• شنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 95102515523
  • خبرنگار : 71457

درخواست کمک عباس از روسیه برای ممانعت از انتقال سفارت آمریکا به قدس

درخواست کمک عباس از روسیه برای ممانعت از انتقال سفارت آمریکا به قدس

منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند که محمود عباس در پیامی از روسیه خواسته برای ممانعت از انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی مداخله مستقیم کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، منابع فلسطینی اعلام کردند که صائب عریقات، دبیر اول کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) پیامی را از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خطاب به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به به وزیر خارجه روسیه تحویل داد.

به گفته منابع مذکور، در این نامه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از پوتین خواسته مستقیما در این مساله مداخله کرده و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب آمریکا را قانع کند که سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس انتقال ندهد.

عریقات گفت: پس از آنکه اطلاعاتی به دست ما رسید مبنی بر این که دونالد ترامپ قصد دارد سفارت آمریکا را به قدس انتقال دهد، من نامه دست نویسی را از عباس به پوتین انتقال دادم و صراحتا بگویم که در این نامه درخواست کمک از پوتین مطرح شده است.

منابع گفتند، این درخواست با استناد به قدرتی است که روسیه در تاثیر گذاری بر ترامپ از آن برخوردار است و عباس عملا در تلاش است تا روسیه نقشی را در مقابل نقش آمریکا ایفا کند.

پیشتر صائب عریقات با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مورد تلاش‌های جدید مسکو برای پیشبرد روند صلح در خاورمیانه از جمله مداخله‌ها برای پایان دودستگی‌های فلسطینی گفتگو کرد.

لاوروف تاکید کرد که مسکو آماده میزبانی دیدار میان محمود عباس و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صورت آمادگی دو طرف است.

وی افزود: کنفرانس صلح در پاریس بار دیگر بر قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد سازش فلسطین و اسرائیل تاکید خواهد کرد.

عریقات نیز گفت که عباس آماده شرکت در دیدار احتمالی با نخست وزیر اسرائیل در مسکو است.

پیشتر عبدالحفیظ نوفل، سفیر فلسطین در مسکو گفته بود: سفر عریقات به روسیه در چارچوب مقدمه چینی برای کنفرانس پاریس صورت می‌گیرد و در این نشست نقش روسیه در روند صلح خاورمیانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

قرار است که لاوروف روز دوشنبه نیز با نمایندگان جنبش‌های اصلی فلسطینی که به زودی وارد مسکو می‌شوند دیدار کند.

ناصر جوده، وزیر خارجه اردن نیز وارد مسکو خواهد شد و مذاکراتش با لاوروف بر بحران سوریه و وضعیت در عراق و مساله فلسطین از جمله مشارکت روسیه و اردن در وحدت مجدد فلسطینی‌ها متمرکز خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha