• شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 96072916140
  • خبرنگار : 71415

شفاف‌سازی وزیر دفاع آمریکا درباره کشته شدن نظامیان آمریکایی در نیجر

شفاف‌سازی وزیر دفاع آمریکا درباره کشته شدن نظامیان آمریکایی در نیجر

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا با حضور در کنگره به سناتور جان مک‌کین توضیحاتی را درباره حادثه اخیر کشته شدن چهار نظامی آمریکایی در کمین شبه‌نظامیان در نیجر ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در هفته‌های اخیر قانونگذاران کنگره آمریکا از بابت عدم شفافیت دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره درگیری‌ها با شبه‌نظامیان در منطقه‌ای در نیجر که شاخه وابسته به داعش در آنجا فعالیت می‌کنند، ابراز نارضایتی کرده‌اند.

جان مک‌کین به عنوان رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا بارها از پنتاگون خواهان ارائه توضیحاتی درباره حادثه‌ای که این چهار نظامی آمریکایی در جریان آن کشته شده‌اند و همچنین عدم خارج کردن جسد یکی از این سربازان از صحنه حمله شده‌ است.

مک‌کین در کنفرانسی خبری به همراه ماتیس بعد از نشست آنها در پشت درهای بسته به خبرنگاران گفت: من احساس می‌کردم که ما حجم کافی اطلاعات دریافت نمی‌کنیم و اکنون نسبت به بخش زیادی از اتفاقات در حال شفاف سازی هستیم.

بعد از مک‌کین، ماتیس نیز گفت: ما همواره می‌توانیم ارتباط را بهبود بخشیم و این دقیقا کاری است که ما انجام خواهیم داد.

این دیدار مک‌کین با ماتیس بعد از آن انجام شد که رسانه‌های آمریکایی پرسش‌های زیادی را درباره حمله رخ داده در تاریخ ۴ اکتبر مطرح کرده و از نحوه مدیریت ترامپ درخصوص این حمله و اتفاقات بعد از آن انتقاد کردند.

ماتیس که ژنرال سابق واحد تفنگداران آمریکا بوده روز پنجشنبه اعلام کرد: جسد یکی از این سربازان به نام "لادیوید جانسون" مدتی بعد از این حمله توسط نیروهای غیرآمریکایی پیدا شده است.

پنتاگون دست به تحقیقاتی درباره این حادثه مرگبار زده است.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید گفت: رئیس‌جمهور آمریکا، وزارت دفاع و کل کشور و دولت ما می‌خواهند بدانند دقیقا چه اتفاقی افتاده است و ما تا زمانی که جواب دریافت نکنیم آسوده نخواهیم بود. زمانی که موقعیت مناسب باشد ما درباره جزئیات تحقیقات صحبت خواهیم کرد.

این در حالی است که گزارش شده نظامیان آمریکایی هنگامی که در حال انجام عملیات‌های تمرینی با نیروهای نظامی نیجر بودند انتظار هیچگونه اقدام خصمانه‌ای علیه خود نداشته‌اند.

بعد از این حمله مسئولیت اجرای عملیات‌ها علیه شبه‌نظامیان در منطقه و اعمال حمایت هوایی به نیروهای فرانسوی واگذار شد.

روز پنجشنبه ماتیس صحبت‌هایی را درباره این حادثه مرگبار مطرح کرد که نشان می‌داد حساسیت‌هایی درباره موقعیت وجود داشته است. 

ماتیس گفت: ارتش آمریکا سربازانش را رها نمی‌کند و من تقاضا می‌کنم که شما اقدامات سربازانی را که در این حمله گرفتار شدند و اینکه آیا همه توان‌شان را برای خارج کردن همه از محل حمله انجام داده‌اند، زیر سوال نبرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha