• شنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400082216861
  • خبرنگار : 71661

رئیس‌جمهوری هندوراس در سفر به تایوان از این جزیره حمایت کرد

رئیس‌جمهوری هندوراس در سفر به تایوان از این جزیره حمایت کرد
رئیس جمهور هندوراس و همسرش در فرودگاهی در تایوان

رئیس جمهوری هندوراس که در آخرین روزهای ریاست خود به سر می‌برد، امروز (شنبه) در سفری به تایوان، بر حمایتش از این جزیره خودگردان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز، این اظهارات اورلاندو هرناندز، رئیس جمهوری هندوراس در حالی مطرح شد که ممکن است رئیس جمهور بعدی این کشور، تایوان را به رسمیت نشناخته و به نفع چین، که این جزیره را بخشی از خاک خود می‌داند و علاوه بر اعمال فشارهای متعدد بر تایپه در سال‌های گذشته گزینه نظامی را برای بازپس‌گیری آن کنار نگذاشته، موضع‌گیری کند.

چین همچنین متحدان دیپلماتیک تایوان از جمله سه کشور آمریکای لاتین، یعنی پاناما، السالوادور و جمهوری دومینیکن را به سمت خود جلب کرده و باعث قطع روابط رسمی‌ آن‌ها با تایوان شده است. هندوراس از جمله ۱۵ کشوری است که استقلال تایوان را به رسمیت می‌شناسد.

هزناندز گفت: در مواقع سختی است که شما دوستانتان را بهتر می‌شناسید. در این لحظات پرتنش در منطقه، هندوراس اینجاست و همیشه به تایوان نزدیک است... امیدوارم این دوستی، چه در دوره ریاست جمهوری من و چه در دوره بعدی، عمیق‌تر شود.

این سفر سه روزه هرناندز به تایوان اما در حالی است که به گزارش رویترز، تنها چند هفته به انتخابات ریاست جمهوری هندوراس و پایان قدرت هرناندز در ۲۸ نوامبر سال جاری باقی مانده است. گمانه‌زنی‌ گسترده‌ای در مورد آینده هرناندز و اینکه آیا دولت "سیومارا کاسترو"، گزینه اصلی ریاست جمهوری هندوراس، اجازه استرداد او را به آمریکا می‌دهد، وجود دارد.

هرناندز در آمریکا، تحت تحقیقات مرتبط با مواد مخدر قرار دارد، اما به شدت هرگونه ارتباط با کارتل‌های موادمخدر را رد می‌کند.

حزب کاسترو، که طبق نظرسنجی‌ها، از حزب هرناندز پیشی گرفته است و گزینه اول تصدی منصب ریاست جمهوری هندوراس است، متعهد شده است که روابط دیپلماتیک خود را با چین برقرار کرده و در این مناقشه، نه از تایوان، که از چین حمایت کند.

از زمان جدایی تایوان از چین در سال ۱۹۴۹ پس از جنگ داخلی، آمریکای لاتین چندین دهه است که یک صحنه نبرد دیپلماتیک بین پکن و تایپه است که با ارائه بسته‌های کمکی، سعی در به دست آوردن حمایت دیپلماتیک دارند. تایپه همچنین چین را متهم می‌کند که با واکسن‌های کرونا، تلاش کرده متحدین تایوان در آن منطقه را از آن خود کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha