• دوشنبه / ۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95090100303
  • منبع : نمایندگی مازندران

تفاهم‌نامه نهایی طرح گردشگری از کرانه تا کویر به امضا می‌رسد

تفاهم‌نامه نهایی طرح گردشگری از کرانه تا کویر به امضا می‌رسد

ایسنا/مازندران تفاهم نامه نهایی طرح گردشگری از کرانه تا کویر به زودی با حضور استانداران سمنان و مازندران منعقد و به امضاء می رسد.

به گزارش ایسنا، احمد حسین زادگان در نشست هم اندیشی فرمانداران مازندران و سمنان با رویکرد رونق اقتصاد گردشگری که در سمنان برگزار شد، اظهار کرد: دو استان سمنان و مازندران دارای اشتراکات فراوانی در زمینه منابع طبیعی و فرهنگی است و باید برای معرفی این ظرفیت‌ها تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه مازندران دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان از جمله اماکن تاریخی و جنگل بکر بوده که برای گردشگران معرفی نشده است، اظهار کرد: باید این قابلیت ها در نشست هایی که برگزار می شود مورد توجه و به عنوان مقصد گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

فرماندار ساری با تاکید برتقویت هم افزایی استان سمنان و مازندران در حوزه های مختلف از جمله گردشگری، گفت: باید طرح اقتصادی سمنان و مازندران با پیوست گردشگری ایجاد شود.

این مسئول با بیان اینکه محصولات کشاورزی دو استان مازندران و سمنان، می تواند در استان دیگر، بازار هدف داشته باشد، تصریح کرد: به جای اینکه محصولات دو استان ابتدا به تهران ارسال شده و سپس با واسطه به استان سمنان یا مازندران حمل شود می توانیم به صورت مستقیم، رابطه تجاری داشته باشیم.

حسین زادگان با اشاره به اینکه کار ما بسترسازی است و قرار نیست تصدی گری کنیم، خاطرنشان کرد: ویژگی های دو استان را برجسته می کنیم و سازمان های مردم نهاد باید وارد شده و از این بستر بهره ببرند.

به گزارش ایسنا، فرماندار سمنان در ادامه این نشست اظهار کرد: قابلیت های گردشگری مشترک  دو استان مازندران و سمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سعی شده تا این ظرفیت ها به عنوان مقصد گردشگری بین المللی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی دو استان در این زمینه و در بخش های مختلف اقتصادی و کشاورزی با اولویت گردشگری به دنبال راهکارهایی برای رشد و توسعه و رونق این منطقه از جهت اقتصادی و گردشگری هستند که امیدواریم قدم های خوبی در این زمینه برداشته شود، افزود: در این نشست تفاهم نامه مشترک دو استان نهایی شد و در آینده ای نزدیک با حضور استانداران سمنان و مازندران به امضا می رسد.

دانایی ادامه داد: کریدور استان سمنان و مازندران موقعیت بسیار خوبی است تا سمن های مختلف و دفاتر خدمات گردشگری در سطوح منطقه‌ای و ملی به ما کمک کنند تا گردشگران بین المللی را جذب و مسیر و اقامت آنها را در این کریدور تعریف کنیم. امیدواریم این نشست و دیگر نشست ها به ارتقای سطح اقتصادی و برنامه های گردشگری دو استان منجر شود و در نهایت بتوانیم با نگاه بر گردشگران بین المللی برای رونق اقتصادی تلاش کنیم.

طراح پروژه کویر تا کرانه نیز در سخنانی اظهار کرد: جامعه محلی با بافتی اصیل که غنا، لطافت و منش فرهنگی دارد و مردم آن به لحاظ گرایش‌ها و اعتقادات و آداب و رسوم ظرفیتی بین‌المللی را فراهم کرده‌اند که باید حفظ و حراست شود. طرح «کرانه تا کویر» مقصد دوم بین‌المللی کشور خواهد شد.

علی ماهفروزی افزود: تمام کویرها، پس‌کرانه و کرانه‌های ایران می‌تواند موضوع این پروژه باشد. اکنون 90 درصد گردشگران خارجی به غیر از آنهایی که برای زیارت به ایران می‌آیند، گردشگران فرهنگی و علاقه‌مند به بازدید از آثار تاریخی هستند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha