• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99020906316
  • خبرنگار : 71415

ترامپ به دنبال تسریع روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان است

ترامپ به دنبال تسریع روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان است

رئیس جمهور آمریکا بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی از مشاوران امنیت ملی دولتش خواسته روند بازگرداندن سربازان این کشور از افغانستان به خانه را تسریع کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، چند مقام حوزه امنیت ملی آمریکا به شبکه ان‌بی‌سی این کشور گفتند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اخیرا هر روز از این که سربازان کشورش همچنان در افغانستان باقی مانده‌اند، شکایت می‌کند. رئیس جمهور آمریکا در حالی فشارها به روی این مساله را افزایش می‌دهد که کارشناسان حوزه بهداشت و درمان پیش بینی می‌کنند که افغانستان به زودی شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا در خاک خود خواهد بود.

دولت آمریکا ماه‌ها است که خواستار بازگشت نظامیان این کشور به خانه شده است. با این حال طبق گزارشهای رسانه‌ها انتظار می‌رود حدود ۸۶۰۰ سرباز آمریکایی تا اواسط ژوئیه همچنان در افغانستان حضور داشته باشند.

ترامپ خاطرنشان کرد، روند خارج شدن نظامیان کشورش از افغانستان سرعت کافی ندارد. کارشناسان بهداشت و درمان نیز انتظار دارند که به زودی افغانستان بیش از پیش درگیر شیوع کروناویروس شود. هر چند که تا کنون تعداد موارد مثبت ابتلای به کرونا در افغانستان نسبتا پایین بوده اما به باور مقامهای بهداشت و درمان، تعداد مبتلایان به ویروس در افغانستان کمتر از چیزی که واقعا هست، گزارش می‌شود.

آنها در عین حال نگران هستند که فقر در افغانستان وضعیت را برای مردم و نظامیان در این کشور مرگبارتر سازد. حدود ۵۵ درصد از مردم افغانستان طبق برآورد گروه بانک جهانی، زیر خطر فقر زندگی می‌کنند.

در عین حال سازمان‌های بهداشت و درمان نیز گفته‌اند که نظام بهداشت و درمان افغانستان از تجهیزات و امکانات کافی برای آنکه بتواند بحران شیوع ویروس را مدیریت کند، محروم است.

ترامپ که در انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا وعده بازگرداندن نظامیان کشورش به خانه را داده بود در تلاش است تا این پروسه بازگشت را تسریع سازد.

اخیرا زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا برای افغانستان در توئیتی درباره روند میانجیگری میان طالبان و دولت افغانستان گفت: دو طرف باید روند آزادکردن زندانی‌ها را تسریع سازند. جنگ با کووید۱۹ این فوریت را بیشتر ساخته و به فرآیند صلح از جمله با اجرای مذاکرات بین افغانی کمک خواهد کرد.

تاکنون تعداد ۱۷۰۳ مورد ابتلا به کروناویروس در افغانستان گزارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha