• جمعه / ۶ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1400010601945
  • خبرنگار : 71600

هشدار میلیاردر آمریکایی نسبت به احتمال ممنوعیت بیت‌کوین

هشدار میلیاردر آمریکایی نسبت به احتمال ممنوعیت بیت‌کوین

ری دالیو ارزهای دیجیتالی را تهدیدی بالقوه برای انحصار نهادهای پولی جهانی دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از کوین دسک، میلیاردر مشهور آمریکایی که بنیان گذار موسسه سرمایه گذاری بلک راک نیز هست، با مقایسه شرایط فعلی با وضعیت دهه ۱۹۳۰ هشدار داده است که امکان ممنوع اعلام شدن نگهداری بیت‌کوین به مانند طلا در آن سال ها توسط دولت امریکا وجود دارد.

ری دالیو که صندوق تحت مدیریت وی حدود ۱۵۰ میلیارد دلار دارایی در اختیار دارد، با تمجید از بیت‌کوین گفت که این ارز پتانسیل بالای خود را ثابت کرده است اما احتمال آن وجود دارد که با منع قانونی توسط دولت ها مواجه شود. در سال ۱۹۳۴ قانون نگهداری طلا در امریکا تصویب شد که به موجب آن نگهداری طلا توسط اشخاص عادی ممنوع اعلام شد چرا که به عقیده دالیوف دولت نمی خواست شاهد رقابت یک دارایی با دلار به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش باشد.

این میلیاردر آمریکایی با اشاره به ممنوعیت مبادله و نگهداری بیتکوین در هند گفت: نهاد پولی هر کشوری به شدت به دنبال حفظ سلطه خود در کنترل عرضه و تقاضای پول است و آن ها واضحا با هرگونه رقابتی در این زمینه مخالف هستند چرا که می تواند شرایط را از کنترل آن ها خارج کند. بیتکوین تاکنون هک نشده و این مساله در ایجاد موج عظیم سرمایه ورودی به آن نقشی کلیدی داشته است.

دالیو که پیشتر نیز نسبت به احتمال ممنوعیت ارزهای دیجیتالی توسط دولت ها هشدار داده بود، نقش بیتکوین را در تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری ستود. او قبل از رسیدن بیتکوین به ۵۰ هزار دلار و در اوایل سال جاری میلادی گفته بود که اگر بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتالی به یک جایگزین بالقوه برای ارزهای کنونی تبدیل شوند، دولت ها از تمام امکانات خود استفاده خواهند کرد تا جلوی وقوع چنین مساله ای را بگیرند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا- گفته بود این ارزها به طور ذاتی نوسان بالایی دارند و برای همین خیلی نباید روی آن ها به عنوان وسیله حفظ ارزش حساب کرد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۶ ۱۶:۲۵

شما خودتان فکر کنید ، ایران نه ، جهان ، مگر می شود منافع عمومی رو فدای ایده های رمز ارزهایی گذاشت که صرفاً برق برای پردازش کدهای اون هزینه شده !! این هم هیچی ، اصلاً انحصاری شدن رمز ارز ها و چالش نقدینگی های جدید رو هیچ دولتی قبول نخواهد کرد ، هیچ دولتی نمی گذارد مدیریت اقتصاد را رمزارز دیجیتالی در اختیار بگیرد ، این موج رمز ارز با سود کلان عده ای و ضرر کلان عده ای دیگر تغییر خواهد کرد ، آقای ماسک هم هر چی گفته پیگرد قانونی برای او نخواهد داشت..... !

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۹ ۰۲:۳۱

عزیزم بیت کوین خاصیت های طلا رو داره به علاوه که امکان هم نقل و امنیتش بیشتره. بیت کوین قابل چاپ یا تولید تا ابد نیست فقط ۲۱ میلیون ازش تولید میشه و مقدارش محدوده مثل طلا یکم مطالعه و تحقیق رو بیشتر کن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۷ ۱۹:۵۷

غیره ممکن همه اینا در حد حرف ..

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۷ ۲۰:۴۷

ما ایرانیها به گفته رهبر عزیزمان برای اقتصاد کشورمان هر کاری لازم باشه میکنیم...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۷ ۲۰:۵۰

میلیاردر جان، تو هم برو بخر . مزخرفات را تحویل مردم نده . حرف بدرد بخوری بلدی بزن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۰۰:۳۴

امریکایی ها میخواهند سلطه گری کنند و دلارشون رو حاکم کنند . که این گذشته و با ترفندهای سیاسی ای که اعمال میکنند راه به جایی نمیبرند .

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۰۱:۳۱

بهترین روش مآینینگ اتریوم باریگ ماینینگ استفاده ازچندکارت گرافیک دریک سیستم ..

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۰۹:۴۷

ارزهای دبجیتالی جای خود پیدا کرده ما فقط در رویا هستیم این حرفها و اخبار همه اش کشک است ...

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۱۱:۱۳

خواستیم یه قاشق ازدریا آب برداریم ان هم روبه خشکی کشید

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۱۳:۱۵

بیت کویین چون دلار وله کرده واسه همون این چرندیات ومیگن

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۱۳:۳۱

دقیقا حرفهای این میلیاردر حقیقت پیدا میکنه و کلی آدم ضرر میکنن کلی آدم سکته میکنن و میمیرند بیشتر این آدمها هم تو ایران میمیرند

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۱۴:۱۸

دقیقا مثل بورس خودمون

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۱۵:۱۸

هیچ قدرتی توان مقابله با ارزهای دیجیتال و نداره. ممکن پایین باد ولی محاله از بین بره. آینده جهان با ارزهای دیجیتالی. حالا بیت کویین یا اتریوم یا کاردانو یا ارز دیگه نمیدونم ولی کاملا مطمعنم آینده تبادلات تد دنیا با ارزهای دیجیتاله

avatar
۱۴۰۰-۰۱-۰۸ ۱۸:۱۴

نتیجه ممنوعیت نگهداری طلا این شد که بعد از مدتی فهمیدن امکانپذیر نیست و طلا امروزه بهترین سرمایه جهانی است. پس آینده ممنوعیت بیت کوین نیز مشخص است

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۳ ۲۱:۳۷

بیت کوین بزرگترین حباب تاریخ است. متاسفانه نا آگاهی مردم باعث بالا رفتن قیمت آن شده دقیقا مانند روشهای هرمی مشغول خالی کردن جیب های مردم است. مانند بورس و گلدکوئیست باعث بدبختی عده زیادی از مردم و پولدار شدن یک عده موج سوار خواهد شد .