• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 97022312394
  • منبع : نمایندگی گیلان

ورود 104 میلیون دلار سرمایه‌گذاری آذربایجان در چرخه اقتصادی کشور

ورود 104 میلیون دلار سرمایه‌گذاری آذربایجان در چرخه اقتصادی کشور

ایسنا/گیلان مدیرکل روابط اقتصاد خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی کشور و نماینده کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان گفت: 104 میلیون دلار از سرمایه‌گذاری جمهوری آذربایجان وارد چرخه اقتصادی کشور شده است.

به گزارش ایسنا، «ابوالفضل کوده‌ئی»، دیروز (شنبه 22 اردیبهشت) در همایش نقش راه‌آهن آستارا در تسهیل حمل و نقل بین‌المللی در کریدورهای شمال – جنوب  شرق – غرب که در هتل اسپیناس این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: جمهوری آذربایجان 500 میلیون دلار برای راه‌آهن «رشت - آستارا» و 60 میلیون دلار برای ساخت بارانداز ریلی این شهرستان سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی با اشاره به این‌که حجم تجارت این دو کشور از 250 میلیون و 348 هزار دلار در سال 1394 به رقم 405 میلیون و 342 هزار دلار در سال 1395 و رقم 662 میلیون و 350 هزار دلار در سال 1396 افزایش یافته است، ادامه داد: بیشترین کالاهای تبادل شده بین ایران و آذربایجان، سوخت، مواد معدنی، سبزیجات و محصولات سرامیکی است.

کوده‌ئی افزود: جمهوری آذربایجان در قالب 25 طرح اقتصادی به میزان 312 میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده و 104 میلیون دلار آن به چرخه اقتصاد کشور وارد شده است.

وی از سرمایه‌گذاری مشترک جمهوری آذربایجان و ایران، برای احداث کارخانه خودروسازی در جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: از هم‌اکنون برای تولید 3000 دستگاه خودرو از طرف جمهوری آذربایجان و 2000 دستگاه خودرو توسط بخش خصوصی سفارش شده است.

نماینده کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان ایران در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که برای توسعه روابط تجاری با جمهوری آذربایجان عزم جدی و در همکاری‌های اقتصادی و تفاهم با کشورهای همسایه نقش ویژه دارد، گفت: نتایج مثبت جلسه اسفندماه سال گذشته کمیسیون همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های تجاری، حمل و نقل، انرژی و تکنولوژی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به این‌که ارتقاء و گشایش روابط بانکی، توسعه زیرساخت‌ها و موافقت‌نامه‌ها و در نظر گرفتن مشوق‌های صادراتی برای استمرار روابط تجاری دو کشور از الزامات است، توضیح داد: شرایط برای جذب هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور مهیا است و انعقاد موافقت‌نامه‌های دو جانبه بین‌المللی با هدف توسعه روابط یکی از ملزومات رفع دغدغه‌های تاجران، است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha