• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۰ / ۰۶:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400092821406
  • خبرنگار : 71434

/به روز رسانی شد/

حمله موشکی به منطقه سبز در بغداد/ اتخاذ تدابیر امنیتی در پایتخت عراق

حمله موشکی به منطقه سبز در بغداد/ اتخاذ تدابیر امنیتی در پایتخت عراق

منابع عراقی بامداد امروز یکشنبه از شنیده شدن صدای انفجار و حمله موشکی به منطقه سبز در بغداد، پایتخت عراق خبر دادند. در همین حال، یک افسر ارتش عراق از تدابیر و آماده‌باش نیروهای امنیتی کشورش در منطقه سبز بغداد برای دفع هرگونه حمله احتمالی جدید به این منطقه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، تیم رسانه امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه سبز بغداد مورد اصابت دو موشک کاتیوشا قرار گرفت و در پی آن آژیرهای هشدار در داخل منطقه سبز به‌صدا درآمده و سامانه پدافند هوایی سفارت آمریکا در بغداد نیز فعال شد.

صابرین نیوز هم با تایید این خبر گزارش داد دو فروند موشک نزدیک پایگاه سوم توحید در داخل سفارت آمریکا در منطقه سبز سقوط کرده است.

طبق اعلام صابرین نیوز سطح هشدار و آماده‌باش در سفارت آمریکا به بالاترین حد رسیده است و تمام ورودی‌ها به منطقه سبز بسته شدند.

منابع امنیتی گزارش دادند موشک اول با استفاده از سامانه سرام در هوا رهگیری و منفجر شد و داخل محوطه سفارت آمریکا سقوط کرد و موشک دوم در نزدیکی میدان محل برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ها واقع در حدود ۵۰۰ متری سفارت فرود آمد و به دو خودروی غیرنظامی آسیب وارد کرد.

نیروهای امنیتی تحقیقات برای شناسایی محل پرتاب موشک‌ها را آغاز کرده‌اند. 

همزمان الحدث گزارش داده حمله موشکی که منطقه سبز را هدف قرار داد از خیابان "فلسطین" در شرق بغداد صورت گرفته است.

هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

در همین حال، یک افسر ارتش عراق از تدابیر و آماده‌باش نیروهای امنیتی کشورش در منطقه سبز بغداد برای دفع هرگونه حمله احتمالی جدید به این منطقه خبر داد.

این افسر فرماندهی ارتش عراق که نخواست نامش فاش شود در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید اعلام کرد که پس از حمله موشکی بامداد امروز به منطقه سبز بغداد، نیروهای امنیتی در این منطقه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین تدابیری امنیتی در اطراف منطقه سبز برای دفع هرگونه حمله احتمالی جدید اتخاذ شده است.

این افسر گفت: به دنبال این حمله، نیروهای وابسته به فرماندهی عملیات ارتش در مناطقی که منطقه سبز از آنجا هدف قرار می‌گیرد، مستقر شدند.

وی ادامه داد: همچنین موانع امنیتی در مناطق مختلف بغداد قرار داده شده و یک عملیات تفتیش دقیق در مناطق مختلف انجام شده است.

در ماه‌های اخیر، ده‌ها حمله موشکی یا پهپادی، نیروهای آمریکایی و منافع آمریکا در عراق را هدف قرار داده‌اند.

عراق هفته گذشته پایان "ماموریت های رزمی" نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری واشنگتن در خاک خود را اعلام کرد و وظایف نیروهای حاضر به آموزش و مشاوره محدود شد.

حدود ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی به همراه ۱۰۰۰ نیروی  ائتلاف ضد داعش در عراق باقی خواهند ماند که از تابستان ۲۰۲۰ نقش مستشاری و آموزشی را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha