• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400072618537
  • خبرنگار : 71588

افزایش شمار سربازان فراری در ارتش اسرائیل

افزایش شمار سربازان فراری در ارتش اسرائیل

سایت عبری زبان «واللا» از افزایش تعداد سربازان فراری از خدمت نظامی در داخل ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، سایت عبری زبان «واللا» گزارش داد، در سال جاری میلادی شمار سربازان البدو( سربازان اسرائیلی که شهروند اسرائیل محسوب میشوند اما چون اصالتا عرب هستند تحت تبعیض قرار دارند) در ارتش رژیم صهیونیستی کاهش و شمار سربازان فراری از خدمت افزایش یافته است.

این سایت عبری زبان به نقل از مسئولان ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد، دلیل این مسأله، افزایش اقدامات تحریک آمیز در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی علیه سربازان عرب زبان ارتش رژیم صهیونیستی است که در حال خدمت در ارتش هستند.

سایت واللا همچنین مدعی شد، توسعه کمپین تحریک‌آمیز از سوی جنبش حماس و طرف‌های فلسطینی و همچنین پس از عملیات «حارس الأسوار» و رخدادهای شهرهای داخل اراضی اشغالی در ماه مه گذشته، باعث کاهش تعداد سربازان عرب زبان در ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که پدیده "خودکشی" در صورت عدم وقوع جنگ، عامل اصلی مرگ در میان سربازان ارتش رژیم صهیونیستی است و برخلاف اعلام مقامات این رژیم تنها دلیل خودکشی اختلالات روانی در سربازان نیست، بلکه آنها در سایه جنگ‌های طولانی نسبت به آینده‌شان نگران هستند و همین مساله منجر به ایجاد استرس در آنها می‌شود.

شبکه الجزیره در گزارشی درباره خودکشی در میان نیروها و سربازان ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: یک مطالعه نشان داد که بسیاری از خودکشی‌ها در ارتش اسرائیل با اختلال روانی در ارتباط نبوده، بلکه بیشتر سربازانی که خودکشی کرده‌اند برای یک مدت طولانی از نگرانی درباره آینده رنج می‌برند و در یک وضعیت ناامیدی و سردرگمی شدید زندگی می‌کرده‌اند.

آمارهای رسمی مرکز تحقیقات کنست نشان می‌دهد که اسرائیل سالانه ۵۰۰ مورد خودکشی ثبت می‌کند که از این تعداد ۱۰۰ مورد در بین نسل جوان ۱۵ تا ۲۴ ساله ثبت شده است.

خودکشی دومین علت مرگ در میان گروه‌های سنی تا اواسط بیست سالگی است که به عنوان سرباز و یا عضو وارد ارتش رژیم اشغالگر می‌شوند.

آمارها نشان می‌دهد که خودکشی همچنان عامل اصلی مرگ در میان سربازان اسرائیلی است، چراکه این پدیده با وجود کاهش در سال ۲۰۲۰ در طول همه گیری کرونا تشدید شده است و ارتش اسراپیل دلیل مردن ۹ سرباز از مجموع ۲۸ سرباز که مرکشان ثبت شده را خودکشی اعلام کرده است.

اما به نظر می‌رسد تعداد خودکشی‌ها در صفوف ارتش اسرائیل بیشتر است، چراکه در برخی موارد خودکشی‌ها به صورت تصادف در حین آموزش یا تصادف جاده‌ای و غیره ثبت می‌شوند و تعداد واقعی خودکشی‌ها عمدا محرمانه نگه داشته می‌شود.

علل خودکشی در صفوف ارتش اسرائیل به دلیل گسترش این پدیده در جامعه اسرائیل و در بین یهودیان از فرقه‌ها، گروه‌های سنی و طبقات اجتماعی مختلف، به دلایل روانی، اجتماعی و اقتصادی، به ویژه با نرخ بالای بیکاری و فقر است.

پدیده خودکشی در بین سربازان را نمی‌توان از گسترش این پدیده در جامعه اسرائیل جدا کرد، چراکه آمارهای رسمی منتشر شده توسط وزارت بهداشت این رژیم نشان می‌دهد که ۶۲۱۵ اقدام به خودکشی در طول سال ۲۰۲۰ ثبت شده است که ۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است که طی آن ۶۸۶۱ تلاش برای خودکشی ثبت شده بود.

این کاهش به دلیل تعطیلی و قرنطینه اسرائیل در زمان همه گیری کرونا و اختصاص کلینیک‌ها و بیمارستان ها در این رژیم برای درمان بیماران کرونا است.

از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ ، ۵،۳۸۰ مورد خودکشی در جامعه اسرائیل با نرخ تقریباً ۵۰۰ خودکشی در سال ثبت شده است، از این تعداد ۱۰۰ خودکشی در سال درمیان سربازان اسرائیلی بوده است، همچنین قابل ذکر است که خودکشی در میان یهودیان فلاشا چهار برابر خودکشی در بین یهودیان مختلف است.

داده‌ها حاکی از آن است که که ۸۰ درصد موارد خودکشی در بین مردان و ۲۰ درصد در بین زنان ثبت شده است و ۶۰ درصد از موارد خودکشی در گروه سنی از دبیرستان تا ۲۶ سالگی است؛ دوره‌هایی که طی آن ثبت نام در ارتش یا دوره خدمت سربازی اجباری مطرح می‌شود.

دلایل خودکشی سربازان

از اطلاعات اراپ شده از بخش نیروی انسانی ارتش اسرائیل و واحد سلامت روان در ارتش استنباط می‌شود که افزایش اختلالات روانی در سربازان به دلیل فشارهای روانی و اجتماعی و امنیتی و همچنین جنگ‌های مداوم دلیل اصلی خودکشی است.

اما یک مطالعه نشان داد که بسیاری از خودکشی ها در ارتش اسرائیل با اختلال روانی در ارتباط نبوده، بلکه بیشتر سربازانی که خودکشی کرده اند برای یک مدت طولانی از نگرانی درباره آینده رنج می‌برند و در یک وضعیت ناامیدی و سردرگمی شدید زندگی می‌کرده‌اند.

داده‌ها نشان می‌دهد که در طول سال ۲۰۲۰، ۱۷۱۰ درخواست از سوی سربازان برای برخورداری از خدمات روانی ثبت شد و ۲۶ سرباز در دایره خطر شدید خودکشی طبقه بندی شدند و از خودکشی نجات یافتند.

استخدام و سربازی اجباری منجر به جدایی سرباز وظیفه از محیطی می‌شود که می‌شناسد و اختلال بزرگی در زندگی او ایجاد می‌کند. و خدمت سربازی در سایه وضعیت امنیتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و درخطر بودن جان سرباز، یکی از عوامل اصلی استرس میان آنها محسوب می‌شود.

یکی دیگر از دلایلی که سربازان اسرائیلی را به سمت خودکشی سوق می‌دهد، احساس بیگانگی و عدم وابستگی به چارچوب نظامی است.

برآوردها در جامعه اسرائیل نشان می‌دهد که بخش نیروی انسانی ارتش اسرائیل عمداً حقایق مربوط به گسترش پدیده خودکشی را پنهان می‌کند و تعداد رسمی و واقعی سربازانی را که سالانه خودکشی می کنند اعلام نمی‌کند و خودکشی همچنان عامل اصلی مرگ در ارتش این رژیم در صورت عدم وقوع جنگ است.

دلیل دیگر این پنهان کاری حفظ انگیزه جوانان برای نام نویسی و ثبت نام در خدمت سربازی اجباری و همچنین به منظور حفظ احساسات جوامع مذهبی و محافظه کار یهودی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha