• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95033118444
  • خبرنگار : 71132

گفت‌وگو با زنان مجلس دهم؛

فاطمه حسینی: از فعالیت کم بانوان مجلس ناراضی بودم

فاطمه حسینی: از فعالیت کم بانوان مجلس ناراضی بودم

فاطمه حسینی 31 ساله جوان ترین نماینده مجلس دهم و فرزند صفدر حسینی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب است که توانسته به عنوان یکی از هفده زن به مجلس دهم راه پیدا کند.

او که دانشجوی دکترای مدیریت مالی و فاینانس دانشگاه تهران است، باوجود اینکه در خانواده ای سیاسی بزرگ شده می‌گوید که هیچ‌گاه سابقه فعالیت حزبی نداشته است.

حسینی هم‌چنین فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشکده فنی دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مدیریت mba از دانشگاه امیر کبیر است و در دوره ارشد و دکترای جزو رتبه های برتر ورودی خود بوده و هم‌چنین عضو سازمان نظام مهندسی و عضو انجمن مالی ایران است و هشت سال است که در بخش خصوصی به عنوان مشاوره مالی، ‌بیمه ای و سرمایه گذار  به فعالیت مشغول است.

این نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من از کودکی در معرض مسائل سیاسی در خانواده بودم و با حوزه سیاست از نزدیک آشنایی دارم. اما هیچ وقت توفیق حضور در یک حزب سیاسی را به دلیل مشغله نداشتم اما به این کار علاقمندم و باورم این است که اگر پارلمان در کشور ما به سمت حزبی شدن حرکت کند می‌تواند موفق‌تر باشد. لذا امیدوارم در آینده به این سمت حرکت کنیم.

وی یادآور شد: من در زمان های مختلف به این فکر می کردم که می توانم نقش موثرتری در مسائل و مشکلات روز کشور به خصوص در مورد جوانان داشته باشم و همواره معتقد بودم که جوانان و زنان می‌توانند نقش موثرتری در جامعه ایفا کنند لذا احساس مسئولیت خاصی برای مشارکت سیاسی داشتم و در انتخابات مجلس دهم احساس وظیفه کردم که به عنوان کاندیدا ثبت‌نام کنم.

حسینی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در مجلس دهم از قبل پیش‌بینی می‌شد اضافه کرد: طبیعتا این مشارکت حداکثری برای جریان اصلاح‌طلب همواره راه گشا بوده است. پیش‌بینی ما هم این بود که اگر رای مردم بالا باشد احتمال اینکه لیست امید اقبال بیشتری پیدا کند وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:  نوعی عدم رضایت نسبی از فعالیت کم بانوان در بسیاری از حوزه ها به ویژه فراکسیون زنان مشاهده می‌شد حتی بعضا  اگر فعالیتی از سوی زنان مجلس صورت گرفته مورد انتقاد جامعه زنان بوده است. من هم به عنوان یک عضو این جامعه، احساس نارضایتی داشتم.

وی اضافه کرد: زنان مجلس دهم می‌توانند با انسجام در فراکسیون زنان، آقایان را برای دستیابی به اهداف و مطالبات جامعه زنان همراه خود کنند. من فکر می کنم ان‌شاء‌الله  ما می‌توانیم با برنامه ریزی منسجم  در حوزه زنان و تعیین اولویت‌ها فعالیت خوبی را از سوی فراکسیون زنان شاهد باشیم.

حسینی یادآور شد:‌به اعتقاد من مجلس دهم می‌تواند مجلسی کارآمد باشد که شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی را به معنای دقیق محقق کند چرا که جامعه ما نیازمند فضای امید و آرامش است.

این نماینده مجلس در پایان وجود فضای آرام در جامعه را از بسترهای تحقق رونق اقتصادی عنوان و خاطر نشان کرد: ان‌شاء‌الله  مجلس دهم می‌تواند مجلس کارایی در دستیابی به اهداف خود باشد و در این راستا موفق عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha