• شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1403022921395
  • خبرنگار : 71573

۴۹۷ میلیارد تومان میزان فروش ۱۰ روز نمایشگاه کتاب

۴۹۷ میلیارد تومان میزان فروش ۱۰ روز نمایشگاه کتاب

علی رمضانی اعلام کرد که نمایشگاه کتاب تهران در مجموع در دو بخش حضوری و مجازی ۴۹۷ میلیارد فروش داشت و همچنین خبر داد که امروز ۲۹ اردیبهشت ماه در آخرین روز، این رویداد تا ساعت ۲۱ پذیرای علاقه‌مندان است.

به گزارش ایسنا، آخرین نشست خبری روزانه علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز ۲۹ اردیبهشت در ستاد اجرای مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

رمضانی در ابتدای این نشست گفت:امروز ۲۹ اردیبهشت و آخرین روز برگزاری نمایشگاه را پشت سر می‌گذاریم و کمتر از ۵ ساعت به پایان این رویداد در بخش حضوری باقی مانده است، امیدوارم مردم از خدمات حضوری رضایت داشته باشند، روز گذشته با جمعیت چند صدهزار نفری روبه رو بودیم، از عزیزان پلیس راهور ممنونیم که امکان پارک حاشیه‌ای را فراهم کردند. 

او افزود: روز گذشته در مجموع در بخش حضوری و مجازی پرفروش‌ترین روز بود که البته با توجه به حجم درخواست فروش، پیش‌بینی می‌کنیم امروز پرفروش‌ترین روز مجازی باشد. 

رمضانی خاطرنشان کرد: دقایقی پیش به واسطه درخواست‌ها تصمیم گرفته شد اتصال سامانه پست به بخش مجازی قطع شود تا خریداران خرید کنند و کندی‌ها برطرف شود، این تصمیم به نفع خریداران گرفته شد تا افراد، خرید خود را به راحتی انجام دهند.

قائم مقام سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سپس بیان کرد: بخش مجازی تا ساعت ۱۲ امشب فعال است و توصیه می‌کنم مخاطبان با صبر به این بخش مراجعه کرده و خرید خود را انجام دهند تا سامانه خدمات بهتری را به مخاطبان ارائه دهد.

رمضانی با اشاره به موضوع نظرسنجی درباره «رضایت از زمان برگزاری نمایشگاه در اردیبهشت‌ ماه» بیان کرد: ۷۵ درصد از مخاطبان به این سوال پاسخ بله را دادند.

به گفته رمضانی؛ افزایش اتفاقات فرهنگی نمایشگاه به صورت گسترده‌تر، اطلاع‌رسانی وسیع‌تر در رسانه‌ها، تقویت آنتن‌دهی و افزایش تعداد سطل‌های زباله از جمله درخواست‌های مخاطبان در روز دهم بوده است. 

او افزود: ارائه تخفیف ناشران، جذابیت بخش کودک و نوجوان و ارائه قیمت مناسب در بخش مجازی از جمله نقاط قوت روز گذشته و تهویه نامناسب؛ ناکافی بودن برنامه‌ها در روز تعطیل و اتمام برخی کتاب‌ها از جمله نقاط ضعف این روز بوده است. در مجموع مخاطبان نمره ۷۰ را از ۱۰۰ به نمایشگاه کتاب در روز گذشته داده‌اند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب، گفت: برنامه‌های فرهنگی امروز با تعداد کمتری در حال برگزاری است و ۱۹ نشست فرهنگی در هشت سرای مختلف نمایشگاه کتاب برگزار شده است که قریب به ۵۰ نفر در آن حضور داشتند.

رمضانی درباره میزان تخلفات نیز گفت: روز گذشته هیأت رسیدگی به تخلفات ناشران ۱۰ رای صادر کرد که در راستای فروش کتب بدون مجوز، فروش کتاب غیر مرتبط با سالن و استفاده از دستگاه های غیر مجاز کارتخوان بوده که احکامی از جمله توبیخ، اخذتعهد کتبی با درج در پرونده، تعطیلی غرفه و پنل مجازی و اعمال کاهش ۵۰ درصدی متراژ غرفه در سال آینده، محرومیت در دور بعدی و برای یک مورد هم محرومیت در دوره صادر شده است.

سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره میزان فروش این رویداد فرهنگی، نیز گفت: تا پایان روز دهم در بخش حضوری ۳۱۹ میلیارد فروش داشتیم که ۲۲۳ میلیارد آن از طریق درگاه رسمی و ۹۶ میلیارد آن از مبادی غیررسمی و کارت به کارت بوده است. همچنین در بخش مجازی ۱۷۸ میلیارد فروش داشتیم که ۱۳۵ میلیارد سهم ناشران و ۴۳ میلیارد سهم کتابفروشان بوده است. در مجموع ۴۹۷ میلیارد فروش در بخش حضوری و مجازی تا روز دهم داشتیم. امیدواریم امروز به افزایش تعداد نسخه هم دست یابیم. تا روز گذشته یک میلیون و ۵۰ هزار نسخه بوده که در قالب ۵۹۰ هزار بسته ساماندهی شده است.


علی رمضانی در پایان گفت: با توجه به تعداد زیاد ناشران عمومی این ناشران بیشترین میزان فروش را داشتند، در رتبه بعدی رقابتی بین بخش کودک و نوجوان و بخش آموزشی است. همچنین تعدادی از ناشران کودک و نوجوان رتبه‌های اول تا سوم فروش بخش حضوری را به خود اختصاص دادند. مجموع کتابفروشی‌های فعال ۳۱۰ کتابفروشی بوده که از این تعداد ۷۸ کتابفروشی در تهران و ۲۲۳ کتابفروشی در سایر استان‌ها است. بنابراین حجم بسیار زیادی مربوط به سایر استان‌هاست.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha