• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۶:۳۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400022617783
  • خبرنگار : 71434

/خبر به روزرسانی شده است/

۱۹۲ شهید از جمله ۵۸ کودک ماحصل حملات هفت روز اخیر در غزه/جنایت تازه صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان

۱۹۲ شهید از جمله ۵۸ کودک ماحصل حملات هفت روز اخیر در غزه/جنایت تازه صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از نیمه شب گذشته بار دیگر بمباران نواحی مختلف غزه و اماکن مسکونی و غیر نظامی را از سرگرفته‌اند و یکی از خونین‌ترین روزهای حملات اخیر را با به خاک و خون کشیدن ۳۳ غیرنظامی فلسطینی رقم زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند ارتش این رژیم بیش از ۲۰۰ حمله هوایی از صبح امروز به نواحی مختلف غزه داشته است.

در این حملات که از نیمه شب آغاز شده اماکن مسکونی، غیر نظامی، زمین‌های کشاورزی و منازل رهبرانی از جنبش مقاومت حماس در شمال، جنوب، غرب و مرکز غزه هدف گیری شدند.

در این حملات شمار زیادی خانه در مناطق مختلف نوار غزه بدون هشدار قبلی بمباران شدند. همچنین زیر ساخت‌های غزه و خیابان‌های این شهر نیز در پی حملات رژیم صهیونیستی خسارات شدیدی دیده است.

خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد که افراد زیادی زیر آوار مانده‌اند و ده‌ها نفر هم زخمی شدند و عملیات بیرون کشیدن شهدا و زخمی‌ها از زیر آوار ادامه دارد.

در همین حال، منابع فلسطینی از جنایت جدید رژیم صهیونیستی علیه ساکنان خیابان "الوحده" غزه خبر دادند.

اشرف قدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در پی حمله به ۳ ساختمان مسکونی در الوحده بدون هشدار قبلی، تا این لحظه ۲۹ تن از جمله ۸ کودک و ۱۰ زن شهید و ۵۰ تن زخمی و به بیمارستان شفا انتقال داده شده‌اند.

تیم‌های امدادی همچنان در حال جست و جو برای بیرون کشیدن اجساد و مفقودین از زیر آوار هستند.

از سوی دیگر منابع از هدف گیری منزل و دفتر "یحیی و محمد السنوار "، از رهبران حماس خبر دادند.

شنبه شب نیز منزل "خلیل الحیه" ، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در محله شجاعیه غزه بمباران شد. سخنگوی ارتش اسرائیل اظهار داشت که جنگنده های این رژیم همچنین به منزل تیسیر مباشر ، در خان یونس و غازی ابوطماعه از فرماندهان مقاومت هدف حمله قرار گرفتند.

همچنین جنگنده‌های اسرائیلی منازل پناهجویان در اردوگاه‌های البریج و النصیرات در غزه و یک مقر دولتی در مرزهای مصر را هم هدفگیری کردند.

علاوه بر این شعبه بانک اسلامی غزه در محله الرمال در مرکز این باریکه هدف حملات موشکی اسرائیل قرار گرفت.

همچنین ساختمانی در خیابان الیرموک و مقر وزارتخانه‌های کار و توسعه اجتماعی در غزه نیز امروز ، یکشنبه هدف بمباران رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

طبق گزارش منابع ارتش اسرائیل ساختمان مسکونی ۶ طبقه "انس بن مالک" را که در خیابان یرموک ، تخریب کردند.

خبرنگار روسیا الیوم هم گزارش داد که جنگنده‌های اسرائیلی تمامی خیابانهای منتهی به بیمارستان "الشفا" در نوار غزه را هدف قرار دادند.

تحرکات بین المللی

دولت مصر نیز پیشنهاد آتش‌بس چند ساعته برای خارج کردن زخمی‌های حملات در غزه را داده است.همچنین بیمارستان‌های این کشور آماده پذیرش مجروحان هستند و گذرگاه زمینی رفح به روی مسافران باز است.

همزمان تونس نیز تماس‌های دیپلماتیکی برای توقف فوری حملات در غزه و مجازات رژیم صهیونیستی برقرار کرده است.

وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد، عثمان الجرندی، وزیر خارجه تونس با همتایان خود در فلسطین، الجزایر، مصر، کویت، ترکیه، اندونزی و هماهنگ کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا تماس تلفنی برقرار کرده است.
 

علاوه بر این شورای امنیت سازمان ملل امروز نشستی را درباره فلسطین برگزار کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها را بسیار هولناک توصیف کرد و عنوان داشت که از تعداد غیرنظامیان کشته شده در پی حملات اسرائیل بهت زده است.

سازمان همکاری اسلامی هم نشستی را در این باره برگزار کرد.

این نشست با درخواست عربستان و در پی بالا شدت تنش‌ها در منطقه برگزار شد و فیصل بن فرحان بن عبدالله، وزیر خارجه عربستان ریاست آن را برعهده داشت.

کری‌خوانی صهیونیست‌ها

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم فعلا قصد ندارد عملیات نظامی علیه نوار غزه را متوقف کند.

به روزنامه نگاران گفت که این رژیم همزمان با کارزار جدید خود در نوار غزه، تنش در مناطق دیگر مانند کرانه باختری را دنبال می‌کند.

وی خطاب به ساکنان این مناطق مدعی شد: "اسرائیل علاقه‌ای به تشدید اوضاع ندارد اما برای هر سناریویی آماده است و اگر تروریستی سرش را بلند کند، ما سر او را پایین خواهیم آورد".

گانتس مدعی شد: ارتش اسرائیل "دستاوردهای بسیاری" در نوار غزه کسب کرده اما نمی خواهد به عملیات نظامی خود در این مرحله پایان دهد زیرا همچنان طرح‌های زیادی برای "تضمین آرامش و امنیت دراز مدت" وجود دارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات ارتش این رژیم به غزه "تا زمانی که لازم باشد" ادامه خواهد داشت و جنبش حماس را "با تمام قدرت" هدف قرار خواهد داد.

وی مدعی شد: "روزهای راحتی در انتظار ما نیست و همه باید در برابر تروریست‌ها و خرابکاران متحد شویم."

نتانیاهو در ادامه با طرح ادعاهای دروغین، حماس را به "استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی" متهم کرد و مدعی شد که ارتش "تلاش زیادی می‌کند تا از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کند"!

موشک باران تل‌آویو و شهرهای اراضی اشغالی

در مقابل مقاومت فلسطین نیز موشک باران شهرهای اراضی اشغالی را از سرگرفت.

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز امروز یکشنبه اعلام کرد که طی کمتر از ۲۴ ساعت پرتاب حدود ۱۲۰ موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل را رصد کرده است.

وی در حساب توئیتر خود گفت: از هفت شب تا هفت صبح ، حدود ۱۲۰ موشک از نوار غزه به سمت اسرائیل شلیک شد.

به دنبال این حملات آژیرهای خطر در اراضی اشغالی به صدا درآمده و میلیون ها صهیونیست به پناهگاه‌ها رفته‌اند.

علاوه بر این پروازهای بین المللی به اراضی اشغالی و فرودگاه بن گوریون از جمله پروازهای دو شرکت هوایی امارات لغو شده‌اند.

همچنین گردان‌های القسام از حمله راکتی به "نتیفوت" و پایگاه هوایی "حتسور" در پاسخ به حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و قتل و کشتار غیرنظامیان و زنان و کودکان در غزه خبر داد.  پایگاه کرم ابو سالم در شرق رفح نیز هدف حمله راکتی مقاومت قرار داد.

پایگاه خبری عبری زبان "بیتخون شوتیو"هم اعلام کرد که عسقلان، اسدود، اشکول و لاخیش هدف حملات گسترده راکتی قرار گرفتند.

هشدار مقاومت

ابوحمزه، سخنگوی گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی خطاب به اشغالگران صهیونیستی گفت: منتظر پیشروی نیروهای زمینی شما داخل نوار غزه هستیم تا گوشه‌ای از قدرت خود را نشانتان دهیم.

ابوحمزه درباره حملات موشکی روزهای اخیر به اراضی اشغالی نیز گفت: موشک‌های ما به الخضیره و تل‌آویو رسید. تعدادی موشک جدید و پیشرفته از جمله موشک القاسم در این حملات موشکی به خدمت گرفته شد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی در جریان جشنواره مردمی اتحادیه جهانی علمای مسلمان در دوحه قطر اظهار کرد: بارها و بارها نه تنها با حرف بلکه با انتفاضه و مقاومت به آنها (رژیم صهیونیستی) هشدار دادیم و به آنها گفتیم با آتش بازی نکنید؛ مسجد الاقصی قبله، هویت و عقیده ماست.

وی افزود: به آنها هشدار دادیم و گفتیم که مسجد الاقصی "خط قرمز" است و به آنها گفتیم که دستان آلوده‌شان را از قدس کنار بکشند و من به نتانیاهو می‌گویم که با آتش بازی نکن.

هنیه ادامه داد: عنوان نبرد، جنگ و انتفاضه امروز قدس است. مقاومت هیچ درخواستی برای غزه ندارد و عنوان منازعه آن با دشمن قدس، مسجد الاقصی، منطقه الشیخ جراح و حق بازگشت است

بیم صهیونیست‌ها از موشک‌های مقاومت

روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز فاش کرد که شلیک موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی دامنه آسیب‌های روانی صهیونیست‌ها را افزایش داده است.

طبق اعلام این رسانه، حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی همچنین و افزایش آن باعث بیشتر شدن ترس‌ صهیونیست‌ها شده است و مراکز مربوط به کمک‌های اولیه روانشناختی با درخواست‌های کمک زیادی مواجه شده‌اند.

هاآرتص در ادامه گزارش داد: مراکز کمک‌های اولیه روانشناختی که توسط انجمن موسوم به "عران" مدیریت می‌شوند از دوشنبه هفته گذشته تا کنون حدود ۶۰۰۰ درخواست از طریق اینترنت و تلفن دریافت کرده‌اند.

خشم گوترش از اسرائیل

در پی بالاگرفتن درگیری‌ها در نوار غزه، دبیرکل سازمان ملل نسبت به افزایش شمار قربانیان غیرنظامی حملات رژیم صهیونیستی به غزه ابراز ناخرسندی کرد.

استفان دوجاریک، سخنکوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت که وی به شدت از هدف گیری منازل مسکونی و دفاتر رسانه‌ها در غزه خشمگین است.

وی افزود: گوترش از افزایش شمار کشته‌ها و مجروحان غیرنظامی حملات به ویژه شهادت افراد یک خانواده از جمله شماری کودک در حملات هوایی روز گذشته به اردوگاه الشاطی خشمگین و ناراحت است.

براساس اعلام وزارت بهداشت غزه در حملات هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی به غزه از روز دوشنبه ۱۹۲ تن از جمله ۵۸ کودک و ۳۴ زن به شهادت رسیده و ۱۲۳۵ تن زخمی شده‌اند.

همچنین المیادین گزارش داد در حملات این رژیم به غزه که از نیمه شب آغاز شده  ۳۳ تن از جمله ۸ کودک و ۱۲ زن شهید و بیش از ۵۰ تن زخمی شدند.

در حملات موشکی نیروهای مقاومت به اراضی اشغالی نیز که ظرف ۱۲ ساعت به ۱۲۰ موشک می‌رسد، ۱۰ صهیونیست زخمی شدند. همچنین طی روزهای اخیر ۱۰ صهیونیست کشته و بیش از ۵۶۰ تن زخمی شدند.

این بدترین درگیری‌ها در غزه از سال ۲۰۱۴ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۰:۵۱

چه آمارشون عجیب هست!!! بعد از پنج روز جنگ تمام عیار؛ حمله از آسمون و زمین ففط۱۴۵ کشته دادن

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۲۶ ۱۳:۴۹

امارات خبیث تحویل بگیره