• سه‌شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400090906679
  • خبرنگار : 71592

در آستانه تظاهرات میلیونی امروز برگزار شد

تظاهرات شبانه سودانی‌ها در خارطوم/سازمان ملل: بازگشت حمدوک به بحران خاتمه نداده است

تظاهرات شبانه سودانی‌ها در خارطوم/سازمان ملل: بازگشت حمدوک به بحران خاتمه نداده است

مردم در مناطق مختلف خارطوم در مخالفت با توافق سیاسی و مطالبه حکومت مدنی ضمن افزایش فراخوان‌ها برای اعتراض طی امروز سه شنبه، دست به تظاهرات شبانه زدند. سازمان ملل نیز اعلام کرد، بازگشت نخست وزیر سودان به سمت خود به بحران این کشور پایان نداده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، شاهدان گفتند، مردم در این تظاهرات خواستار تشکیل حکومت مدنی شدند. آنها همچنین فراخوان دادند امروز یک تظاهرات میلیونی برگزار شود.

کمیته های مقاومت، تجمع مشاغل سودان و حزب کمونیستی روز دوشنبه در مخالفت با توافق سیاسی اخیر و مطالبه حکومت مدنی خواستند، امروز تظاهرات شود.

تظاهرات شبانه سودانی‌ها در خارطوم/سازمان ملل: بازگشت حمدوک به بحران خاتمه نداده است

همزمان استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری در نیویورک گفت، از نظر این سازمان بازگشت عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان به سمت خود به بحران این کشور پایان نداده است بلکه از یک سناریوی خشونت آمیزتر جلوگیری کرده است.

وی افزود: اما همچنان معتقدیم سودان درمورد مرحله انتقالی به توافقی نیاز دارد که به برگزاری انتخابات منجر شود.

سودان از ۲۵ اکتبر صحنه تظاهرات مردمی علیه اقدامات عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان و رهبر کودتاست که شورای حاکمیت انتقالی و کابینه را منحل، نخست وزیر را بازداشت و حالت فوق العاده اعلام کرد.

با وجودی که البرهان و حمدوک ۲۱ نوامبر توافقنامه سیاسی امضا کردند و وی به سمت خود بازگشت و طبق این توافق مقرر شد یک دولت باکفایت تشکیل و روند دموکراتیک تکمیل شود اما گروه های سیاسی و مدنی این توافق را تلاشی برای مشروعیت بخشی به کودتا می دانند و با آن مخالف هستند. آنها می گویند تا زمان تشکیل کامل یک دولت مدنی به اعتراضات ادامه می دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha