• دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400031711775
  • خبرنگار : 71496

تشکیلات خودگردان فلسطین: نتانیاهو می‌کوشد با تشدید اوضاع قدس مانع تشکیل "کابینه تغییر" شود

تشکیلات خودگردان فلسطین: نتانیاهو می‌کوشد با تشدید اوضاع قدس مانع تشکیل "کابینه تغییر" شود

تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دامن زدن به تنش‌ها در شهر قدس سعی دارد تلاش‌های مخالفانش برای برکناری او از قدرت را ناکام بگذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تلاش می‌کند تشکیل آنچه "کابینه تغییر" خوانده می‌شود را با بحرانی کردن اوضاع در قدس و افزایش تنش‌ها علیه مقدسات و ساکنان این شهر ناکام بگذارد زیرا او بر این باور است که بستن راه به روی کابینه آتی اسرائیل با متشنج کردن اوضاع در قدس و واکنش‌های گسترده در سایر مناطق فلسطینی محقق می‌شود.

این وزارتخانه گزارش داد: نتانیاهو سعی دارد از طریق تحریک برخی چهره‌های سیاسی چپ‌گرا نسبت به برگزاری راهپیمایی‌های پرچم‌ها در قدس و استمرار تشدید محاصره علیه محله شیخ جراح و نیز یورش‌های مستمر و روبه‌فزونی به مسجد الاقصی، تجربه دو قبلی تنش‌ها با فلسطین را تکرار کند.

وزارت خارجه فلسطین در ادامه بیانیه خود هشدار داد: نتانیاهو به سیاست‌های استعمارگرانه و توسعه‌طلبانه خود ادامه می‌دهد و این رویکردی که از زمان به قدرت رسیدنش در سال ۲۰۰۹ در پیش گرفته، هزینه‌های سنگینی را به مردم فلسطین تحمیل کرد.

همچنین این وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کرد: مردم فلسطین قربانی همیشگی درگیری‌ها و کشمکش‌های حزبی و سیاسی در اسرائیل هستند و رویکرد فعلی نتانیاهو خطر ناکام ماندن اقدامات بین‌المللی و منطقه‌ای برای تثبیت آتش‌بس و توقف حملات مستمر به مردم ما را به دنبال دارد.

وزارت خارجه فلسطیندر پایان نیز از جامعه جهانی به ویژه آمریکا خواست سریعا برای توقف نتانیاهو و طرح‌های افراطی‌اش اقدامی در پیش بگیرد و مانع از کشیده شدن منطقه به یک جنگ مذهبی و خشونتی جدید و غیر قابل کنترل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha