• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1400072517449
  • خبرنگار : 71610

استقبال فلسطین از تلاش‌ها برای جلوگیری از عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا

استقبال فلسطین از تلاش‌ها برای جلوگیری از عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا

وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین از موفقیت تلاش‌ها برای جلوگیری از اعطای فوری عضویت ناظر به رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، وزارت خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای از موفقیت تلاش‌های کشورهای آفریقایی و جلوگیری آنها از ملحق شدن فوری رژیم صهیونیستی به اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر و همچنین ناکام گذاشتن تلاش‌های کمیسر و رئیس این اتحادیه استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است که موکول شدن بررسی عضویت رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا به ماه فوریه این امکان را برای وزارت امور خارجه دولت فلسطین فراهم می‌کند تا از این لحظه تا زمان برگزاری نشست، برنامه عملیاتی یکپارچ‌ای را با هدف تلاش برای جلوگیری از عضویت رژیم اشغالگر در این اتحادیه تدوین کند.

وزارت خارجه فلسطین همچنین اعلام کرد: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همیشه در اجلاس اتحادیه آفریقا در ابتدای هر سال شرکت کرده است و این بدان معنا است که او در نشست مذکور شرکت می‌کند و به نوبه خود به همراه رهبران کشورهای مذکور تلاش بیشتری خواهد کرد تا مانع از پذیرش اسرائیل در اتحادیه شوند.

این وزارتخانه در ادامه تأیید کرد که برنامه عملیاتی مفصلی را در این باره برای تصویب و اجرای فوری به محمود عباس ارائه خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است که بیش از ۲۴ کشور عضو توانستند اعتراض خود را به طور رسمی و کتبی به تصمیم کمیسر اتحادیه آفریقا اعلام کنند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که کشورهای آفریقایی عضو اتحادیه آفریقا جمعه شب موفق شدند تلاش کمیسر اتحادیه را برای تصویب عضویت دولت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا ناکام بگذارند.

پیش از این نیز رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر اعلام کرده بود: قرار است مساله پذیرش اسرائیل به عنوان یک عضو ناظر در اتحادیه آفریقا در نشست فوریه آتی اتحادیه مطرح و بررسی شود.

وزیر خارجه الجزایر فاش کرد: بحث درباره مساله اعطای عنوان ناظر به اسرائیل برای چند ساعت میان وزرای خارجه اتحادیه آفریقا ادامه داشت و موجب بروز اختلاف عمیقی میان کشورهای عضو اتحادیه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha