• چهارشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۹:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98113022896
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر:

کشاورزی سنتی کاشمر در برابر تغییر اقلیم دوام نمی‌آورد

کشاورزی سنتی کاشمر در برابر تغییر اقلیم دوام نمی‌آورد
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: کشاورزی در منطقه ترشیز همچنان به صورت سنتی است و در تلاطم رویدادها و حوادثی مانند تغییر اقلیم، خشکسالی و سیلاب‌ها دوام نمی‌آورد.

هادی معماریان روز چهارشنبه 30 بهمن‌ماه در جلسه هم‌اندیشی برگزاری اولین استارتاپ در منطقه ترشیز عنوان کرد: با برگزاری همایش‎هایی که توسط این مرکز در سال‌های اخیر برگزار شده بسیاری از سرمایه‎گذاران به سمت منطقه ترشیز گسیل شدند لذا تلاش کرده‎ایم؛ منطقه را به سرمایه‌گذاران بشناسانیم تا از یک اقتصاد تک بعدی مبتنی بر کشاورزی سنتی رها شود.

وی ادامه داد: کشاورزی در منطقه ترشیز همچنان به صورت سنتی است و در تلاطم رویدادها و حوادثی مانند تغییر اقلیم، خشکسالی و سیلاب‌ها دوام نمی‌آورد به همین دلیل باید کاری کرد تا درآمد مردم منطقه را بر مسائل دیگری هم متمرکز کنیم. افراد خلاق بسیاری در منطقه داریم ولی حامی ندارند، بنابراین تلاش می‎شود در سال آینده تعداد واحدهای نو آور  مستقر در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز را از 3 واحد به 7 واحد برسانیم.

وی بیان کرد: متاسفانه  به دلیل عدم حمایت، منطقه از ده سال قبل نخبه گریز شده و ما سعی می‌کنیم با حمایت از نخبگان، مجدد آن‌ها را جذب کنیم.

در این جلسه مسئول فضای مجازی بسیج استان خراسان رضوی گفت: حوزه کار استارتاپی نیاز به گفتمان سازی و توجیه مخاطب و آموزش دارد که این مقدمات تا حدودی در قالب برنامه‌های متعدد در سطح دانشگاه‎ها برگزار شد تا بدانند چه بکنند و چگونه ایده‌پروری نمایند.

عبدالله امینی‎فر با ابراز خرسندی از این که مرکز آموزش عالی کاشمر به جای ورود در حیطه واسطه‎گری و استارتاپ‌هایی که به خدمات معطوف می‎شود؛ به فکر تولید است، اظهار کرد: تلاش شده برای استارتاپ‎هایی که تکیه آن‌ها بر فضای مجازی است و در این حوزه تعریف شده‌اند؛ بعد از اینکه قوام گرفتند؛ کمک کننده فضای تولید باشند و در سطح استان زیر چتر حمایت قرار بگیرند و کمک‌های مشاوره‌ای مختلف نیز داشته باشیم حتی برای آن‌ها کار تبلیغی انجام می‌دهیم تا هزینه ریسک اولیه برایشان به حداقل برسد که بتوانند جوانان بیشتری در این حوزه وارد شوند.

مسئول فضای مجازی بسیج استان خراسان رضوی مطرح کرد: اگر در کاشمر هم استارتاپ‌ها فعالیت داشته باشند، پشتیبان مرکز آموزش عالی کاشمر هستیم تا یکی از مجموعه‎هایی که کمتر استفاده می‌شود و یا اصلا استفاده نمی‎شود به صورت کار اشتراکی در اختیار مجموعه قرار گیرد و اگر نیاز باشد در مشهد می‎توانیم مکان ثابتی در اختیار این استارتاپ قرار دهیم تا فعالیت داشته باشند.

مجید عاقل، رئیس مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز تیز در این جلسه با اشاره به فعالیت نمایندگانی از این مرکز در  شهرستان‌های منطقه و پیگیری راه‎اندازی دفاتر توسعه و مسائل پژوهشی در فرمانداری‌های منطقه ترشیز، بیان کرد: 250 طرح نوآورانه در بخش‌های مختلف در منطقه داریم که می‎توان با حمایت‎های مادی و معنوی آن‌ها را به ثمر نشاند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha