• شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400090604228
  • خبرنگار : 71496

ائتلاف دولت قانون: پلاسخارت از شواهد تقلب در انتخابات مطلع نبود/طرح درخواست برای اخراج پلاسخارت

ائتلاف دولت قانون: پلاسخارت از شواهد تقلب در انتخابات مطلع نبود/طرح درخواست برای اخراج پلاسخارت

کمیته برگزاری تظاهرات و تحصن در مخالفت با نتایج انتخابات عراق، نماینده سازمان ملل در این کشور را "دروغگو" خواند و اخراج او را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المعلومه، وائل الرکابی عضو ائتلاف دولت قانون در عراق گفت: نماینده سازمان ملل اعلام کرده است که از شواهدی که تقلب در نتایج انتخابات را ثابت می کند، خبر نداشته است.

وی به خبرگزاری المعلومه گفت: جنین هنیس پلاسخارت، ، رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) به چارچوب هماهنگی شیعیان(احزاب شیعه معترض به نتایج انتخابات) قول داده است که شواهد تقلب در انتخابات را به شورای امنیت ارائه کند.

وی افزود: نماینده سازمان ملل پس از  ملاقات با چارچوب هماهنگی، از شواهدی که طرف های این چارچوب ارائه کرده‌اند و کار کمیسیون انتخابات و دخالت های خارجی در فرایند انتخابات را محکوم می کند، جا خورد.

این نماینده عراقی افزود: بیش از دو سوم رای دهندگانی که فراکسیون‌های سیاسی و تحصن کنندگان نماینده آن‌ها هستند، کسانی هستند که مخالف دستکاری و تقلب رخ داده و تبریکات سازمان ملل هستند در نتیجه نمی توان به شورای امنیت اجازه دخالت و تغییر توازن سیاسی در عراق در نتیجه انتخابات را داد.

از سوی دیگر کمیته برگزاری تظاهرات و تحصن‌های عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیسیون "تقلب" با سرگردانی و سردرگمی‌اش به دلیل ضربات روزانه‌ای که میزان فساد، جرائم و بی‌توجهی آن به سرنوشت و آینده عراقی‌ها را آشکار می‌کنند، نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

این کمیته افزود: در حال حاضر ثبات شما هر جمعه بر مشکلات و محدودیت‌های متقلبان می‌افزاید، دستگاه قضایی شریف و محترم به بررسی شکایات ادامه می‌دهد و در بسیاری موارد از شاکیان و حقوق آنها حمایت می‌کند، شرکت بررسی کننده با گزارش خود غبار را از جلوی چشمان کسانی که واقعیت را به شکل کامل نمی‌دیدند، کنار زد و جنین هنیس پلاسخارت نیز یک دروغگو و شریک اصلی توطئه تقلب در انتخابات است.

این کمیته در ادامه اعلام کرد: متوقف کردن فعالیت پلاسخارت به عنوان نماینده عالی سازمان ملل در عراق، اخراج او از کشور و درخواست رسمی از سازمان ملل برای جایگزینی تمامی کادر نمایندگان آن در عراق اکنون یک خواسته مردمی و درخواست نه فقط مخالفان نتایج انتخابات بلکه همه عراقی‌ها است.

کمیته یاد شده تاکید کرد: ما با خون شهدایی که این میدان‌ها را سیراب کردند، تعهد می‌دهیم به راه بازگرداندن آرا دزدیده شده‌مان ادامه می‌دهیم و بستن پل‌ها و مسیرها ما را از این راه منصرف نخواهد کرد، اگر درباره میدان‌های مقابله با تروریسم و اشغالگری تحقیق کنید، از ثبات و پایداری ما مطلع می‌شوید، از آانجایی که این تریبون، تریبون حقیقت و سربلندی است، ما این فرصت را برای محکومیت اظهارات احمقانه برخی مسکولان آمریکا که حاکی از قصد آنها برای ماندن در عراق و عدم خروج است، مغتنم می‌شماریم و کابینه دروغگوی الکاظمی را مسؤول موضعگیری‌هایی می‌دانیم که بر خلاف نتایج گفتگوی استراتژیک اتخاذ شدند و در فیسبوک از آن بسیار استقبال شد و آن را یک پیروزی دیپلماتیک منحصربه‌فرد دانستند.

همچنین کمیته مذکور تاکید کرد: آزادگان و مظلومان عراق از تمامی طایفه‌ها و رویکردها، ثبات و سربلندی شما را انگیزه‌ای بزرگ و طناب نجات مطمئنی برای خود می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha