• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400102820692
  • خبرنگار : 71661

زلنسکی در دیدار با سناتورهای آمریکایی: مسکو به دنبال بهانه برای تشدید تنش است

زلنسکی در دیدار با سناتورهای آمریکایی: مسکو به دنبال بهانه برای تشدید تنش است
سناتورهای آمریکایی در اوکراین

هفت سناتور آمریکایی از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به اوکراین رفتند تا با مقامات کی‌یف از جمله رئیس‌ جمهوری اوکراین دیدار کرده و در برابر "فشار فزاینده روسیه" بر مرزهای این کشور، از کی‌یف حمایت کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از ای بی سی نیوز، زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در این دیدار گفت که روسیه به دنبال بهانه‌هایی برای افزایش تنش‌ها تحت پوشش حمایت از شهروندان روسیه با ادامه صدور گذرنامه برای عموم مردم در «سرزمین‌های اشغالی موقت» اوکراین است.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری اوکراین، ولودیمیر زلنسکی در کی‌یف با هیئتی از سناتورهای آمریکایی دیدار کرد. وی در این دیدار از کنگره آمریکا برای همبستگی با مردم اوکراین در شرایطی که کشورش با چالش‌های امنیتی مواجه است، تشکر کرد.

زلنسکی با اطلاع از وضعیت امنیتی در مرزهای اوکراین، بر لزوم تهیه بسته پیشگیرانه تحریم ها علیه روسیه تاکید کرد.

این هیئت هفت نفره در بیانیه‌ای پیش از ورود به اوکراین اعلام کردند: سه سناتور جمهوری‌خواه (راب پورتمن، کوین کرامر، راجر ویکر) و چهار سناتور دموکرات (جین شاهین، کریس مورفی، امی کلوبوشا، ریچارد بلومنتال) به اوکراین سفر می‌کنند تا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور و دیگر مقامات کی‌یف دیدار کرده و تعهد آمریکا نسبت به این کشور را تثبیت کنند؛ اوکراین همچنان با تخاصم فزاینده روسیه مواجه است.

سناتور جین شاهین در توییتی گفت، این دیدار ثمربخش بوده و تصریح کرد که "پوتین اجازه هدف قرار دادن شرکا و متحدان در شرق اروپا را نخواهد داشت."

او همچنین در گفت‌وگو با ای‌بی‌سی‌نیوز گفت: همانطور که از مقامات اوکراینی که امروز با آن‌ها دیدار کردیم شنیدیم، فکر می‌کنم آمریکا هم معتقد است که بازدارندگی از مناقشه خیلی بهتر است. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از مسیرهای دیپلماتیک، روسیه را بر سر میز مذاکره با اوکراین نگاه داشته و راهی برای پیشگیری از یک جنگ خونین بیابیم؛ اما باز هم باید بگویم که متوسل شدن ما به راهکارهای دیپلماتیک، به قیمت آینده اوکراین نخواهد بود.

این سناتور دموکرات وضعیت را "خطیر" توصیف کرده و حمله روسیه را قریب‌الوقوع دانست.

او گفت: شاید چند هفته، یا یکی – دو ماه، مسئله شش ماه یا یک سال مطرح نیست!

جان کربی، سخنگوی پنتاگون نیز روسیه را به طرح‌ریزی یک عملیات "پرچم دروغین" متهم کرده و ادعا کرد، مسکو می‌خواهد با اعزام نیروهای خود به عنوان عامل نفوذی در قلب نیروهای اوکراین، با لباس نظامیان اوکراین به سربازان خودش حمله کند تا به حملات بعدی خود، برچسب "دفاعی" بزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha