• یکشنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400012211443
  • خبرنگار : 71605

رایزنی هند و چین در مورد خروج بیشتر نیروها از منطقه مورد مناقشه مرزی لداخ

رایزنی هند و چین در مورد خروج بیشتر نیروها از منطقه مورد مناقشه مرزی لداخ

وزارت دفاع هند روز شنبه اعلام کرد، هند و چین در یازدهمین نشست فرماندهی نیروهای نظامی، در مورد چگونگی اطمینان از خروج کامل نیروها در خط واقعی کنترل (LAC) صحبت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، این مذاکرات روز جمعه در نقطه تلاقی مرز چوشول-مولدو اتفاق افتاد.

این وزارت‌خانه اعلام کرد: طرفین به تبادل مفصل دیدگاه‌های خود درباره حل مسائل باقی‌مانده مربوط به خروج از خط واقعی کنترل در لداخ شرقی پرداختند و در مورد نیاز به حل و فصل مسائل برجسته به طور کارامد و در تطابق با توافقات و پروتکل‌های موجود، به وفاق رسیدند.

این بیانیه افزود، مذاکرات همچنین بر ضرورت اطمینان از "تکمیل خروج از دیگر مناطق" دست گذاشته و یادآور شد این امر "راه را برای طرفین هموار خواهد کرد تا تنش‌زدایی نیروها را مدنظر قرار دهند و از احیای کامل صلح و آسایش اطمینان حاصل کرده، باعث پیشرفت در روابط دوجانبه شوند".

وزارت دفاع چین ابراز امیدواری کرد هند به اجماع در مورد اختلاف مرزی، پایبند باشد

وزارت دفاع ملی چین پس از نشست فرماندهان ارشد نظامی گفت، چین امیدوار است هند به تمام توافق‌هایی که در مورد مسئله مرز لداخ حاصل شده، پایبند باشد.

این وزارت‌خانه اعلام کرد: امیدواریم طرف هندی تلطیف اوضاع در منطقه مرزی را قدر بداند و به توافقات و اجماعات حاصل شده توسط نیروهای نظامی دو کشور طی مذاکرات قبلی، احترام بگذارد.

وزارت دفاع چین روز یکشنبه اعلام کرد انتظار دارد هند در حفظ صلح و ثبات در منطقه مرزی همکاری به خرج دهد.

از زمان جنگ ۱۹۶۲ بین هند و چین، دو کشور فاقد خط مرزی مشخص در هیمالیا هستند. مه گذشته به دنبال تنشی مرگ‌بار در نزدیکی دریاچه پانگونگ تسو، دو کشور حضور نظامی خود در منطقه مورد مناقشه را افزایش دادند و در عین حال رایزنی برای خروج نیروها را نیز آغاز کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha