌توانیم مانع ناقضان حقوق بشری شویم که می‌خواهند با نشستن در دور این میزها مشروعیت پیدا کنند. ما می‌توانیم متحدانمان را که با ما همفکر هستند به پیوستن به کمیسیون حقوق بشر ترغیب کنیم. ما می‌توانیم از انتخاب‌شان حمایت کنیم و می‌توانیم از داخل برای بهتر کردن عملکرد این سازمان تلاش کنیم. اما اگر خارج از این سازمان باشیم هیچ صدایی نخواهیم داشت.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۹ ۱۵:۱۸

در آمریکا برای گرفتن یک پست کلیدی متقاضی بایستی 100% سرسپرد صهیونیستها باشد و بوسه به .... انها بزند.