• سه‌شنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 99121208765
  • منبع : نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

سند دانشگاه اسلامی به شکل رضایت بخش مورد توجه واقع نشده است

سند دانشگاه اسلامی به شکل رضایت بخش مورد توجه واقع نشده است

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به سند توسعه دانشگاه اسلامی اشاره کرد و گفت: سند دانشگاه اسلامی، سند جامع برای اداره دانشگاه است اما چقدر این سند مورد توجه قرار گرفته است؟آنچه مسلم است این است که این سند شامل نظام های مختلف آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و فرهنگی است اما بطور رضایت بخش مورد توجه واقع نشده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مصطفی رستمی در مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رسالتی که دانشگاه ها بر عهده دارند،افزود: تولید علم یکی از رسالت‌های دانشگاه است. ایران به لحاظ تولید مقالات علمی با ارزش،  ۳.۵ درصد از کل تولید علم دنیا را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام رستمی حل مسائل و مشکلات کشور به وسیله دانشگاه را دیگر رسالت دانشگاهیان دانست و عنوان کرد : دانشگاه محل رجوع و حل مسائل است؛ بسیاری از مسائل و مشکلاتی که حل می‌شود به واسطه همین مراجعه به دانشگاه ها است.

وی با بیان اینکه اگر مسئله‌ای در کشور حل نشده بدانید به دانشگاه ها واگذار نشده بیان کرد: از برخی صنایع گلایه و انتقاد داریم مردم هم گلایه دارند ، وقتی دقت میشود می بینیم متاسفانه آن صنعت احساس می‌کند به دانشگاه نیاز ندارد .

وی با اشاره به اینکه تربیت کارشناسان و متخصصان برای بدنه اجرایی کشور دیگر رسالت دانشگاه است، افزود: هنوز با اجرایی شدن این رسالت فاصله داریم و به نقطه مطلوب و ایده‌آل نرسیده‌ایم.

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور به سند توسعه دانشگاه اسلامی اشاره کرد و گفت: سند دانشگاه اسلامی، سند جامع برای اداره دانشگاه است اما چقدر این سند مورد توجه قرار گرفته است؟

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی خاطرنشان کرد: این سند شامل نظام های مختلف آموزشی، پژوهشی، مدیریتی و فرهنگی است اما بطور رضایت بخش مورد توجه واقع نشده است.

 به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در ادامه این مراسم دکتر احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج در سخنانی افزود: قبل از انقلاب مرکز آموزش عالی در این استان وجود نداشت و اکنون به برکت انقلاب دارای ۱۰۰۰ عضو هیئت علمی و ۴۰هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی است.

وی به وضعیت استان کهگیلویه و بویر احمد اشاره کرد و گفت: با وجود پتانسیل مطلوبی که این استان دارد اما همچنان واژه محروم را یدک می کشد ؛ شهرها و خانه ها و پل و جاده‌های زیادی ساخته شد اما چرا هنوز محروم هستیم؟

رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به زلزله سی سخت تصریح کرد: آیا اگر از علم و مشورت محققان و دانشگاهیان استفاده می‌کردیم دچار این حجم از خسارت می‌شدیم؟

وی ادامه داد: از مدیران استانی می پرسم چقدر از مشورت دانشگاهیان استفاده کردید؟ برای حل مشکلات جامعه چقدر از دانشگاه کمک گرفتید؟

آیت‌الله سید نصیر حسینی امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی با بیان اینکه قبل از انقلاب این استان مورد ظلم واقع شد افزود: خبری از دانشگاه در استان نبود. دنیای آن روز دنیای پیشرفته‌ای بود اما استکبار نمی‌خواست کشور و ملت ما پیشرفت کند تا بتواند به راحتی هر حرفی را به ما دیکته کند.

وی ادامه داد: البته مردم کهگیلویه و بویراحمد مردمی نبودند که زیر حرف زور طاغوتیان بروند؛ به همین دلیل ما همواره مورد ظلم آنها قرار می‌گرفتیم.

آیت‌الله حسینی بیان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی همین راه‌اندازی دانشگاه‌ها در نقاط مختلف این استان است. آن زمان فقط دو پزشک داشتیم ؛ هندی‌ها و پاکستانی‌ها مردم ما را درمان می‌کردند اما حالا پزشک صادر می‌کنیم.

به گفته وی، استان کهگیلویه و بویراحمد که روزی مورد ظلم بود ، حالا پزشکان نامدار و نام‌آشنایی دارد که در سطح جهان هم شناخته شده هستند؛  همه این موفقیت و افتخارآفرینی‌ها به برکت انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه با تاکید بر اینکه داشتن علم به تنهایی کافی نیست و اخلاق هم باید در کنار علم قرار گیرد و اگر اینگونه نباشد خطرساز خواهد بود، افزود: تکنولوژی امروز در عین آرامش‌بخشی اضطراب‌آور است ؛ علم هسته‌ای خوب است اما اگر به بمب هسته‌ای ختم شود فاجعه‌بار خواهد بود لذا اخلاق و علم در کنار هم موجب رشد و تعالی است.

وی با بیان اینکه آنطور که علم شکوفا شد اخلاق شکوفا نشده گفت: این همه دشمنی و نقشه و نیرنگ دشمنان با انقلاب اسلامی فقط موضوع بمب هسته‌ای و این مسائل نیست هر پیشرفت علمی در کشور برای استکبار رنج‌آور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha