• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95031207820
  • منبع : نمایندگی مرکزی

معاون فرهنگی تامین اجتماعی کشور عنوان کرد

وجود 70 هزار پروژه نیمه تمام اقتصادی در کشور

وجود 70 هزار پروژه نیمه تمام اقتصادی در کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: زمانی در کشور درآمد حاصل از نفت بسیار خوب و اقتصاد رونق داشت، اما با عدم مدیریت صحیح از این فرصت استفاده نشد و ما وارث 70هزار پروژه نیمه‌تمام اقتصادی در کشور شدیم.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه مرکزی؛ دکتر منصور اعتصامی در همایش و کارگاه اقتصاد مقاومتی با رویکرد تامین اجتماعی در دانشگاه اراک گفت: الگوی اقتصاد مقاومتی درزندگی فردی و تصمیم‌گیری جمعی در دوران اخیر، حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی افزود: ‌ادبیات اقتصاد مقاومتی از سال 89 و در جلسه کارآفرینان با مقام معظم رهبری این اصطلاح به کار برده شد، همچنین از سال 92 اقدامات لازم در حوزه اقتصاد مقاومتی در سازمان تامین اجتماعی آغاز و ستاد گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی تشکیل شد و تاکنون 71 مراسم با عنوان اقتصاد مقاومتی با تاکید بر نقش بیمه و تامین اجتماعی در سطح کشور برگزار شده است.

اعتصامی با بیان اینکه باید در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالانه حرکت کنیم نه منفعلانه، اضافه کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی باید مسئولیت‌ها در اجتماع به افرادی واگذار شوند که نسبت به شرایط بومی و هویت دینی کشور اعتقاد و التزام عملی داشته باشند. این در حالی است که برخی از مدیران ما به گونه‌ای غربی رفتار می‌کنند و اعتقاداتشان مبتنی بر آموزه‌های غرب است.

معاون فرهنگ و اجتماعی تامین اجتماعی تصریح کرد: نباید مبانی اقتصاد دینی لقلقه زبان و نان‌آور برخی افراد باشد بلکه باید در مقام عمل پایبند باشند. متاسفانه در اقتصاد مقاومتی این مسائل مطرح است و وارد فرآیند صوری‌سازی شده‌ایم.

وی با بیان اینکه ایران یکی از سیاسی‌ترین جوامع است، افزود: جامعه ما حواسش در همه امور جمع است و قضاوت نیز خواهد کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی تامین اجتماعی تاکید کرد: باید نسبت به اقتصاد وحیانی که بخشی از آن شامل اقتصاد مقاومتی است و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده بهینه از ظرفیت‌های کشور تعهدات لازم را داشته باشیم.

اعتصامی بیان کرد: یکی از ابزارهای اقتصاد کلان بین‌المللی مدل کنترل ریاضی است. زمانی که در کشور درآمد حاصل از نفت بسیار خوب بود، اما با عدم مدیریت صحیح از این فرصت استفاده نشد و ما وارث 70 هزار پروژه نیمه‌تمام اقتصادی در کشور هستیم.

وی ادامه داد: عدم مدیریت و خیانت بزرگ کشورهای عربی و در نهایت کاهش قیمت نفت شرایط رکود را در کشور ایجاد کرد و بخش عمده تورم به دلیل رکود در کشور است.

اعتصامی با بیان اینکه کشور با بیکاری بالای 13درصد درگیر است، افزود: دو میلیون و 800 هزار نفر بیکار رسمی و چهار میلیون بیکار پنهان در کشور وجود دارد که شامل جمعیت فعال کشور است. از آنجاکه برنامه تنظیم مصرف نداشتیم و از ظرفیت صادرات استفاده نکردیم، رکود در کشور ایجاد شد.

معاون تامین اجتماعی بیان کرد: در دوران رونق باید مراقب مصرف باشیم که با برنامه اتفاق بیافتد الگوهای ارزشی متعددی در نظام و ساختار اقتصادی کشور داریم که باید آنها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی افزود: امام راحل، ساده زیستی و نوع گفت‌وگویی که با مردم داشت بر مبنای تولید سرمایه اجتماعی بود یعنی فرمایشات اعتمادساز و مبتنی بر صداقت و تعهد در بیاناتشان واضح بود.

اعتصامی اظهار کرد: دفاع ما از مفهوم ولایت یک دفاع احساسی و دینی نیست بلکه از مبانی عقلی از این تفکر دفاع می‌کنیم، دلایل عقلایی و یک ساختار کاملا پذیرفته شده در حوزه بین‌المللی است که متاسفانه در ایران بر روی این دکترین کار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امنیت ملی را مدیون ایثارگران و شهدا هستیم، ادامه داد: در گزارش معاون امنیتی وزارت اطلاعات در سال 94 عنوان شد که 419 برنامه عملیات تروریستی انتحاری علیه ایران دیده شد که مستقیما از طرف فرماندهی داعش در سوریه برنامه‌ریزی شده بود، اما حتی یکی از آنها به وقوع نپیوست که این مهم نشان دهنده عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایسنا، اعتصامی در ادامه مبانی اقتصاد مقاومتی در تامین اجتماعی را شرح و به پرسش‌های مدعوین پاسخ داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha