• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400092317995
  • خبرنگار : 30057

رییس نهمین دوره نمایشگاه تجهیزات ایران‌ساخت خبر داد

اعطای تسهیلات لیزینگی دو صندوق به خریداران بخش خصوصی تجهیزات ساخت داخل

اعطای تسهیلات لیزینگی دو صندوق به خریداران بخش خصوصی تجهیزات ساخت داخل

رییس نهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت گفت: به منظور توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات لیزینگی ۸ تا ۱۰ درصدی به خریداران تجهیزات بخش خصوصی از سوی صندوق نوآوری و صندوق نانو اعطا می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین بهشتی امروز در آیین افتتاحیه مشترک بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار و نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، افزود: نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی با حضور ۳۵۰ شرکت و ۹هزار محصول برپا شده است.

وی، هدف از برپایی این نمایشگاه را تجهیز دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی با محصول ایرانی، ارتقای توان ساخت داخل در حوزه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ایجاد برندهای ملی جهت حضور در بازارهای داخلی و خارجی دانست.  

بهشتی افزود: این دوره از نمایشگاه با حضور ۳۷۰ شرکت و ارائه بیش از ۹ هزار محصول دانش‌بنیان برگزار می‌شود که ۱۵ محصول برای نخستین بار به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: محصولات ارائه شده نمایشگاه در سه سطح تعیین شده‌اند و بر اساس سطح بندی از ۴۰،۲۵،۱۰ درصد حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: سطح‌بندی محصولات بر اساس سطح ذاتی فناوری و میزان داخلی‌سازی محصولات انجام می‌شود.

رییس نهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: مدارس و پژوهش‌سراهای دانش آموزی در این دوره از نمایشگاه از ۴۰ درصد حمایت، پژوهش‌سراهای دانش آموزی با تایید ستادهای توسعه فناوری راهبردی از ۷۰ درصد حمایت این معاونت برخوردار می‌شوند.

بهشتی یادآور شد: همچنین تسهیلات لیزینگ همانند دوره‌های قبل در این دوره ارائه می‌شود، در نمایشگاه سال گذشته هشت تا ۱۰ درصد تسهیلات لیزینگ برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت‌های دانش بنیان بوده که توسط خط اعتباری ۲۰ میلیون تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت خواهد شد.

وی گفت: سهم حمایتی معاونت علمی در دوره‌های قبل از این نمایشگاه ۳۲ میلیارد تومان بوده، در دوره هشتم به ۱۱۶ میلیارد تومان رسید که برآوردمان این است که در این دوره نیز همین مقدار حمایت صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مدل اقتصادی نمایشگاه تجهیزات دولت، بخش خصوصی و دانشگاه است، افزود: مجموع فروش شرکت‌ها با اهرم حمایتی ۳۶ درصدی معاونت علمی در ۸ دوره گذشته ۱۱۰۰میلیارد تومان است.

بهشتی گفت: در این دوره از نمایشگاه ۴۳۰ شرکت با بیش از ۹ هزار محصول مورد تایید قرار گرفتند که در نهایت ۳۷۰ شرکت در نمایشگاه به صورت غرفه حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha