• پنجشنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400061813521
  • خبرنگار : 71477

دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند حملات ۱۱ سپتامبر آمریکا را برای همیشه تغییر داد

دو سوم آمریکایی‌ها معتقدند حملات ۱۱ سپتامبر آمریکا را برای همیشه تغییر داد

همزمان با فرا رسیدن بیستمین سالروز حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی، یک نظرسنجی جدید نشان داد که تقریبا دو سوم از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده معتقدند که این تراژدی برای همیشه روش زندگی آمریکایی‌ها را تغییر داد؛ آماری که بسیار بیشتر از تعداد افرادی است که همین نظر را در رابطه با پاندمی کرونا دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه نیوز نیشن یو اس ای، نظرسنجی جدید شبکه فاکس نیوز نشان داد که ۶۴ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند که حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی "به طور دائمی" روش زندگی آمریکایی‌ها را تغییر داد در حالی که ۲۴ درصد معتقدند که این حملات اوضاع را "به طور موقت" تغییر داد.

در مقایسه، نظرسنجی فاکس نیوز که در ماه ژوئن صورت گرفته بود نشان داد که ۵۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که کووید ۱۹ برای همیشه زندگی آمریکایی‌ها را تغییر داد در حالی که ۴۲ درصد گفتند این ویروس "به طور موقت" اوضاع را تغییر داد.

در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی هنگامی که تروریست‌های القاعده چند هواپیما را ربودند و آنها را به صورت تعمدی به برج‌های دو قلو مرکز تجارت جهانی، پنتاگون و مزرعه‌ای در شنکسویل در ایالت پنسیلوانیا زدند، تقریبا سه هزار تن کشته شدند. این حملات باعث تهاجمات و اشغال‌های طولانی مدت افغانستان و عراق، تاسیس وزارت امنیت داخلی و همچنین افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه‌ها، مکان‌های مهم، ساختمان‌های دولتی معروف و مکان‌های توریستی در سراسر آمریکا شد.

وقتی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی خواسته شد تا به پنج اقدام دولت فدرال در واکنش به این حملات ترویستی امتیاز دهند، اکثر رای‌دهندگان افزایش تدابیر امنیتی در فرودگاه‌ها و تاسیس وزارت امنیت داخلی را تایید کردند به طوری که به ترتیب ۶۹ و ۶۳ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که این واکنش‌ها مناسب بوده است. تنها ۱۵ درصد از رای‌دهندگان گفتند که افزایش تدابیر امنیتی فرودگاه‌ها یک "واکنش بیش از حد" بود در حالی که ۱۸ درصد همین نظر را در رابطه با تاسیس وزارت امنیت داخلی داشتند.

حمایت کمی از جنگ در افغانستان وجود داشت به طوری که تنها ۴۹ درصد از رای‌دهندگان می‌گویند که حمله به افغانستان یک واکنش مناسب به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر بود که نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد یک کاهش هفت درصدی است و ۲۵ درصد حمله به افغانستان را یک واکنش بیش از حد توصیف می‌کنند که نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی چهار درصد افزایش داشته است. ۲۰ درصد دیگر گفتند که اقدام نظامی آمریکا در افغانستان به اندازه کافی نبود که نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی سه درصد افزایش داشته است.

این نظرسنجی اوایل اوت سال جاری میلادی پیش از حمله نهایی طالبان به دولت کابل و تکمیل خروج نیروهای نظامی آمریکا، شهروندان آمریکایی و متحدان افغانشان صورت گرفت.

درخصوص حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی، ۴۶ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که این یک تصمیم درست بود که نسبت به سال ۲۰۰۱ میلادی دو درصد افزایش داشت و ۳۱ درصد تاکید کردند که این حمله یک واکنش بیش از حد بود که نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی ۹ درصد کاهش داشت. ۱۸ درصد از رای‌دهندگان گفتند که حمله و اشغال عراق به اندازه کافی نبود که نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی شش درصد افزایش داشته است.

سیاستی که از کمترین میزان حمایت برخوردار بود، تکنیک‌های بازجویی پیشرفته سازمان سیا در رابطه با مطنونین ترویستی بود. تنها ۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که چنین روش‌هایی مناسب هستند در حالی که ۳۸ درصد آنها را یک واکنش بیش از حد توصیف کرده و ۱۸ درصد گفتند این روش‌ها کافی نبودند.

به طور کلی ۶۵ درصد از شرکت‌کنددگان در این نظرسنجی گفتند تغییرات صورت گرفته در واکنش به حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر آمریکا را امن‌تر کرده در حالی که تنها ۱۷ درصد گفتند که این اقدامات آمریکا را ناامن‌تر کرده است.

در پاسخ به این سوال که آیا ۱۱ سپتامبر باید به عنوان یک تعطیلی فدرالی تعیین شود یا خیر، ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که معتقدند این اتفاق باید بیفتد و ۴۶ درصد با آن مخالف بودند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تنها ۵۸ درصد از شرکت‌ککنندگان "شدیدا" یا "خیلی" نگران حملات آتی گروه‌های تروریستی به آمریکا هستند؛ آماری که باعث می‌شود این موضوع در انتهای یک فهرست ۱۳ موردی شامل تورم (۸۶ درصد "شدیدا" یا "خیلی" نگران)، جرائم از روی خشونت (۸۱ درصد)، افزایش قدرت چین (۷۳ درصد)، پاندمی (۶۹ درصد)، نژادپرستی (۶۶ درصد) و تغییر آب و هوا (۶۰ درصد) قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha