• سه‌شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400081108229
  • خبرنگار : 71661

ترامپ: کنگره تا چندی پیش تحت کنترل اسرائیل بود

ترامپ: کنگره تا چندی پیش تحت کنترل اسرائیل بود

رییس جمهوری پیشین آمریکا گفت که اسرائیل تا تقریبا یک دهه گذشته، "به معنای واقعی کلمه، صاحب کنگره آمریکا بود اما امروز اوضاع تقریبا برعکس شده است."

به گزارش ایسنا، به نقل از تایمز اسرائیل، دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین آمریکا این اظهارات را در گفت‌وگوی رادیویی با آری هافمن، مجری و تهیه‌کننده محافظه‌کار مطرح کرد.

ترامپ اظهار داشت: این بزرگترین تغییری بود که من در کنگره دیدم، کنگره متعلق به اسرائیل بود؛ شما این را درک می‌کنید؛ ۱۰ سال پیش، ۱۵ سال پیش کنگره متعلق به اسرائیل بود و (اسرائیل در کنگره) خیلی قدرتمند بود، اما امروز تقریبا برعکس است.

ترامپ با اشاره به چند تن از نمایندگان کنگره آمریکا از جمله الکساندریا اوکاسیو- کورتز و ایلهان عمر، گفت "این‌ها کسانی هستند که از اسرائیل متنفرند. آنها به شدت و تعصبی (از اسرائیل) متنفرند؛ آنها کنگره را کنترل می‌کنند و اسرائیل دیگر قدرتی در کنگره ندارد. می‌خواهم بگویم که این شگفت‌انگیز است. من هرگز چنین تغییری را ندیده بودم."

ترامپ گفت: اسرائیل سال‌ها کنترل کنگره آمریکا را در اختیار داشت، تا اینکه دموکرات‌های چپ‌گرا به کنگره راه یافتند و به وضوح از بدبینی و انتقاد از رفتار اسرائیل با غیرنظامیان فلسطینی حمایت کردند.

این در حالیست که اوکاسیو- کورتز و ایلهان عمر که از جمله دموکرات‌های ترقی‌خواه کنگره آمریکا هستند، تنها از سال ۲۰۱۹ وارد کنگره شده‌اند. آن‌ها از جمله ۱۱ قانون‌گذاری بودند که در ماه سپتامبر، به تخصیص بودجه یک میلیارد دلاری برای کمک مالی به تکمیل گنبد آهنین رژیم صهیونیستی، رای مثبت ندادند. با این حال، این لایحه با ۴۲۰ رای موافق در مجلس نمایندگان تصویب شد، اما از آن زمان تا به امروز، توسط رند پال، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنا به حالت تعلیق درآمده است.

ترامپ خطاب به مجری این برنامه رادیویی گفت: "من از زمان‌های دور و دراز صحبت نمی‌کنم، فکر می‌کنم شما می‌دانید که از چه صحبت می‌کنم. آن‌ها (اسرائیلی‌ها) تسلط بسیار زیادی بر کنگره آمریکا داشتند و حق هم داشتند، اما امروز دیگر اینطور نیست. واقعا حیرت‌انگیز است."

گروه‌های یهودی در گذشته از کسانی که چنین سخنانی را در مورد دامنه نفوذ رژیم صهیونیستی یا یهودیان مطرح کرده‌اند، انتقاد کرده‌ و می‌گویند که این‌ها منجر به یهودستیزی می‌شود. ترامپ و متحدانش مدت‌ها به دنبال این بوده‌اند که به دلیل اظهارات ظاهراً یهودستیزانه، از مخالفان سیاسی خود، چهره‌ای منفی جلوه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۱ ۲۲:۵۸

چرت میگه،خودت نبودی که به رغم هشدارهای جهانی و انتقادهای کشورهای عربی اومدی و خواستی پایتخت از تل آویو به اورشلیم انتقال پیدا کنه و خواستار انتقال سفارت به اورشلیم شدی،خودت کم واسه رژیم صهیونیستی خوش خدمتی کردی،؟!!!