• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400021811772
  • خبرنگار : 71496

درخواست عفو بین‌الملل برای توقف سرکوب‌ها همزمان با تداوم اعتراضات در الجزایر

درخواست عفو بین‌الملل برای توقف سرکوب‌ها همزمان با تداوم اعتراضات در الجزایر

مردم الجزایر در پایتخت و سایر استان‌های این کشور در اعتراض به نقشه راه انتخاباتی مسؤولان این کشور و بی‌اعتنایی آنها به خواسته‌های سیاسی‌شان دوباره به خیابان‌ها آمدند. عفو بین‌الملل نیز با حمایت از اعتراضات در الجزایر، از مقامات این کشور خواست به سرکوب معترضان پایان داده و بازداشتی‌ها را آزاد کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت الحره، تعداد زیادی از مردم الجزایر در قالب راهپیمایی‌های هفتگی خود که از فوریه ۲۰۱۹ آغاز شده‌، در پایتخت و سایر استان‌های این کشور به خیابان‌ها آمده و مخالفت خود را با روند انتخاباتی که مقامات این کشور اعمال می‌کنند، ابراز داشتند.

مقامات الجزایری در تلاش هستند ۱۲ ژوئن آتی یک انتخابات پارلمانی برگزار کنند.

تظاهرکنندگان در پایتخت این کشور بلافاصله پس از نماز جمعه به خیابان‌ها آمدند، آنها با وجود ماه رمضان و هوای نسبتا گرم این روزها در این تظاهرات شرکت کرده و دوباره با سر دادن شعارهایی ایجاد یک حاکمیت دموکرات واقعی در این کشور و تغییری ریشه‌ای را خواستار شدند.

مقامات الجزایر قصد دارند نقشه راه انتخاباتی خود را ادامه دهند این در حالی است که مردم این کشور خواستار ایجاد دولت قانون، آغاز روند گذار دموکراتیک و تحقق استقلال دستگاه قضایی بوده و بزرگترین حزب مخالف الجزایر نیز اعلام کرده در این انتخابات شرکت نخواهد کرد.

اعتراضات مردمی الجزایر در پی افزایش نرخ بیکاری تا ۱۵ درصد، گسترش فقر، افزایش قیمت‌ها و از دو سال قبل نیز به دلیل بن‌بستی سیاسی آغاز شدند، مقامات این کشور تنها راه مقابله را بازداشت ده‌ها جوان در هر هفته می‌دیدند، با این حال اعتراضات ادامه یافتند.

عفو بین‌الملل نیز با اشاره به اینکه مقامات الجزایری از روش‌های سرکوبگرانه برای محدود کردن اعتراضات در این کشور استفاده می‌کنند، از نیروهای امنیتی الجزایر خواست استفاده از زور برای پراکنده کردن معترضان را متوقف و بیش از ۶۰ فعال بازداشت شده را آزاد کنند.

آمنه القلالی، معاون مدیر دفتر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای این سازمان اظهار کرد: پاسخ شدید پلیس الجزایر به معترضانی که در این جنبش مسالمت‌آمیز شرکت کرده‌اند، به خوبی نشان می‌دهد چرا مردم این کشور در نقاط مختلف به خیابان‌ها آمده و خواستار اصلاحات سیاسی شده‌اند.

القلالی با تاکید بر اینکه استفاده از زور و بازداشت‌های ظالمانه قابل قبول نبوده و گزارش‌هار دریافتی از الجزایر به شدت نگران‌کننده هستند، گفت: مسؤولان الجزایر باید اجازه دهند اعتراضات مسالمت‌آمیز انجام شوند و باید فورا و بدون قید و شرطی تمامی افراد بازداشت شده در اعتراضات را از اتهام مبرا و آزاد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha