• شنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 99121611477
  • منبع : باشگاه دانشجویان

دبیر انجمن علمی کشاورزی و کارآفرینی دانشگاه رازی کرمانشاه:

انجمن‌های دانشجویی حلقه ارتباط دانشگاه و صنعت هستند

انجمن‌های دانشجویی حلقه ارتباط دانشگاه و صنعت هستند

دبیر انجمن علمی دانشجویی کشاورزی و کارآفرینی دانشگاه رازی کرمانشاه می‌گوید انجمن های علمی رابط فعال و ارزشمند بین جوامع دانشگاهی، بخش صنعت، کشاورزی و خدمات محسوب می شوند که می‌توانند با تشکیل گروه‌های کاری، آخرین دستاوردهای علمی و فناوری را در جامعه اشاعه دهند.

جمیل نوخاصی در گفت‌وگو با باشگاه دانشجویان ایسنا،  با بیان اینکه انجمن‌های علمی دانشجویی از نهادهایی هستند که می توانند نقش موثری در توسعه علمی جامعه داشته باشند، اظهار کرد: بهره‌گیری از خرد جمعی برای توسعه علم و فناوری یکی از رسالت های مهم این تشکل‌ها به شمار می‌رود.

او ادامه داد: اگر دانشگاه را به عنوان کانون‌ علم ،دانش و فرهنگ بدانیم که وظیفه‌اش تولید، تبیین و تعمیق علم، معرفت و فرهنگ در جامعه است، انجمن‌های علمی دانشجویی به عنوان هسته‌های تخصصی در دانشگاه‌ها هستند که نقش اساسی در پیشبرد اهداف علمی و توسعه دانش ایفا می کنند و رشد آنها می تواند به پویایی علمی در دانشگاه کمک موثری کند.

نوخاصی درباره چالش‌ها و مشکلات پیش روی این تشکل‌ها نیز تاکید کرد: اولین و مهمترین چالش و مشکلی که اکثر انجمن‌های علمی دانشگاهی با آن روبه‌رو هستند، نوپا بودن آن‌ها و تجربه کم اعضا است. در بسیاری از دانشگاه‌های ایران تشکلی به نام انجمن علمی وجود ندارد، درصورتی‌ که بودجه‌ای برای این تشکل در نظر گرفته شده و گاهی گروهی از دانشجویان فعال شروع به تأسیس انجمن علمی رشته تخصصی خود می کنند که به نتیجه نمی‌رسد و فقط یک نام و تشکل بدون کارکرد باقی می‌ماند.

وی گفت: کمبود یا نامشخص بودن بودجه، مشکل دیگری است که انجمن‌ها با آن روبه‌رو هستند و برای بحث بودجه می‌توان این پیشنهاد را مطرح کرد که به‌صورت ماهانه یا هر ترم تحصیلی و با توجه به فعالیت‌های انجمن، مبلغی مشخص، در اختیار استاد مشاور و دبیر انجمن قرار دهند و در قبال آن قطعا انتظار خروجی مطلوب و درخور داشته باشند.

نوخاصی تصریح کرد: امکانات انجمن‌های علمی بسیار کم است به‌گونه‌ای و اگر بخواهیم انجمن های علمی را با سایر تشکل‌های دانشجویی مقایسه کنیم، دفاتر این تشکل‌ها در حدی نیست که بتوان در آن فعالیت‌های باکیفیت انجام داد و حداقل امکانات مورد نیاز که بقیه تشکل‌ها دارند در آن‌ها موجود نیست.

او همچنین با اشاره به ناآشنایی دانشجویان فعال در انجمن‌ها با سیستم‌ و کارهای اداری تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشنایی با فعالیت‌های اداری و ارائه کتابچه یا بروشورهایی در این مورد و جلسه با مسئولان ذی‌ربط و مرتبط با امور انجمن‌های علمی می‌تواند کمک کننده باشد.

دبیر انجمن علمی دانشجویی کشاورزی و کارآفرینی دانشگاه رازی حضور افراد توانمند با روحیه کار گروهی بالا و دارای قدرت رهبری را از عوامل تحقق اهداف انجمن‌ها ذکر کرد و گفت: ایجاد ارتباط قوی با اساتید و مسئولان بخش‌های مختلف سازمان‌ها، مراکز صنعتی و مراکز رشد می‌تواند به ارتقا و دیده شدن فعالیت‌های انجمن‌ها کمک موثری کند.

نوخاصی در پایان تاکید کرد: یکی از عوامل موفقیت این تشکل‌ها، حضور دلسوزانه و موثر استاد مشاور انجمن است که با استفاده از دانش و تجربیات خود می‌توانند دانشجویان را به حضور و فعالیت ترغیب کنند و به طور کلی حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی مسئولان مرتبط با امور انجمن‌های علمی دانشجویی نقش مهمی در این زمینه دارد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha