• سه‌شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95120302288
  • منبع : نمایندگی کرمان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

همایش سامانه‌های نوین دارورسانی در زمینه علمی و پزشکی متفاوت است

همایش سامانه‌های نوین دارورسانی در زمینه علمی و پزشکی متفاوت است

ایسنا/کرمان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همایش ملی سامانه‌های نوین دارورسانی دومین همایش خاورمیانه است که هم در زمینه علمی و هم پزشکی متفاوت است.

به گزارش ایسنا، دکتر «عباس پرداختی» صبح امروز(سه‌شنبه سوم اسفندماه) در آئین افتتاحیه دومین همایش خاورمیانه و هفتمین همایش ملی سامانه‌های نوین دارورسانی(ICRC) که توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته(هایتک) برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه بین‌المللی مرکز تحقیقات ایدز در کرمان فعالیت می‌کند که پایگاه‌های بین‌المللی زیادی در آن برگزار شده و از همین‌رو کرمان دومین شهری است که دوستدار برنامه‌های پیشگیری از ایدز معرفی شده و فعالیت می‌کند.

وی افزود: دانشمندان مختلفی از کشورهای متعدد برای شرکت در برنامه‌های این مرکز به کرمان آمده‌اند، هم‌چنین ورک‌شاپ‌هایی در مورد موضوعات مختلف در این مرکز برگزار شده است.

پرداختی خاطرنشان کرد: نشست دوم سازمان بهداشت جهانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد و در زمینه نوروفارموکولوژی و... کرمان دارای رتبه یازدهم و در زمینه تحقیقات هاب کرمان رتبه پنجم را دارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به این‌که 20 مرکز تحقیقات در ایران و یک مرکز در کرمان است، گفت: در مرکز تحقیقات سلول‌های بنیادی نشست‌های بین‌المللی زیادی انجام و پروژه‌های مختلفی نیز در بخش‌هایی از جمله درمان مفاصل، جراحی‌های پیوند مغز استخوان و... انجام شده است.

پرداختی سپس اظهار کرد: در یکی از بزرگ‌ترین شوهای علمی آمریکا یکی از دانشجویان ما توانست در میان کشورهای مختلفی یک جایزه ویژه را دریافت کند.

وی هم‌چنین یادآور شد: این دومین همایش خاورمیانه است که هم در زمینه علمی و هم پزشکی متفاوت است، در این همایش 235 مقاله دریافت و 180 مقاله پذیرفته شده است که 12 نفر نیز سخنرانی خواهند کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: متأسفانه «پروفسور منصوری»، یویر از استرالیا و دکتر «نجفی» از امریکا، سه نفر از میهمان ما بودند که به‌علت سیاست‌های دولت آمریکا نتوانستند جهت شرکت در این همایش به ایران بیایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha