• پنجشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 91080402483
  • منبع : نمایندگی فارس

تسهیلات دو میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای صادرات کشور

تسهیلات دو میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای صادرات کشور

ایسنا/فارس مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت ایران از اختصاص 2 میلیارد دلار تسهیلات صندوق توسعه ملی برای کمک به صادرات خبر داد و گفت: ما هم از بانک مرکزی برای عدم تحقق سهم 10 درصدی صادرات از تسهیلات بانکی گلایه داریم.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت ایران از اختصاص 2 میلیارد دلار تسهیلات صندوق توسعه ملی برای کمک به صادرات خبر داد و گفت: ما هم از بانک مرکزی برای عدم تحقق سهم 10 درصدی صادرات از تسهیلات بانکی گلایه داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، محمود بازاری عصر روز چهارشنبه در اولین میز ملی محصولات خرما، انجیر و شیرین‌بیان ایران در اتاق بازرگانی شیراز، افزود: به بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم که این سهم در سال جاری باید حتما محقق شود و سازمان توسعه تجارت به شدت این موضوع را پیگیری می‌کند.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت ایران از پیگیری ارائه تسهیلات به صنایع بسته بندی خرما خبر داد و گفت: این سازمان طرح پیشنهادی خود در این رابطه را به شورای عالی صادرات برای تصویب ارائه کرده است تا پس از تصویب در بودجه سال 92 لحاظ شود.

بازاری خبری هم درباره نرخ ارز داشت و گفت: مصوبه پوشش نرخ ارز برای صادرکنندگان را از شورای عالی صادرات دریافت کرده‌ایم و به زودی آیین نامه و دستورالعمل اجرایی آن ابلاغ می‌شود.

این مقام مسئول همچنین از هماهنگی با بیمه مرکزی برای پوشش بیمه‌ای محصولات و کالاهای صادراتی خبر داد و گفت: دستورالعمل اجرایی پوشش بیمه ای محصولات و کالاهای صادراتی توسط بیمه مرکزی به همه شرکتهای بیمه‌ای ابلاغ شده و صادرکنندگان می‌توانند علاوه بر پوشش‌های صندوق ضمانت صادرات از این فرصت نیز استفاده کنند.

بازاری "برند سازی" را یک اصل مهم برای حضور و بقا در بازارهای جهانی ذکر کرد و گفت: امسال این سازمان از طریق تشکل‌های صادراتی از ثبت برند کالاها در کنوانسیونهای بین‌المللی حمایت مالی خواهد کرد.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالا سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه سخنان خود بر پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری تاکید کرد و گفت: به زودی یک هیات بزرگ مصری به ایران می‌آید و در طول اقامت آنها در ایران، جمعی از تجار و بازرگانان این هیات برای اطلاع از توانمندی‌های صادراتی و تولیدی فارس به این استان سفر خواهند کرد.

بازاری همچنین از اعزام هیات اقتصادی و تجاری از ایران به مصر پس از بازگشت هیات مصری به کشورش، اعزام هیات تجاری به هند و برنامه ریزی برای اعزام هیات تجاری ایران به چین و روسیه خبر داد.

وی در طول جلسه بر حمایت سازمان توسعه تجارت ایران از تشکیل میز ملی خرما، انجیر و شیرین بیان در فارس تاکید کرد و برای اجرای پیشنهادات و خواسته‌های روسای تشکل‌های صادراتی استان قول مساعد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha