• یکشنبه / ۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1400040603800
  • خبرنگار : 71214

ایسنا: همیشه این اتوبوس را می‌گرفتید؟!

ادامه ادعاهای کلانتری پس از واژگونی اتوبوس و درگذشت دو خبرنگار

ادامه ادعاهای کلانتری پس از واژگونی اتوبوس و درگذشت دو خبرنگار

رئیس سازمان محیط زیست گفت که اتوبوس خبرنگاران محیط زیست برای مهمانان VIP در ارومیه مورد استفاده قرار می‌گرفت و اگر رئیس جمهوری یا معاون اول هم برای بازدید می‌آمدند، از آن استفاده می‌شد.

به گزارش ایسنا در پی بروز حادثه تلخ واژگونی اتوبوس خبرنگاران در حوالی نقده ارومیه در حاشیه بازدید از پروژه احیای دریاچه ارومیه در روز دوم تیرماه که به فوت خبرنگاران ایسنا و ایرنا انجامید، نه تنها از مسئولان سازمان محیط زیست و ستاد احیای دریاچه ارومیه  کسی عذرخواهی نکرده و استعفا نداده، بلکه عیسی کلانتری -رییس سازمان حفاظت محیط زیست- مصرانه می‌گوید که «اتوبوس مناسبی برای این بازدید در نظرگرفته شده بود، چون معاینه فنی داشت و اگر رئیس جمهوری برای بازدید می‌آمد، از آن استفاده می‌شد».

مشروح گفت‌وگوی کلانتری با ایسنا به شرح زیر است:

ایسنا: در پی حادثه‌ای که برای اتوبوس خبرنگاران به وجود آمده است سوالات بسیاری برای اصحاب رسانه به وجود آمد و یکی از این سوالات این است که چرا در این حادثه تلخ و ناگوار هیچ کس مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد و در بررسی‌های بسیاری که صورت گرفته کدام شخص یا دستگاه مقصر بوده و باید پاسخگو باشد؟ همه فقط می‌خواهند تقصیر را گردن یک راننده بیندازند.

کلانتری: شما وقتی می خواهید یک اتوبوس را بگیرید باید شرایط خاص خودش را داشته باشد. این اتوبوس شرایطش را داشت. تنها ۲۰ روز از صدور معاینه فنی‌اش می‌گذشت. اتوبوسی بود که برای مهمانان VIP در استان از آن استفاده می‌شد. راننده‌اش گواهی‌نامه پایه ۱ و بیمه داشت یعنی همه مسائلی که مربوط به اتوبوس بود را داشت.

این اتوبوسی بود که اگر آقای رییس جمهوری یا معاون اول هم می‌آمد، آن را می‌آوردند. به دلیل اینکه اتوبوس مرتب و مجهزی بود و پذیرایی در آن راحت بود و شرایط کرونایی در آن می‌توانست به خوبی رعایت شود. اتوبوس هیچ مشکلی نداشت و همه ضوابط فنی را داشت و چه کار می‌کردیم؟ خب راننده در سرازیری آمده و ترمزش خالی کرده است و تصادف اتفاقیست که افتاده است و چه مسئولیتی باید داشته باشیم؟

ایسنا: این اظهارات شما با بعضی از صحبت‌های خبرنگاران حاضر در این اتوبوس متفاوت است. برخی از همین خبرنگاران در هتل جلوی خود شما نشستند و گفتند که اتوبوس از همان ابتدا ترمزش کار نمی‌کرد و راننده با دنده ماشین را در آن پیچ و خم کنترل می‌کرد و مشکل ترمز داشته است.

کلانتری: راننده زمانی از دنده برای کنترل سرعت استفاده کرد که ترمزش مشکل پیدا کرد و در همان زمان کمک راننده اتوبوس بلند شده و دو دقیقه قبل از حادثه به همه خبرنگاران اعلام کرده که کمربندهایتان را ببندید. این اتوبوس شرایط استاندارد که همان معاینه فنی بود را داشت.

ایسنا: اما خبرنگاران چیز دیگری می‌گویند؟ حتی می‌گفتند بعضی از صندلی‌ها کمربند نداشته است.

کلانتری: این اتوبوس کمربند ایمنی داشته و همه خبرنگاران کمربندشان را بسته بودند، کمک راننده هم دو دقیقه قبل از تصادف از آن‌ها خواسته که کمربندهایشان را ببندند و همه این‌ها را پلیس تحقیق کرده است. اتوبوس از پلیس راه عبور کرده و مهر تایید را گرفته است. آقایان می‌گویند چرا از جاده فرعی رفتید؟ خب سد و تونل در جاده فرعی بود. در جاده اصلی نبود. همیشه هم می‌رفتیم و یکی از دلایل انتخاب این اتوبوس این بود که همیشه از این مسیر تردد می‌کرد و راننده به منطقه آشنایی داشت.

ایسنا: یعنی همیشه این اتوبوس را می‌گرفتید؟

کلانتری: اصلا این اتوبوس برای مهمانان وی آی پی بود. این انوبوس را از کارخانه سیمان می‌گرفتیم.

ایسنا: گفته می‌شود که چون اتوبوس رایگان بود، آن را گرفتید؟

کلانتری: اینطور نیست. در آنجا همه واحدهای تولیدی، ستاد احیاء را کمک می‌کنند و کارخانه سیمان اتوبوس را اجاره کرده و اتوبوس مدیران کارخانه سیمان بود.

ایسنا: اتوبوسی که ۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد، چطور ممکن است همه امکاناتش کامل و برای برگزاری چنین تور رسانه‌ای مناسب باشد؟

کلانتری: این اتوبوس اگر امکاناتش کامل نبود، نباید به آن معاینه فنی می‌دادند.

ایسنا: اما از برخی اظهارات مسئولان اینگونه بر می‌آید که اصلا چک نشده است؟

کلانتری: پس ۲۰ روز پیش چه کسی به این اتوبوس معاینه فنی داده است؟

ایسنا: البته درباره معاینه فنی و نحوه صدور آن نیز ابهاماتی مطرح شده، آن را زیر سوال می‌برند و گفته می‌شود که صوری بوده است. نظر شما در این باره چیست؟

کلانتری: به هر صورت وقتی راننده یک اتوبوسی به شما می‌گوید که من معاینه فنی دارم و به مرکز صدور هم مراجعه می‌کنید و استعلام می‌گیرید و این معاینه فنی تایید می‌شود، چه باید کرد؟ اتفاقی است که افتاده است!

ایسنا: خبرنگاران می گویند بهتر نبود یک اتوبوس نوتر از یک شرکت حمل و نقل معتبر اجاره می‌کردید؟ البته شخصا هم سال‌ها در ماموریت‌های حوزه‌های مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست حضور داشتم و همواره امکانات از اتوبوس تا اسکان و... در حداقل ممکن برای خبرنگاران بوده است.

کلانتری: اتوبوس باید معاینه فنی و بیمه داشته باشد و راننده‌اش گواهینامه پایه ۱ داشته باشد؛ شرایطتش است. معاینه فنی که دارد یعنی از نظر فنی مشکلی ندارد، اما این اتفاقی است که افتاده است. چه می‌شود کرد؟

ایسنا: با توجه به بروز این حادثه ناگوار و تلخ آیا فکر نمی‌کنید که باید برای تورهای رسانه‌ای دیگر شرایط بهتری را برای خبرنگاران در نظر بگیرید تا با تعریف پروتکل‌هایی جلوی بروز چنین حوادثی را برای همیشه بگیرید؟

کلانتری: به نظر من وزارت ارشاد باید به‌صورت کلی ضوابط و پروتکل‌هایی را برای خبرنگاران به عنوان پروتکلی برای اعزام خبرنگاران اعلام کند تا همه دستگاه‌ها موظف به اجرای آن شوند.

ایسنا: آیا شما با هیچ کس از متولیان برگزاری این تور رسانه‌ای برخوردی نکرده‌اید؟

کلانتری: هم اکنون دادگاه در حال بررسی است و متولیان برگزاری این تور رسانه‌ای دیروز در ارومیه در دادسرا بودند و از پلیس راه تا مدیر محیط زیست، کارخانه سیمان، ستاد احیاء و مدیر پروژه همه‌شان را برای بازجویی احضار کرده بودند و باید منتظر باشیم، ببینیم چه می گویند و نتیجه به کجا خواهد رسید؟

ایسنا: اگر شما تخلفی را در این زمینه مشاهده کنید و به شما تخلف برخی در بروز این حادثه ثابت شود، با آن‌ها برخورد خواهید کرد؟

کلانتری: قطعا اگر تخلفی شده باشد، برخورد خواهد شد.

ایسنا: برخی از مسئولان استانی اظهارنظرهایی کرده بودند که داغ خبرنگاران را تازه‌تر کرد و بعضا گفته بودند که این اتفاق طبیعی بود و نیازی به این همه فضاسازی رسانه‌ای نداشت یا اینکه دریاچه ارومیه به شهید نیاز داشت و... . نظر شما در این زمینه چیست؟

کلانتری: حالا دیگر ما در حیطه آن‌ها دخالت نمی‌کنیم و خودشان باید پاسخگوی اظهاراتشان باشند.

ایسنا: انتقاداتی به نحوه بازدید شما شده بود و خبرنگاران و مردم گفته بودند که نحوه نشستن شما و برخوردتان درست نبود و اینطور به نظر می‌رسید که برای شما مهم نیست که این اتفاق افتاده است.

کلانتری: این حرف‌های مزخرف چیست که زده می‌شود؟ ما ساعت ۴۵ دقیقه بامداد از بیمارستان به هتل رسیدیم و بندگان خدا (خبرنگاران) ناهار هم نخورده بودند. گفتم چیزی بخورید و ما هم می‌رویم بیمارستان دنبال زخمی‌ها. این چه حرفی است که می‌گویند  نحوه نشستن چرا اینجوری است؟ ساعت یک ربع به یک بامداد بود و همه خسته و کوفته. خانم‌ها هم که داخل هتل خسته و زخمی بودند و من به آن‌ها حق می‌دهم که عصبانی باشند. گفتیم پاشید برید دست و صورت‌تان را بشویید، غذا بخورید و به خودتان برسید و فردا با هم صحبت می‌کنیم.

ایسنا: اگر در آخر نکته‌ای دارید، بفرمایید.

کلانتری: ما از بروز این اتفاق بارها اظهار تاسف کردیم و به خانواده‌هایشان هم تسلیت گفتیم و همواره پیگیر زخمی‌ها هستیم. ان‌شاء الله این سه نفری هم که هنوز بستری هستند و حال خوبی دارند، به‌زودی مرخص می‌شوند. از اورژانس و بهداشت و درمان هم تشکر می‌کنم که با تلاش‌های به‌موقع و خوب جان دو نفر از خبرنگاران را نجات دادند و این تلاش‌ها باعث شد تا دیگر تلفات بیشتری ندهیم. نهایت سپاسگزاری و تشکر را از رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، بهداشت و درمان استان همچنین پرسنل بیمارستان امام خمینی ارومیه دارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۱:۰۵

مرد حسابی اتوبوس ترمز نداشته داری حرف از vip و معاینه فنی می زنی؟؟؟!! خانواده خودتم بودن همین اراجیفو می بافتی؟ خدا ریشه ی مدیریت شما رو از این آب و خاک بخشکونه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۱:۱۵

طرف معذرت خواهی که نمی کنه، هیچ؛ طلبکارم هست!؟ اگر ما نبودیم، بیشتر از ۲ نفر می مردن…!!!!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۴:۱۲

صدبار گفتی اتفاقیه که افتاده! الهی این اتفاق برای بچه هات و نوه هات و عزیزانت هم بیفته. تو که ککت نمیگزه، ریلکسی!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۱:۱۷

فقط اعدام یه مسئول با اینهمه بی ادبی میتونه دل آدم رو خنک کنه، تو چهار خط مصاحبه 10 بار میگه اتفاقیه که افتاده، دیگه چیکارش میشه کرد. الهی این اتفاق برای شماها بیفته که انقدر بی وجدانید

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۱:۲۰

خدارا شکر که دارید تشریف میبرید.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۱:۲۳

پاسخ های بی ادبانه کلانتری همچنان پابرجا است. من از خون همکار رسانه ای خودم نمیگذرم حالا شما هی توجیح کن

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۱:۲۳

کلانتری: ... اتفاقی است که افتاده است! واقعا که...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۱:۳۱

می دونم که خیلی ناراحتید و حق دارید اما بنده به عنوان یک راننده در مورد اتوبوس بگویم که زمانی که اتوبوس به صورت طولانی در سرازیری باشد راننده برای اینکه سرعت اتوبوس بالا نرود معمولا زیاد ترمز می گیرد و ترمز اتوبوس با هوا پر می شود و اگر راننده ناشی باشد و زیاد ترمز بگیرد به جای اینکه از دنده سنگین استفاده کند به علت اینکه مخزن هوای ترمز با سرعت کم پر نمی شود این اتفاق می افتد. حادثه تلخی هست و صدها بار اتفاق افتاده. یکی از کارهایی که می شود برای جلوگیری از این گونه حوادث ترمز خالی کردن گرفت این است که به رانندگان نکات فنی اتوبوس را در نوع جاده ها یاد دهند و بعد گواهینامه پایه یک بدهند. متاسفانه اکثرشان نمی دانند با سرعت کم ترمز گرفتن زیاد هوای مخزن ترمز را خالی می کند در سرازیری های باید با دنده سنگین حرکت کنند و دنبال سرعت نباشند و هی ترمز بگیرند. ما که هر چی می نویسیم تو ایسنا حتی انتشار هم نمی دید لااقل برای آیندگان این موضوع فنی را اینقدر فشار بیاورید که تا پلیس این بخش را برای رانندگان متقاضی پایه دو و یک اجباری کند و حداقل دو تا سه هفته کاملا با انواع جاده و چگونه ترمز گرفتن در هر جاده ای را یاد دهند. در سال 89 همین اتفاق در جاده دندی برای بنده اتفاق افتاد و با معجزه ماشین در لب پرتگاه ایستاد. خدا را شاکرم. ماشین را بارها به صخره ها زدم تا سرعتش کم شود. لطفا کمک کنید این یکی از ریشه هاست. شما به عنوان خبرنگار و خبرگزاری می توانید حتی از مجلس هم بخواهید در مورد ترمز های ماشین های سنگین پلیس را ملزم به قوانین جدید کند. سپاسگزارم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۵:۰۸

آقای عقل کل وقتی لنت ترمز با مقوا درست شود همین میشود در خارج از کشور راننده هر طور که دوست داشت ترمز می گیرد و هیچ اتفاقی هم نمی افتد حتی در سراشیبی مگه اینها رانندگان تازه به دوران رسیده اند که چنین نظر میدهید تازه این اتوبوس است تا کامیون

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۷ ۰۸:۱۲

بله این نظر کاملن درسته

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۱:۳۴

عکس نشستنت رو برو پیش مسئولین ببین و مقایسه کن با نشستنت پیش خبرنگارها....!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۱:۴۸

چقد فقط نمایش؟ چقد فقط خودنمایی؟ برا خودنمایی و کارای نمایشی که نباید جون آدمای مظلوم رو فدای بی لیاقتی کرد. خدا ازتون نگذره.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۲:۰۰

استغفرالله ربی اتوب و علیه! رییس جمهور فقط باید هواپیما و هلی کوپتر جابجا میشه

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۲:۳۴

راست میگی؟ پس چرا تا حالا یک اتوبوس پر از شماها یا یا پر از آقازاده هاتون توی دره نیافتاده؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۲:۴۰

از کیفیت ومسایل فنی فقط VIPیاد گرفتند اون هایی که عراق رفتند کیفیت اتوبوسهای المانی را دیدند با اون وضعیت جاده های عراق ...عین پلنگ با سرعت می رفتند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۲:۴۴

بابا بلند شو خودتو جمع کن رییس بیقرار...!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۲:۵۶

چقدر پرررو و وقیح و گستاخ هست این رئیس سازمان محیط زیست . شرمت باد

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۲:۵۸

نکته اینجاست که رییس جمهورتونو سوار اتوبوس نمی کنید! سوار لندکروز می کنید! میفهمی یعنی چی؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۳:۰۷

واقعا لعنت بر تو باد...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۳:۱۴

رئیس جمهور و اتوبوس؟! باشه...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۳:۱۵

اشکال اساسی این است که همه فقط نگرانی های خود را پیگیری میکنند. اگر ایسنا پیگیری تصادف اتوبوس سرباز معلم های بی کناه /هم/! می شد مردم هم بدنبال جان ارزشمند/ خبرنکاران بیشتر بودند.

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۳:۲۶

جالبه نمیدونم چرا هیچ وقت هواپیمای حامل مسئولین سقوط نکرده و یا هیچ اتوبوس حامل رییس جمهوری نرفته تو دره؟!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۳:۲۹

این طرز برخورد جناب کلانتری نشان می‌دهد که ایشان در حال فرار رو به جلو هستند. از شانه خالی کردن مسئولیت اجاره یک "اتوبوس قراضه" تا نپذیرفتن بی احترامی محرز در دیدار با خبرنگاران سوگوار. جمله "مزخرف نگویید" هم به نظرم آخرین تیر ایشان به ملت ایران و تمام رسانه های کشور هست چرا که تمام ملت و رسانه ها در شبکه های اجتماعی از نحوه نشستن ایشان در مقابل خبرنگاران انتقاد کرده بودند. مشاهده عکس‌های مدل نشستن ایشان در مراسم‌های دیگر و در مقابل افراد مافوق نشان میدهد که ایشان نحوه نشستن محترمانه را به خوبی بلدند و با این "زبان بدن" قصد تحقیر و نگاه بالا به پایین به خبرنگاران را داشته اند آن هم در شرایطی که هنوز کفن‌های دو تن از مظلوم ترین آنها خشک نشده بود. لعنت به مدیران نالایق

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۳:۳۰

وجنات و سکنات شما جناب کلانتری نمادی از لمپنیسم هست که متاسفانه این سالها بر سیاست ما حاکم شده و هیچکس خودش رو مسئول نمیدونه در قبال چنین اتفاقاتی در سازمان متبوعش فقط میتونم بگم متاسفم که چیزی جز این مقدور نیست...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۳:۳۳

حتی درک این رو نداری که در چنین موقعیتی که داغدیدگان هنوز داغشون تازه هست، مودبانه‌تر و با متانت حرف بزنی و هی نگی اتفاقیه که افتاده! شعور داشته باش! حداقل اگه عذرخواهی نمیکنی و افت داره واست، چند بار تسلیت بگو جای اینکه بگی اتفاقیه که افتاده. اون از طرز نشستنت اینم از مصاحبه کردنت با ایسنا که داغ دیده...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۳:۳۴

اتوبوس VIP تونم دیدیم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۳:۳۵

وقتی ایشان در مصاحبه های قبلی خودش حتی به حضرت امام(ره) هم بی احترامی و توهین میکنه و آب از آب تکونه نمیخوره باید انتظار همچین روزی رو داشته باشیم که خبرنگاران رو در برابر خودش عددی نبینه!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۳:۴۳

آره، ارومیه پر آب هست، زاگرس در آتش نسوخته، زاینده رود خشک نشده و... شما کارنامه موفقی داشتی و فردا یه سمت بهتر دیگه میگیری برای آبادانی. متأسفم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۳:۴۷

ای کاش حالا که از خیلی لحاظ و خیلی از مسایل دیگر، کشور چین را به عنوان الگوی خود قرار داده اید، در خصوص برخورد حاکمان ارشد کشور چین با مسئولان متخلف هم، این را الگو خود قرار میدادید و از همین اتفاق تلخ اخیر با همین جناب کلانتری برخورد میکردید تا این موضوع درس عبرتی باشد برای تمام آنهایی که فقط به دنبال رسیدن به پُست و مقام هستند و ذره ای به مردم و کشورشان فکر نمیکنند...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۴:۰۵

"کلانتری: این حرف‌های مزخرف چیست که زده می‌شود؟" وقتی مسئولی در پاسخ به اعتراض خبرنگاران و مردم داغ دیده که به زبان بدن او در مواجهه با داغداران اعتراض دارند این پاسخ را میدهد، نشان از تبختر و خودبزرگ بینی بیش از حدی است که در او موج میزند. حتی اگر توضیحی برای ارائه وجود داشته باشد، زبان و رویکرد درستی باید برایش انتخاب شود. برای چنین مدیرانی متاسفم

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۴:۱۰

آفرین به عکاس این خبر که با این عکس یک دنیا حرف زده. شخصیت تاریک این مسئول!!! رو به تصویر کشیده...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۵:۰۱

ایرانی جنس ایرانی بخر؟؟ جلوی کاالا های خارجی را می گیرند تا مردم مجبور شوند لنت های ترمز بنجل ایرانی بخرند چون مشابه آن درداخل تولید میشود و بعد خودشان مبروند تمام ا جناس خارجی را برای خود تهیه می کنند از واکسن فایزر گرفته تا بقیه کالاهای خارجی چه بدبخت هستند مردم با داشتن مسئولان لی مسئولیتی که جز دروغ و ستم به مردم انگیزه دیگری را ندارند

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۵:۲۲

فقط امیدوارم اجرای قانون کارما در مورد تو رو با چشم خودم ببینم...

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۵:۲۴

همین عکس و چهره تاریکت، گویای همه چیز هست...!

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۵:۲۶

پروری نجومی یعنی همین ؟ چقدر رو دار این مردک

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۵:۴۹

کجایی اون اتوبوس وی ای پی هستش اسکانیا کلاسیک مدل قدیم هستش

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۵:۵۳

این اتوبوس اگر برای ۱۵ سال پیش باشه دنده ای هستش اتوماتیک نبوده شما چطور میگی وی ای پی شما به این اتوبوس میگی وی ای پی به اسکانیا ودرست چی میگی؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۶:۳۴

چرا بعضی از این مسپولین نارکار امد باید هرچیزی را توجیح کنند. ایشان واقعا با رفتارش در شان یک مدیر مخصوصا مدیر سازمان با اهمنیت محیط زیست نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۸:۱۰

جناب ایسنا خود شما چقدر پیگیر پرواز ۷۵۲ شدید که اینقدر الان مظلوم‌نمایی می‌کنید؟ آیا با فرماندهان هم چنین مصاحبه‌ای داشتید؟ یا عدالت فقط وقتی مهم است که منافع شما در خطر نباشد؟

avatar
۱۴۰۰-۰۴-۰۶ ۱۸:۳۲

به فکر ترمیم وآسفالت جاده های رها شده به مدت چندین سال متوالی که از جاده های خاکی هم بدتر شده باشید جاده های موجود چندین سال هست که رسیدگی و آسفالت نشده وحادثه ساز شدند وکلی ضرر جانی ومالی به مردم تحمیل می کند ۰