• دوشنبه / ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99121813543
  • خبرنگار : 71610

تظاهرات "دوشنبه خشم" در لبنان/ حمایت رهبر مارونی‌های لبنان از تظاهرات‌ها

تظاهرات "دوشنبه خشم" در لبنان/ حمایت رهبر مارونی‌های لبنان از تظاهرات‌ها

جمعی از شهروندان لبنانی در اعتراض به اوضاع نامناسب معیشتی تظاهرات "دوشنبه خشم" را برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، معترضان لبنانی امروز (دوشنبه) برای هفتمین روز متوالی مسیرهایی را بستند و برخی دیگر تایرها را آتش زدند.

معترضان لبنانی اعلام کردند که امروز "دوشنبه خشم" است و از همان ساعت‌های اولیه صبح با آتش زدن تایر خودروها برخی از جاده‌ها و خیابان‌ها در مناطق مختلف لبنان را مسدود کردند.

همزمان با حضور معترضان در خیابان‌ها، فعالان خواستار حضور گسترده‌تر مردم در تظاهرات امروز شدند.

برخی معترضان نیز با به صدا درآوردن ناقوس کلیساها خواستار حضور مردم در خیابان‌ها شدند.

تظاهرات شهروندان لبنانی از سه‌شنبه هفته گذشته در اعتراض به اوضاع نامناسب معیشتی این کشور و افزایش ارزش دلار آغاز شد.

در همین حال، بشاره پترس الراعی، اسقف مارونی‌های لبنان در واکنش به تظاهرات مردمی در این کشور اظهار کرد: لبنانی‌ها با بحران سیستم و نظام مواجه نیستند، بلکه با بحران تعلق خاطر به اصل ایده لبنان مواجه هستند؛ بهتر است مردم منفجر شوند و میهن باقی بماند تا اینکه میهن منفجر شود و مردم هم از بین بروند.

وی افزود: ما تحت هر شرایطی باقی خواهیم ماند و مردم از متجاوزان به کشور قویتر هستند. اگر بحران‌های کشور به دلیل اجرای قانون اساسی رخ دهد،  در این صورت می‌گوییم این بحران سیستم است، اما بحران‌های کنونی به دلیل عدم اطاعت از نظام شکل گرفته‌اند.

الراعی ادامه داد: آنچه در زمینه تشکیل دولت رخ می‌دهد واضح‌ترین و بزرگترین نشانه این مساله است و هیچ ارتباطی به قانون اساسی و به ویژه ماده‌های ۵۳ و ۶۴ درباره نحوه تشکیل دولت نداشته و با هویت یکپارچه و دموکرات لبنان در ارتباط است.

وی در ادامه ضمن انتقاد از تأخیر در روند تشکیل دولت جدید لبنان گفت: این همه تأخیر در تشکیل دولت چه دلیلی دارد؟ وضعیت کنونی وضعیتی است که نه دین می‌شناسد و نه فرقه، حزب و یا منطقه و مردم به همین دلیل به خیابان‌ها آمده و خواستار حق و حقوقشان هستند.

رهبری مارونی‌های لبنان ادامه داد: چگونه این ملت انقلاب نکنند، درحالی که قیمت یک دلار یک شبه از ۱۰۰۰۰ لیره لبنان عبور می‌کند؟ این مردم چگونه انقلاب نکنند و حال آنکه حداقل سطح درآمد به ۷۰ دلار رسیده و جیبشان خالی شده است؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha