• چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1400031209245
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

پیشنهاد ورود دانش‌آموزان به مدارس با لباس بومی منطقه خود

پیشنهاد ورود دانش‌آموزان به مدارس با لباس بومی منطقه خود

مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش، مدیران مدارس را در انتخاب نوع پوشاک ویژه دانش آموزان آزاد دانست و خواستار ارئه چارچوب منطقی برای این امر شد.

به گزارش ایسنا، علی رمضانی در کارگروه مد و پوشاک دانش آموزی که صبح امروز در معاونت پرورشی و فرهنگی و با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی برگزار شد گفت: دستورالعملی که در اینجا تصویب می شود از طرف وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی برای وزیر آموزش و پرورش به عنوان یک تکلیف ارائه می شود و من هم به عنوان یک عضو کارگروه به این مستندات پایند هستم.


وی ادامه داد: به عنوان مدیر کل فرهنگی هنری تمام تلاش و اعتقادم این است باید اجازه بدهیم دانش آموزان هر منطقه بر اساس نوع پوشش و فرهنگ خود در مدرسه ورود پیدا کنند.


رمضانی افزود: در بحث اقتصاد لباس نباید ورود پیدا کنیم و باید به بخش خصوصی اجازه بدهیم در این امر ورود داشته باشد زیرا این کار بسیار تخصصی و خاص است و آموزش و پرورش به حوزه مسائل تربیتی و آموزشی بپردازد.


مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی خاطر نشان کرد: با توجه به اسناد بالا دستی که برای ما وجود دارد و در همه سیستم ها نیز اینچنین است، ممکن است مواردی که اینجا ذکر می شود قابل قبول نباشد اما به دنبال راهی هستیم دستور العمل  قابل اجرایی را تدوین واجرا کنیم.


وی گفت: برای کارگروه های استانی باید یک کارشناس و متخصص پوشاک از بخش پوشاک و یک متخصص مد و پوشاک از مدارس فنی حرفه ای حضور داشته باشند تا نتایج بهتری حاصل شود.


رمضانی با اشاره به اهمیت موضوع گفت: شورای مدرسه تمام مسئولیت مدرسه را به عهده دارد و وظایف شورای مد و پوشاک باید به این شورا واگذار شود تا قادر باشند برای پیگیری به مرجع مشخصی مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، در ادامه جلسه نیز هر یک از نمایندگاه دستگاه های متولی به بیان نقطه نظرات خود پیرامون دستورالعمل مد و پوشاک مدارس پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۱۶:۵۷

لباس های محلی گرون قیمت هستن و هر کسی نمی تون بخره.مثلا لباس محلی بختیاری پرونش ۵۰۰تا ۶۰۰هزار تومن دخترونش نزدیک به یک و نیم میلیون

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۱۷:۱۳

نه 😭😭😭😭😭 من نمی پوشم

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۱۸:۵۹

به نظرم طرح خیلی خوبی هست اینطوری دانش آموزان با روحیه بیشتری تو مدرسه حاضر میشن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۲۱:۴۷

به جای اینا به زبان بومی آموزش بدین

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۲۲:۱۷

وقتی نمیریم مدرسه اخه چرا میخواان مانتو بدوزن اونم اینجوری باین واضع

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۲۳:۱۰

وای بعضی ها لباس های گرم سنگین دارن این کار جالب نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۳ ۲۳:۱۳

عالیه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۱۰:۰۳

با عرض سلام و خسته نباشید به نظرم این اصلا خوب نیس چون لباس بومی ما سخته و ما علاقه ای بهش نداریم خواهشا همون یونی فرم قبلی فقط اینکه خواهش میکنیم اصلا رنگ تیره نباشه ما دانش آموزان دختران دبیرستان با این رنگ افسرده تر میشیم چون درس ما رو تا حدی افسرده کرده مثلا رنگ هایی چون بنفش ، طوسی ، آبی، زرشکی با تشکر از شما

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۱۴:۵۲

اگر این اتفاق مبارک بیفتد که فوق العاده است.هم فرهنگ و سنتها جای خود را باز می یابند و هم هویت بخشی برای دانش آموزان دارد. ضمن آنکه لباس هر منطقه بر اساس آب و هوا و اصالت هر جایی است. رنگ های شاد.خیلی خیلی طرح عالی است.امیدوارم اجرایی بشود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۱۵:۱۰

بسیار عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۱۵:۲۱

خیلی مسخرس اینجوری دانش اموز هیچ وقت یاد نمیگیره هر جا لباس خاص و مناسبی داره بالاخره لباس پوشیدن هم یه نوع فرهنگ و نیاز به اموزش داره مثل اینکه طرف با پیژامه بره تو بانک جواب مشتری بده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۱۷:۳۳

عالیه اگر لباس محلی بپوشن،خیلی جالب میشه کاش اینکار را بکنن

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۱۹:۱۸

بایدم همین طور باشه

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۴ ۱۹:۲۷

چقدر اقدام زیبایی واقعا😍انگار برمیگردیم به عمق تاریخمون

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۵۶

سلام فرم پارسال هم الان باشه