• یکشنبه / ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1400051711687
  • خبرنگار : 71452

/جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

تقویت ارتباط با دانشجویان، پشتوانه موفقیت‌های امروز جهاد دانشگاهی

تقویت ارتباط با دانشجویان، پشتوانه موفقیت‌های امروز جهاد دانشگاهی

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی با اشاره به اینکه دانشگاه، جایگاه اصلی جهاد دانشگاهی است، تأکید کرد: جهاد دانشگاهی باید به فکر تقویت ارتباط خود با دانشجویان باشد؛ ما با همین پشتوانه بود که توانستیم به موفقیت‌های امروز دست یابیم و در حقیقت جوانان دیروز بودند که جهاد دانشگاهی امروز را بنا کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی منتظری، رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، پژوهشگر برتر کشوری در حوزه سلامت و محقق برگزیده سال ۲۰۲۰، به بهانه فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد جهاد دانشگاهی و بیستمین سالگرد تأسیس این پژوهشکده، در خصوص دستاوردهای شاخص یک سال گذشته پژوهشکده گفت: محققان پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، مطالعات زیادی را در حوزه بهداشت و سلامت انجام داده‌اند که از جمله آنها می‌توان به طرح شاخص‌های بارداری در جمعیت زنان کشور ایران و عوامل تعیین‌کننده؛ بررسی میزان بقای کودکان بسیار کم وزن بدو تولد و عوامل موثر برآن؛ بررسی وضعیت تجویز دارو در بیماران سرپایی مراکز سازمان تامین اجتماعی و عوامل موثر برآن؛ ارزشیابی برنامه خودمراقبتی گروه میانسالان (۳۰ تا ۵۹ سال)؛ رابطه بین شادکامی و سلامت اشاره کرد.

دکتر منتظری خاطرنشان کرد: با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در کشور، اعضای این پژوهشکده هم‌راستا با سایر محققان کشور، مطالعاتی در خصوص ویروس کرونا انجام داده‌اند که می‌توان به پژوهش‌هایی در زمینه ملاحظات اخلاقی؛ نیازهای فوری مبارزه با بیماری کووید ۱۹؛ درک خطر ابتلا به بیماری با همکاری سایر پژوهشگران ایرانی و بین‌المللی اشاره کرد. همچنین از جمله اقدامات آموزشی پژوهشکده در دوران کرونا، برگزاری دو وبینار با موضوع "ردیابی موارد تماس کووید ۱۹ " و "تأثیر پاندمی کووید-۱۹ بر منابع انسانی و مالی بخش سلامت" بود.

جایگاه اصلی جهاد دانشگاهی، دانشگاه است

دکتر منتظری با اشاره به ایام چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی تأکید کرد: جایگاه اصلی جهاد دانشگاهی، دانشگاه است. جهاد دانشگاهی باید به فکر تقویت ارتباط خود با دانشجویان باشد. ما با همین پشتوانه بود که توانستیم به موفقیت‌های امروز دست یابیم. در حقیقت، جوانان دیروز بودند که جهاد دانشگاهی امروز را بنا کردند.

رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی افزود: بنابراین همانگونه که در هر فرصتی یادآوری کرده‌ام، ما باید در جایگاه اصلی خود مستقر شویم و از آن جایگاه به گسترش فرهنگ جهادی اقدام کنیم. بایستی در گام نخست، ملجا و پناهگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها باشیم و با اتکاء به نیروهای جوان، انقلابی و عدالتخواه، بقاء جهاد دانشگاهی را تضمین و آینده و حرکت جهادی این نهاد را تعمیق بخشیم.

حرکت جهادی محصول یک بینش عمیق و فرهنگ اعتقادی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی، دکتر منتظری در پایان تصریح کرد: حرکت جهادی محصول یک بینش عمیق و فرهنگ اعتقادی است. بدون چنین نگاهی بعید است که بتوانیم فرهنگ جهادی را حتی در خود مجموعه جهاد دانشگاهی حفظ کنیم، چه رسد به جامعه! بنابراین به نظرم بایستی تلاش کنیم جهاد دانشگاهی ویژگی‌های انقلابی خود را حفظ کند تا بتواند مروج فرهنگ جهادی در دانشگاه و جامعه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha