• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400060201132
  • خبرنگار : 71415

وزیر دفاع انگلیس: همه قرار نیست از کابل فرار کنند

وزیر دفاع انگلیس: همه قرار نیست از کابل فرار کنند

وزیر دفاع انگلیس به پناهجویان افغان هشدار داد که قرار نیست همه در عملیات خروج با هواپیما که به دنبال خارج سازی‌های شتابزده واشنگتن در قبال سفارتش در کابل به راه افتاد، از افغانستان خارج شوند و عده‌ای جا خواهند ماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز دوشنبه طالبان طرح‌های پیشنهادی مبنی بر تمدید ضرب‌الاجل ۳۱ اوت که برای خروج سربازان خارجی از افغانستان بعد از ۲۰ سال تعیین شد را رد کرد. این طرح‌های پیشنهادی قرار است در جریان یک نشست مجازی اضطراری رهبران گروه هفت طی امروز سه شنبه مورد بحث قرار بگیرند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس به شبکه تلویزیونی آی.تی.وی گفت: من صراحتا گفته‌ام که همه خارج نخواهند شد.

او ادامه داد: سرعتی که بر اساس آن ما مجبور به ترک هستیم، چالشهای پیرامون جمعیت، و این که مردم زیادی بدون برآورده ساختن هیچ معیاری تلاش برای خروج از کشور دارند، مشکلاتی واقعی را برای ما برای اطمینان حاصل کردن از اینکه همه خارج می‌شوند ایجاد می‌کند.

روز دوشنبه سربازان آمریکایی اشغال کننده فرودگاه شدیدا محافظت شده حامد کرزای شهر کابل در شمال پایتخت افغانستان شروع به محدود کردن ورود به این فرودگاه به شهروندان آمریکایی و دیگر کشورهای ناتو یا آنهایی که اسناد مهاجرتی مربوط به گرین کارت آمریکا را دارند، کردند. در این میان سربازان آلمانی حاضر در این فرودگاه گفتند، آنها و همین طور سربازان آمریکایی وارد درگیری مسلحانه با نیروهای امنیتی افغان شده و یکی از آنها را کشته‌اند.

والاس همچنین به دنبال رد پیشنهاد تمدید ضرب‌الاجل ۳۱ اوت از سوی سهیل شاهین، سخنگوی طالبان برای خروج سربازان آمریکایی از شهر کابل و "خط قرمز" خواندن این ضرب‌الاجل از سوی وی، گفت که اکنون تا پایان عملیات خروج "ساعتها و نه هفته‌ها" مهم هستند. شاهین همچنین گفت که شتاب برای سوار شدن به هواپیماهای غربی برای خروج از کابل "نوعی مهاجرت اقتصادی" است.

وزیر دفاع انگلیس به اسکای نیوز گفت:  این واقعا مهم است که مردم درک کنند، آمریکا بیش از ۶۰۰۰ نفر را در فرودگاه کابل داشته و وقتی آنها خارج شوند، این چارچوب نیز که به ما اجازه خروج می‌دهد، برچیده خواهد شد و ما هم مجبور به رفتن هستیم. من فکر نمی‌کنم بعد از آمریکا احتمال ماندن وجود داشته باشد.

والاس تاکید کرد: اکنون واقعا ساعتها برای ما مهم هستند نه هفته‌ها و ما باید اطمینان حاصل کنیم که از هر دقیقه‌ای برای خارج ساختن مردم بهره می‌بریم. تصمیم کاخ سفید در ضمن پیشروی طالبان برای ترک سفارتخانه‌اش در شهر کابل که از ۴۰۰۰ کارمندش ۱۴۰۰ تن شهروند آمریکا هستند، به سرعت انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان و دیگر اعضای ناتو را به پیروی از این کار واداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha