• دوشنبه / ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400012312272
  • خبرنگار : 71129

اردوغان از تقویت حضور اتباع ترکیه در اروپا و جهان سخن گفت

اردوغان از تقویت حضور اتباع ترکیه در اروپا و جهان سخن گفت

رئیس جمهوری ترکیه گفت، کشورهای غربی نمی‌خواهند به این واقعیت اذعان کنند که گستردگی حضور اتباع ترکیه در جهان قوی‌تر می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت، هیچ شکی نیست که مسلمانان و ترکیه‌ای‌ها در آینده اروپا آنطور که مستحقش هستند جایگاهی ملموس‌تر خواهند یافت.

اردوغان در گردهم‌آیی شاخه جوانان و زنان اتحادیه بین‌المللی دموکرات‌ها در استانبول گفت: البته که این وضعیت برای ما امیدبخش است اما برای دیگران کابوس به شمار می‌رود. آنهایی که هنوز هم می‌کوشند تا وضعیت ترک‌های اروپایی را در همان حد الگوهای دهه ۱۹۶۰ حفظ کنند، نمی‌خواهند واقعیت رشد و تقویت گستردگی حضور ترک‌ها در اروپا را بپذیرند.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: اسلام هراسی و بیگانه سیتزی که اکنون در سطحی بسیار جدی قرار گرفته یکی از مظاهر این مساله است. اسلام هراسی به یکی از مهترین ابزار سیاستمداران غربی برای لاپوشانی ناکامی‌هایشان است. اکنون رسانه‌ها، اساتید، نویسندگان و وزرا این روش پوپولیستی را احیا می‌کنند که از سوی گروه‌های به حاشیه رانده شده در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اردوغان همچنین تاکید کرد، نه تنها ترک‌ها بلکه سایر اقشار جامعه با هویت‌های قومیتی مختلف از موج نژادپرستی در رنج هستند. حتی اگر این آمار فقط نوک کوه یخ باشد، به وضوح افزایش نژادپرستی فرهنگی در اروپا را نشان می‌دهد. در سال گذشته میلادی جرایم ناشی از نفرت نسبت به سال‌های گذشته دو برابر شده است. تعداد حملات علیه مهاجران در سه کشور اروپایی که بیشتر مهاجران ترک در آن زندگی می‌کنند، بیش از ۳۰۰۰ مورد است.

وی ادامه داد، بیش از ۹۰۰ حمله نژادپرستانه فقط در آلمان ثبت شده که شامل ۴۰۰ حمله علیه اتباع ترکیه است. با وجود محدودیت ویروس کرونا، ۱۲۱ حمله مختلف علیه مساجد و انجمن‌های اسلامی گزارش شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۱-۲۳ ۱۰:۱۲

این سخنان نژادی اردوغان مسئله را بغرنج تر می کند.