• شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400022517266
  • خبرنگار : 71610

خشم دموکرات‌های کنگره از مواضع دولت بایدن در قبال جنایات رژیم صهیونیستی

خشم دموکرات‌های کنگره از مواضع دولت بایدن در قبال جنایات رژیم صهیونیستی

منابع خبری فاش کردند که شماری از اعضای دموکرات کنگره آمریکا منتقد موضع دولت کشورشان درقبال اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها هستند و در این زمینه با دولت دچار اختلاف نظر شده‌اند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی از اختلافات میان دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و نماینده‌های دموکرات کنگره این کشور به دلیل سکوت دولت در قبال حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها پرده برداشت.

طبق این گزارش، همچنین طرح شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قدس شرقی و حملات هوایی اخیر این رژیم به نوار غزه جنجالی را در صحنه سیاسی آمریکا ایجاد کرده است.

درحالی که دولت بایدن و وزارت امور خارجه آن حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین را برای این رژیم "حق مشروع در دفاع از خود" می‌دانند و از محکوم کردن این اقدامات سر بازمی‌زنند اما در مقابل نماینده‌های برجسته دموکرات کنگره به شدت منتقد این سیاست دولت بایدن هستند؛ چراکه دولت وی حمایت غیر مشروطی از رژیم صهیونیستی می‌کند.

طبق گزارش آناتولی، اختلافات میان کاخ سفید و کنگره در نشست پنجشنبه مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر آشکار شد و رشیده طلیب که اصالتی فلسطینی دارد و از نمایندگان زن مسلمان کنگره به شمار می‌رود در سخنانی در جریان این نشست از اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه کشورش انتقاد کرد و گفت که در اظهارات بلینکن و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به فلسطینی‌ها اشاره نشد و فلسطینی‌هایی که از خانه‌هایشان بیرون می‌شوند و شلیک گاز اشک‌آور به عبادت کنندگان در قدس نادیده گرفته شدند.

وی با اشاره به اقدامات نژادپرستانه برخی سیاستمداران آمریکایی علیه فلسطینی‌ها تاکید کرد: اجداد و خانواده من در فلسطین مستحق آن هستند که تاریخشان بدون هیچ مانعی در جهان شنیده شود و آنها حق دارند که پرده از درد و رنج‌هایشان برداشته شود و به همه اعلام شود که املاکشان غصب شده است و شما هیچ کاری انجام نداده‌اید.

طلیب ادامه داد: پیام حمایت بدون قید و شرط آمریکا از اسرائیل باعث می‌شود که نتانیاهو صلح را غیر ممکن سازد و به تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها و گسترش سیاست‌های شهرک سازی ادامه دهد.

ایلهان عمر، عضو مسلمان کنگره آمریکا نیز از کمک‌های واشنگتن به رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: چگونه می‌توانیم تظاهر کنیم که ما حامی فلسطین هستیم درحالی که هیچ اقدامی برای جلوگیری از ادامه این اقدامات اسرائیل انجام نمی‌دهیم.

الکساندریا اوکاسیو کورتس، نماینده زن حزب دموکرات در کنگره نیز در جریان این نشست برای اشاره به عمق تراژدی فلسطین تصویری از یک کودک مجروح فلسطینی را نشان داد و از دولت بایدن خواست که موضع مسئولانه‌ای را در قبال این اتفاقات اتخاذ کند.

وی گفت که آمریکا مسئول چنین اقداماتی است و واشنگتن باید به نقشش در نقض حقوق بشر در حق فلسطینی‌ها و ظلم به آنها اذعان کند.

کورتس ادامه داد: دولت بایدن به حق اسرائیل در دفاع از خود تاکید می‌کند؛ پس حق بقای فلسطینی‌ها چه می‌شود؟

سیاست دولت بایدن در قبال درگیری‌های فلسطین همچنین مورد انتقاد دیگر نمایندگان دموکرات کنگره از جمله ایانا بریسلی و کوری بوش قرار گرفت.

کوری بوش در این باره اظهار کرد که وی به اقدامات خشونت آمیز در آمریکا عادت کرده است؛ چراکه او سیاه پوست است.

وی تاکید کرد: ما به دلیل ظاهرمان مجرم شناخته شدیم. حرف‌هایی که به ما در آمریکا گفته می‌شود به فلسطینی‌ها نیز گفته می‌شود. بنابراین، باید خشم برابری نسبت به خشونت دولت در اسرائیل و آمریکا وجود داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha