• یکشنبه / ۵ دی ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400100503288
  • خبرنگار : 99999

/به روز رسانی شد/

موافقت دولت بنت با بزرگترین طرح شهرک‌سازی در جولان اشغالی سوریه

موافقت دولت بنت با بزرگترین طرح شهرک‌سازی در جولان اشغالی سوریه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی خواستار حضور صهیونیست‌ها در بلندی‌های اشغالی جولان برای زندگی در این منطقه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی در نشست کابینه دولت این رژیم در بلندی‌های اشغالی جولان خطاب به اسرائیلی‌ها اظهار کرد: بلندی‌های جولان برای زندگی کردن در انتظار شماست.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز متعهد شد شهرک‌سازی در بلندی‌های اشغالی جولان را دو برابر کند.

او در جلسه هفتگی دولت رژیم صهیونیستی که به شکل استثنایی در شهرک "میفو حماه" در جولان اشغالی برگزار شد، گفت: از سال‌ها پیش رکودی در سطح شهرک‌سازی در جولان را شاهد بودیم، ما شکاف عظیمی داریم که باید آن را پر کنیم، از این رو از امروز آغاز می‌کنیم. این همان لحظه است،‌ لحظه بلندی‌های جولان.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: هدف ما دو برابر کردن شهرک‌ها در بلندی‌های جولان است، واقعیت این است که وزیران از جناح راست و چپ اینجا با هم نشسته‌اند و این امری بسیار تاثیر گذار است. تقویت و نظارت بر جولان اصل یکپارچگی ماست و ضروری است.

بنت بر اهمیت به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان از سوی دولت سابق آمریکا تاکید کرد و گفت، واقعیت این است که دولت جو بایدن نیز اعلام کرده تغییری در این سیاست وجود ندارد.

وی همچنین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر بر اتخاذ تصمیمات مهم در زمینه تامین مالی یک میلیارد دلاری با هدف گسترش شهرک سازی در بلندی‌های جولان، تاکید کرد.

وی خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: افرادی که به دنبال زمین برای ساخت خانه هستند، سرزمین‌های جولان در انتظار آن‌ها است.

نفتالی بنت جمعه گذشته نیز با انتشار پیامی در توییتر درباره برگزاری جلسه کابینه خود در بلندی‌های اشغالی جولان نوشته بود: دولت اسرائیل یکشنبه به منظور تصویب یک طرح "تاریخی" برای تحقق یک توسعه بزرگ در بلندی‌های جولان تشکیل جلسه می‌دهد.

هفته گذشته شبکه هفت اسرائیل اعلام کرد، دولت اسرائیل تصمیم گرفته جلسه رسمی خود را روز یکشنبه در بلندی‌های جولان اشغالی برگزار کند.

دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی هم اولین جلسه خود را در هفدهم آوریل ۲۰۱۶ در بلندی‌های جولان اشغالی برگزار کرد و این اولین بار در تاریخ بود که جلسه دولت در هوای آزاد در بلندی‌های جولان برگزار می‌شد.

رسانه‌های عبری در آن زمان اعلام کردند، این جلسه اتفاقی غیرمنتظره است که از طریق آن این پیام را می‌رساند که عقب‌نشینی از جولان اصلا وارد نیست.

دولت اسرائیل دومین جلسه خود را در ۱۶ ژوئن در بلندی‌های جولان برگزار کرد؛ زمانی که با احداث شهرک‌ جدید در بلندی‌های جولان اشغالی موافقت شد شهرک جدید به نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق نامگذاری شد تا از به رسمیت شناختن جولان و الحاق آن به اسرائیل توسط ترامپ تقدیر کرده باشد.

از سوی دیگر، دولت رژیم صهیونیستی در جلسه امروز خود با طرحی به ارزش یک میلیارد شکِل (واحد پول اسرائیل) (۳۱۷ میلیون دلار) با هدف دو برابر کردن ساکنان اسرائیلی جولان اشغالی و توسعه کانون شهرک‌سازی در این منطقه موافقت کرد.

طرحی که دولت تصویب کرده شامل توسعه زیرساخت‌های مطلوب برای دو چندان کردن تعداد شهرک‌نشینان در "شورای منطقه‌ای جولان" و "شورای محلی قصرین" طی پنج سال آینده است.

براساس این طرح، ۵۷۶ میلیون شکِل برای طرح ریزی و اسکان در جولان تزریق خواهد شد که شامل احداث ۷.۳ هزار شهرک جدید طی پنج سال است.

به موجب این طرح، دو شهرک جدید در جولان با نام‌های "اسیو" و "مطر" ساخته می‌شوند و شهرک‌های موجود نیز توسعه می‌یابند. براساس این طرح ۲۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، دولت قصد دارد منطقه جولان را مرکز تکنولوژی‌های انرژی تجدیدپذیر در اسرائیل کند.

طبق این طرح ۳۳۰۰ واحد مسکونی به شهرک "کتسرین" در عرض پنج سال آینده اضافه خواهد شد.

همچنین حدود ۴۰۰۰ واحد به شهرک‌های شورای منطقه‌ای جولان افزوده شده و هر یک از دو شهرک جدید که قرار است ساخته شوند شامل ۲۰۰۰ واحد مسکونی هستند.

همچنین قرار است ۱۶۰ میلیون شکِل (حدود ۵۱ میلیون دلار) در زیرساخت‌های مواصلاتی در جولان اشغالی سرمایه‌گذاری شود.

نهایتا قرار است جمعیت شهرک‌نشینان در این منطقه افزایش یافته و ۲۳ هزار شهرک نشین به این منطقه اضافه شوند.

رژیم صهیونیستی بلندی‌های جولان را در جنگ ۱۹۶۷ اشغال کرد و آن را بخشی از اراضی خود می‌داند؛ گامی که جامعه جهانی آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha