• سه‌شنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99051410604
  • خبرنگار : 50210

مدیرکل تعاون استان خبر داد

خبرنگاران استان مرکزی مشمول تسهیلات کرونا می‌شوند

خبرنگاران استان مرکزی مشمول تسهیلات کرونا می‌شوند

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: برای سال جهش تولید ایجاد ۱۲ هزار و ۵۵۵ فرصت شغلی در استان هدفگذاری شده است.

محمدتقی آبائی چهاردهم مردادماه در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی در جمع خبرنگاران بیان کرد: تا امروز ۵۰۴۷ متقاضی جهت دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۶۵۸ متقاضی دارای کد بیمه تامین‌اجتماعی هستند و ۵۱۰ متقاضی خویش فرما و ۸۷۹ متقاضی نیز فاقد کد کارگاهی هستند و براساس مصوبه دوم ستاد ملی کرونا مقرر شد که به متقاضیان فاقد کد نیز تسهیلات پرداخت شوند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۴۷ متقاضی ۹۹۷۲ فرصت شغلی دارند که درخواست تسهیلات آنها ۱۱۵ میلیارد تومان است، گفت: از این تعداد متقاضی، ۴۹۷۱ تقاضا مورد تایید دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته‌ و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و ۸۳۶ متقاضی با 1079 فرصت شغلی تقریبا ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

آبائی با بیان اینکه درخواست 3716 متقاضی در بانک‌ها در دست بررسی است و طی چندروز آینده نسبت به تعیین تکلیف متقاضیان اقدام خواهد شد، افزود: در بحث تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شود که سهم استان برای کمیته امداد ۱۲۲ میلیارد تومان است که تاکنون ۷۱ میلیارد تومان تخصیص یافته و رقم سازمان بهزیستی نیز ۴۷ میلیار د و ۳۰۰ میلیون تومان است که ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی اظهار کرد: در این راستا ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با عاملیت دو بانک به استان ابلاغ شده که توزیع شهرستان نیز انجام گرفت و در صورتی که چهار دستگاه اجرایی سازمان صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد متقاضیان را معرفی کنند تسهیلات فردی حداکثر ۵۰ میلیون تومان و تسهیلات پشتیبان حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: مقرر است در سال جهش تولید ۹۵۴ هزار و ۶۷۶ فرصت شغلی در کشور ایجاد شود که سهم استان مرکزی در این راستا ۱۲ هزار و ۵۵۵ فرصت شغلی است که مقرر است با تهمیدات لازم به این هدف دست یابیم.

وی در خصوص تمهیدات لازم برای خبرنگاران آسیب دیده از کرونا اظهار کرد: واحدهای دارای کد کارگاهی و فاقد کد می توانند از تسهیلات کرونا استقاده کنند و مقرر است که اداره کل فرهنگ و ارشاد لیست متقاضیان را به وزارت ارشاد اعلام کند تا با اعلام به وزارت تعاون جهت ثبت ارسال شود که سقف تسهیلات فردی در این بخش ۶ میلیون تومان است و هر خبرنگار مورد تایید می تواند از تسهیلات ۲۴ ماهه با نرخ سود ۱۲ درصد استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha